Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavensAngel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 24-10 21:55
Bij het lezen van een nieuws item ivm bandbreedte voor beeld, vroeg ik mij plots iets af.

In sommige winkels heb je een mooi arsenaal aan TV's die mooi naast en onder elkaar staan geëtaleerd.
Je krijgt daarop dan vaak ook dezelfde output te zien (vaak een demo film) die synchroon "lijkt" te lopen.

Maar, wanneer bandbreedte van toestellen kunnen verschillen, ook de HW in TV's kunnen verschillen en de firmware om dit dan allemaal te processen kunnen verschillen:

waarom blijven die demo's op al die TV's dan gelijk lopen? Ik had dan verwacht dat er ooit toch wel eens een sync probleem zou komen, zodat de video's niet meer mooi synchroon lopen. Toch kan dit een hele dag zonder problemen blijven draaien.

Ik heb geen enkele ervaring hiermee en geen enkel verstand van TV's, signalen, etc, dus kan dit een absurde of onnozele vraag zijn.

Toch dacht ik dat ik hier mss een antwoord kon vinden.

Bedankt

Beste antwoord (via RavensAngel op 30-11-2020 11:28)

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Al die tv’s zijn aangesloten op dezelfde bron.
Onder elke etalage hangt een HDMI- verdeler met meerdere poorten.
Die beelden zijn geen technische hoogstandjes waar de hardware van de tv’s zeer veel moeite voor hoeven te doen. Daarom lopen ze ook nagenoeg allemaal synchroon.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:06

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik vermoed gewoon dat het vrij korte demo's zijn, die gewoon continue weer opnieuw gestart worden. Een eventueel verschil in weergave wordt dan weer gereset. (als er al een verschil is).

[ Voor 8% gewijzigd door Question Mark op 21-11-2020 13:40 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavensAngel
Bij het uitblijven van meer response, zal het antwoord gewoon eenduidig en simpel zijn. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:59
Is het niet gewoon een kwestie van één tv-signaal naar al die TV's sturen? Of je nou een of andere demo, of RTL4 toont maakt dan niet uit. Dat gaat altijd vrijwel overal synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavensAngel
Mijn vraag ligt hem eerder in hoe optimaal hw, firmware en software werkt.

Stel dat je een bepaald stukje software optimaliseert, dat kan gaan over een heel verwaarloosbaar lijkende tijd, maar in een lange periode (of veel herhaling) kan dit een wereld van verschil maken.
Dat is toch ook het geval met HW en de firmware.

Wanneer je dus een signaal uitstuurt, dan moet dit altijd aan de andere kant verwerkt worden. Je hebt dus een mogelijk tijdsverschil in de verwerking. Verschillende TV's = verschillende HW, firmware en software.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:05

Rmg

RavensAngel schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:06:
Mijn vraag ligt hem eerder in hoe optimaal hw, firmware en software werkt.

Stel dat je een bepaald stukje software optimaliseert, dat kan gaan over een heel verwaarloosbaar lijkende tijd, maar in een lange periode (of veel herhaling) kan dit een wereld van verschil maken.
Dat is toch ook het geval met HW en de firmware.

Wanneer je dus een signaal uitstuurt, dan moet dit altijd aan de andere kant verwerkt worden. Je hebt dus een mogelijk tijdsverschil in de verwerking. Verschillende TV's = verschillende HW, firmware en software.
Maar dat is geen accumulerende buffer. TV x en y kunnen best 15ms verschil hebben per frame maar na een dag draaien is dat nog steeds 15ms verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
voer ze gewoon een HDMI signaal vanaf 1 bron? heb je hooguit dat ze niet helemaal sync lopen ivm de inputlags die per model/merk kan verschillen maar verder?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-03 16:06
En al die verschillende toestellen, HW, firmware en wat dan ook hoeven zich allemaal aan 1 ding te houden... Correcte timing, met andere woorden de framerate eerbiedigen, dus ik zie het probleem niet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Al die tv’s zijn aangesloten op dezelfde bron.
Onder elke etalage hangt een HDMI- verdeler met meerdere poorten.
Die beelden zijn geen technische hoogstandjes waar de hardware van de tv’s zeer veel moeite voor hoeven te doen. Daarom lopen ze ook nagenoeg allemaal synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-10 22:30
Euhm staat gewoon een hdmi splitter tussen en elke tv krijgt op zelfde momemt hetzelfde signaal..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:50
Ik heb zo'n 6 jaar als TV-verkoper bij de Media Markt gewerkt, en het is inderdaad zo simpel als wat een boel mensen boven me al zeggen: de tv's krijgen gewoon allemaal dezelfde bron via HDMI-splitters binnen.

The devil is in the details.

Pagina: 1