adsl met usb modem onder linux?

Pagina: 1
Acties:

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Oké voordat mensen gaan roepen utfs mijnvraag betreft het volgende:

Ik weet dat alcatel drivers heeft gelanceert om de usb-modem werkende te krijgen onder linux, maar ik krijg dat niet voor elkaar (ben eigenlijk een behoorlijke newbie), maar ik wil wel graag internetten onder linux.
Is het mogelijk om onder linux een internet conectie te maken via windows (in mijn geval win2k) zodat ik toch gewoon kan internetten terwijl ik onder linux aan het werk ben (ik heb maar een computer) en zo ja hoe doe ik dat (evt. een link naar een howto is ook goed :))

bvd. Mataraty

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
wat gaat er precies mis met die driver install?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• deadinspace
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 12 augustus 2001 01:02 schreef Mataraty het volgende:
Is het mogelijk om onder linux een internet conectie te maken via windows (in mijn geval win2k) zodat ik toch gewoon kan internetten terwijl ik onder linux aan het werk ben (ik heb maar een computer) en zo ja hoe doe ik dat
Je bedoelt op je compu win2k opstarten, verbinging met inet maken, dan linux opstarten en kunnen internetten 'omdat win2k de verbinding al gemaakt heeft'?
Daar is een heel eenvoudig antwoord op namelijk: dat kan niet (tenzij je linux in vmware in windows draait, maar daar ga ik ff niet van uit).
Als je linux opstart, dan draait er helemaal geen windows meer. Linux zal dan zelf jouw usb modem moeten aanspreken om weer verbinding te maken. Linux zal sowieso je modem moeten kunnen aanspreken om uberhaupt bytes te kunnen versturen en ontvangen, dus 'de connectie door win2k laten maken en dan via linux internetten' is ook onmogelijk.

Het lijkt mij gewoon het praktischt om die drivers aan de gang te slingeren. Het helpt overigens als je precies vertelt wat je al geprobeerd hebt, en wat daarbij niet lukte enzo.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Oké ik heb vandaag weer ff geprobeert om het werkende te krijgen, maar het lukt me niet :'(

Ik heb de volgende zaken gedownload van de site van alcatel:

- hotplug package
- speedtouch usb drivers

deze heb ik op een diskette geplaats.

Ik reboot de computer en ga naar linux alwaar ik twee tijdelijke directories aanmaak waar ik de bestanden uitpak.

- etc/tmp/hotplug
- etc/tmp/speedtouch

Volgens de howto moet ik eerst de hotplug instaleren en wel op de volgende manier (die ik ook volg}

cp sbin/hotplug /sbin/hotplug
mkdir -p /etc/hotplug
cp -r /etc/hotplug/* /etc/hotplug

cp etc/rc d/init d/hotplug /etc/rc d/init d/hotplug
cd /etc/rc d/init d
chkconfig --add hotplug

waarna de speedtouch drivers geinstaleerd worden via:

cd etc/tmp/speedtouch {enter} make
make install.

Na dit gedaan te hebben word de modem nog steeds niet herkent en kan ik dus ook niet online onder linux :'(

• TheBigBug
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-01-2022

TheBigBug

Erg groot voor een insect!

Ik vind dit eigenlijk wel een interessante vraag, vooral omdat ik gisteren ook ADSL heb besteld, met een USB modem (was goedkoper, en ik ben ook maar student...). Dit is toch wel werkend te krijgen he. Ik nam aan van wel omdat er drivers op de site van Acatel staan voor Linux.

Maar als het niet werkend te krijgen is moet ik ff snel een andere modem bestellen als het nog kan. Ik gebruik namelijk heel veel Linux de laatste tijd, en ik wil er ook mee online...

Alvast bedankt, Buggie :)

Peace cannot be kept by force - it can only be achieved by understanding - Albert Einstein

Verwijderd

Ik heb het zelf aan de gang gekregen met de LAN-versie van het modem. Was ook wel ff stoeien maar ok....

Heb je wel de USB ondersteuning in je kernel ? ;)

• BezurK
  • Laatst online: 14-06 09:12
Je moet 'make install' als root doen, dus eerst alles wat je daarvoor moet doen (kopieren, uitpakken, whatever), dan als gewone user 'make' doen, dan 'su' (root password) en dan 'make install' (allemaal zonder de ''-jes natuurlijk :))
Veel succes verder, heb je btw wel een kernel met USB support? :)

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Ik heb psies t zelfde probleem ik draai op mijn andere pc p3 320MB bla bla je kent t wel... een goede pc dus

Mandrake 8.1 heb psies t zelfde gedaan als iedereen met mijn USB modem en heb ook planet maar nog wil t niet werken en ik denk gewoon dat we moeten wachten (planet users)totdat planet het ondersteunt...

by the way mijn USB modem wordt helemaal gedecteerdt de 2 groene lampjes branden maar t wil gewoon niet connecten..

any 1 any suggesties ik hoor t wel de groetjes.. zilk *D

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 20:18
Ik heb zelf het utp modem (basic) en heb de "pro mod" gedaan.
Nu is het mogelijk om het modem in te stellen dat hij een router is en zelf verbinding maakt, en behoud.

Ik weet niet of dit ook mogelijk is met het usb modem maar anders zou dit een oplossing zijn.

Ik heb alleen even de link niet maar die zoek ik op.

Paradigm: Shift happens.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

ik had vanmorgen op mijn PC RH7.2 geinstalleerd, die modem geinstalleerd enz en het werktje.

maar toen ik vanmiddag RH opnieuwe ging installeren (vond ik handig) toen lukte het dus niet meer.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Pagina: 1