Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil o.a. Cities Skylines (met mods), de Sims 4 en Minecraft gaan spelen op mijn eerste game PC. Vanwege het vele thuiswerken wil ik ook direct een 34" monitor aanschaffen waar ik zowel met hoge kwaliteit (1440p, 100 Hz) op kan gamen en via USB-C m'n werk/privé laptop kan aansluiten via USB-C. Ik kan geen ethernet kabel trekken, dus moet op de een of andere manier ook een wifi-aansluiting kunnen realiseren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mij leek +/- €1000 voor de PC en +/- €500 wel schappelijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem alleen een toetsenbord en muis van de baas mee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor mij is de wondre wereld van game PC's en componenten erg nieuw. Als ik het goed heb begrepen, heeft vooral Cities Skylines een stevige CPU en >16 GB RAM nodig. De monitor die ik heb op het oog heb gaat "maar" tot 100 Hz. De nieuwste GTX 3000 of Radeon 6000 GPU's lijken me dus echt overkill (en zijn sowieso onverkrijgbaar nu), maar ik sluit niet uit dat ik de smaak van het gamen echt te pakken krijg als ik eenmaal m'n eerste PC heb gebouwd. Daarom zou ik graag een systeem in elkaar zetten dat ik later nog kan upgraden met een betere GPU of CPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta voor pretty much alles open, heb voor m'n gevoel niet de ervaring om duidelijk te kunnen kiezen tussen bijvoorbeeld Intel en AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nu ik me hier wat meer in heb verdiept heb ik een beetje een zwakke plek ontwikkeld voor RGB. Qua esthetiek ben ik op zoek naar iets dat erg strak is, kan werken met een klein beetje LED bling, maar toch classy en subtiel blijft. Ook wil ik graag een behuizing met glazen paneel omdat ik m'n build (en de moeite die er in gaat) wel wil kunnen bewonderen
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Wat hulp bij de sanity check op mijn systeem hieronder:
- Werken de componenten überhaupt wel goed samen?
- Is de build geschikt voor toekomstige upgrades?
- Is mijn huidige build overkill kijkend naar de specs van de monitor en zwaarte van de games die ik wil spelen? Zo ja, welke componenten zijn ook geschikt en minder prijzig?
- Is het verstandiger om een losse netwerkadapter te gebruiken, of om voor een moederbord met wifi te kiezen?
- Andere feedback/suggesties/tips zijn natuurlijk erg welkom!
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik wil o.a. Cities Skylines (met mods), de Sims 4 en Minecraft gaan spelen op mijn eerste game PC. Vanwege het vele thuiswerken wil ik ook direct een 34" monitor aanschaffen waar ik zowel met hoge kwaliteit (1440p, 100 Hz) op kan gamen en via USB-C m'n werk/privé laptop kan aansluiten via USB-C. Ik kan geen ethernet kabel trekken, dus moet op de een of andere manier ook een wifi-aansluiting kunnen realiseren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mij leek +/- €1000 voor de PC en +/- €500 wel schappelijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem alleen een toetsenbord en muis van de baas mee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor mij is de wondre wereld van game PC's en componenten erg nieuw. Als ik het goed heb begrepen, heeft vooral Cities Skylines een stevige CPU en >16 GB RAM nodig. De monitor die ik heb op het oog heb gaat "maar" tot 100 Hz. De nieuwste GTX 3000 of Radeon 6000 GPU's lijken me dus echt overkill (en zijn sowieso onverkrijgbaar nu), maar ik sluit niet uit dat ik de smaak van het gamen echt te pakken krijg als ik eenmaal m'n eerste PC heb gebouwd. Daarom zou ik graag een systeem in elkaar zetten dat ik later nog kan upgraden met een betere GPU of CPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta voor pretty much alles open, heb voor m'n gevoel niet de ervaring om duidelijk te kunnen kiezen tussen bijvoorbeeld Intel en AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nu ik me hier wat meer in heb verdiept heb ik een beetje een zwakke plek ontwikkeld voor RGB. Qua esthetiek ben ik op zoek naar iets dat erg strak is, kan werken met een klein beetje LED bling, maar toch classy en subtiel blijft. Ook wil ik graag een behuizing met glazen paneel omdat ik m'n build (en de moeite die er in gaat) wel wil kunnen bewonderen
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Wat hulp bij de sanity check op mijn systeem hieronder:
- Werken de componenten überhaupt wel goed samen?
- Is de build geschikt voor toekomstige upgrades?
- Is mijn huidige build overkill kijkend naar de specs van de monitor en zwaarte van de games die ik wil spelen? Zo ja, welke componenten zijn ook geschikt en minder prijzig?
- Is het verstandiger om een losse netwerkadapter te gebruiken, of om voor een moederbord met wifi te kiezen?
- Andere feedback/suggesties/tips zijn natuurlijk erg welkom!
Alvast bedankt voor jullie hulp!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC | € 241,- | € 241,- |
| 1 | Behuizingen | Metallic Gear Neo Qube Wit | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Netwerkadapters | Gigabyte GC-WBAX200 | € 28,95 | € 28,95 |
| 1 | Monitoren | Samsung C34H890WGU Zwart | € 499,- | € 499,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,68 | € 49,68 |
| 3 | Ventilatoren | Cooler Master MasterFan MF120 Halo White Edition, 120mm | € 14,- | € 42,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 124,15 | € 124,15 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 650 Full Modular | € 71,- | € 71,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 105,- | € 105,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.634,68 | ||