Toon posts:

Canon MX725 printer met B200 foutcode print niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Matthys
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 15-05 12:11
Sinds afgelopen week geeft mijn MX725 printer de gevreesde B200 foutcode. Simpele fixes, zoals het sluiten van de cartridgeklep tijdens het opstarten verhelpen het probleem, maar bij een printopdracht, zoals een document vanaf mijn pc, of een cleanprogramma, komt de error terug: het is dan ook niet gelukt om sindsdien een printopdracht (gedeeltelijk) succesvol uit te voeren.

De volgende fixes geprobeerd:
- Gecheckt op papierresten in de printer, bij de papierlade of aan de achterkant. Niets gevonden.
- Handmatig loskoppelen van de printkop, grondig reinigen en terugplaatsen. Geen resultaat.
- Nieuwe cartridges gekocht en geplaatst. Geen resultaat.

Na elke fix bracht ik de printer in een normale stand, door middel van het eerder proces, zodat de foutcode niet langer in beeld was. Tijdens een printopdracht viel hij terug in de B200 staat.

Iemand nog goede suggesties, wat hier aan de hand zou kunnen zijn en hoe het opgelost zou kunnen worden?

• technopeuter
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:36
printer wegbrengen en nieuwe kopen, is echt zo slecht van canon, ik had hetzelfde met een 925. Nu de TR8500 gekocht maar die is verzopen (lekkage)
Dus geen tijd aan besteden maar verlies nemen.

diskeltische lurker

• Matthys
Dank voor je reactie. Toch vind ik het erg zonde om deze dure printer nu al weg te gooien. Helemaal omdat er voor zo'n veelvoorkomende error toch wel een fix zou moeten zijn?

• artificial_sun
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17-09 20:21
Andere canon zelfde storing. Ik probeer maar een nieuwe te scoren dit black Friday weekend.

Tacens SagittaII Tower en Tacens Ventus Ice reviews

• wilvanwil
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18-09 19:38
toevallig net een nieuwe printer besteld,
zelfde euvel, ook de mx725, maar het bijzondere vind ik, dat ik wel tussendoor prima heb kunnen printen... maar ben er nu klaar mee....
mijn "trucje" was: als de b200 melding zich voordeed, klep naar de cartridges open, de printer uitschakelen
met de aan/uit knop, maar nog voordat het scherm uit was, de stekker er al uithalen. even minuutje wachten, en dan de stekker er weer in, even wachten tot melding klep open, dan klep dicht doen, dan wachten tot melding printer was vorige keer niet goed afgesloten...dan ok drukken en dan hopen dat ie het weer doet... soms vaker proberen achter elkaar....

eigenlijk ben ik nu een jaar verder met dit gekloot, maar gisteren ook een melding van de printkop tussendoor, en pas na 5 keer proberen gisteren, en toen maar een nachtje stilstand deed ie het vanochtend weer....
maar er zijn dus wel weken achterelkaar waar het wel goed gaat....

ik heb zo'n idee dat het gewoon sjoemelsoftware is... zou het zo graag zien dat iemand die software uit die printers kan trekken en kan analyseren....

ik bedoel, waarom zou de printer het opeens wel weer doen zonder problemen?
je ziet de melding bij meerdere printers, en je leest/ziet dat heel veel mensen 'm daarna toch weer kunnen gebruiken... heel vaag dus...

wie weet heb je hier wat aan, en als een technische tweaker hier is die die software kan ontleden, graag!! 8)

• wilvanwil
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18-09 19:38
hoe lang had je die printer in gebruik?
ik kreeg voor heet eerst de melding na iets meer dan 4 jaar denk ik...
ben geen grootverbruiker
ik baal er echt van, want als ie het doet, doet ie het prima

• Pinobigbird
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:04

Pinobigbird

doesn't share food!

Hier ook de befaamde B200 error. Een pricewatch: Canon Pixma MG6851 van een paar jaar oud, sporadisch gebruik.
Ook alle genoemde trucjes geprobeerd, nieuwe cartridges, printkop doorgespoeld, maar ik geef het op.
Het zijn gewoon wegwerpprinters. Het is goedkoper om om de 2 jaar een nieuwe te kopen á €60

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Matthys
Update van mijn kant:

Na lang wachten is het eindelijk gelukt om contact te hebben gehad met de klantenservice, en ik kreeg twee (befaamde?) opties:
- Opsturen op eigen kosten, en vervolgens laten repareren op eigen kosten.
- Product afdanken, en een 20% kortingscoupon ontvangen op een printer uit eigen webshop.

Voelt allemaal erg wrang, en simpel afgedaan. Het probleem zelf wordt verder ook niet erkend als veel voorkomend, ondanks dat zelfs de consumentenbond zich al over de B200 melding heeft gebogen*. Ik heb er inmiddels al heel wat tijd ingepompt, en heb ook maar besloten om 'm af te danken en nooit meer een canon te kopen. Wat betreft canon's duurzaamheidsideaal**; dit is een absolute lege huls, en het ideaal mag geschrapt worden, wanneer er zoveel apparaten zonder enige vorm van oplossing worden afgedankt om een ogenschijnlijk klein effect.

* https://www.consumentenbo...ktronica/b200-foutmelding
** https://www.canon.nl/sustainability/

• Pinobigbird
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:04

Pinobigbird

doesn't share food!

Matthys schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:40:
[...], en heb ook maar besloten om 'm af te danken en nooit meer een canon te kopen. Wat betreft canon's duurzaamheidsideaal**; dit is een absolute lege huls, en het ideaal mag geschrapt worden, wanneer er zoveel apparaten zonder enige vorm van oplossing worden afgedankt om een ogenschijnlijk klein effect.

* https://www.consumentenbo...ktronica/b200-foutmelding
** https://www.canon.nl/sustainability/
Tja, zo had ik hiervoor besloten om nooit meer HP te kopen vanwege de gepushte updates waarna je enkel nog originele cartridges kon gebruiken met een straatwaarde per gram waar menig drugsbaas jaloers op is. Nu geen Canon meer.
Voorlopig zit er maar 1 ding op:

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• peter.fc.tas
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 23-04 16:43
Eveneens al maanden veel miserie met MX925.
Eerst telkens B200 waarna afgezet en heropgestart, wat soms hielp, maar nooit meer dan 10 pagina's.

Nu vooral 'ondersteuningscode 1411 - de volgende inkttank wordt niet erkend'.

Gezien de cartridges al # malen zijn vervangen, lijkt er dus wel degelijk software controle te zijn van Canon, om te vermijden geen Canon originele inkt te gebruiken.

CONCLUSIE: bye bye Canon, zal nooit nog een Canon product aanschaffen! En dit voorval met de hele wereld delen!.

• peter.fc.tas
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 23-04 16:43
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee