Laptop uit buitenland, landen met QWERTY US-Layout?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:47
In verband met wellicht een laptop in het buitenland kopen probeer ik een duidelijk beeld te krijgen van welke landen nou eigenlijk simpelweg QWERTY US-Layout toetsenborden gebruiken.

Er zijn zoveel variaties (die wel allemaal QWERTY zijn, maar dan net weer tekens omgewisseld hebben of speciale tekens gebruiken) dat ik het niet echt kan vinden. Hooguit lijsten van voorbeelden van layouts van alle landen (maar dan zou ik alle toetsenborden moeten gaan vergelijken, ook niet echt handig) of hooguit welke QWERTY (vs AZERTY) gebruiken.

Op die manier kan ik tenminste gerichter zoeken in/bij de landen die een gelijke layout hebben als wij hier in NL.

Ter info, het gaat om bijvoorbeeld een Matebook 14 met 4800H of een Lenovo Yoga Slim 7 Pro met 4800H. De eerste is in meerdere landen te krijgen, maar niet in NL en de tweede zie ik ondertussen aangekondigd op de UK lenovo site (maar weer nog niets in NL).

[ Voor 16% gewijzigd door m0ridin op 21-11-2020 11:45 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:46
In NL komen ook meerdere varianten voor, bijvoorbeeld Qwerty ANSI en Qwerty ISO:

Afbeeldingslocatie: https://d33v4339jhl8k0.cloudfront.net/docs/assets/580efc3cc697915f88a37b05/images/5d6d9bb504286350aeeb5bab/file-MN1mbSWqr9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:47
@Nielson: True... maar gaat mij meer om dingen als een @ teken die opeens ergens anders staat. Allemaal extra tekens overal op de toetsen.

Uiteraard kun je eea softwarematig instellen of met stickers oplossen, maar hoewel ik blind tik merk ik 'als ik er net naast zit soms' dat ik toch af en toe even naar de toetsen kijk voor orientatie en als dan overal andere tekens zitten raak ik ook weer in de war. Stickers vind ik geen nette oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasop8erje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:02
Ik zou persoonlijk nooit meer een ander toetsenbord dan een US International willen hebben. Dat is de ANSI in het plaatje van @Nielson. Ik heb een Surface met een ISO toetsenbord en ik mis de Shift en Enter echt altijd. Gigantisch irritant.