Welke laptop Communicatie Multimedia design?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leo.fx
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-08-2022
Ik moet voor de opleiding Communicatie en Multimedia design op het HBO een goede laptop aankopen, alleen weet niet welke goed is.

Wat ga je met je laptop doen?
Je werkt met editprogrammas, zoals videobewerking, photoshop en je werkt met design.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken?
Windows 10 of macOS 10.15 minimaal.

Wat is je budget?
Ik wil het liefst onder de 900/1000 blijven maar als het niet anders kan mag het ook wel wat meer natuurlijk.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal mijn laptop sowieso veel mee naar school meenemen, als het gewicht enzo maar niet te zwaar is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik sta open voor alles, als de besturingssystemen die moeten er maar zijn. Dacht aan merken zoals Windows, Apple, Acer,Asus, Lenovo etc.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leo.fx
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-08-2022
Edit, wil ook nog erbij zeggen dat minimaal i5 inrel core processor nodig heb, minimaal 8gb ram, en SSD 512gb als het kan. Scherm rond de 15 inch, goede kwaliteit scherm gewild. 1 HDMI aansluiting is eigenlijk ook verplicht. Als iemand met CMD toevallig een aanpassing heeft hierop en andere specificaties heeft en toch goed ermee kan werken, is dat ook oke. Ik sta open voor alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeroFox
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-02 20:37
Ik studeer zelf CMD en ben net overgestapt op de nieuwe Macbook Air met M1 chip. Doet eigenlijk alles wat je nodig hebt.
Ons werd altijd aangeraden om creative cloud voor 130 euro per jaar aan te schaffen en dat heb ik de eerste 3 jaar ook gedaan. Ben nu echter klaar met dat dure abonnement en heb voor foto bewerking de Affinity suite gekocht en voor video is er Davinci Resolve.
Op school lopen nog veel mensen met oudere Macbooks rond en ook deze komen meer dan voldoende uit de voeten met de taken die je moet uitvoeren. Je kunt beter letten op batterijduur, soms heb je in hoorcolleges van twee uur of langer niet de kans om te laden, daar had mijn vorige laptop veel last van.

[ Voor 13% gewijzigd door XeroFox op 21-11-2020 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:12
Ik heb mijn CMD-opleiding met de MacBook Air 13" gedaan, en dat heeft altijd perfect gewerkt. Nu ben ik in 2014 afgestudeerd, maar ik zou nu weer precies hetzelfde kiezen voor die prijs :)

The devil is in the details.