Advies om laptop op docking station aan te sluiten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schavuitenmars
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-12-2024
Hoi,

Vanwege thuiswerken heb ik een docking station van mijn werk. Om de thuiswerkplek wat handiger in te richten wil ik mijn privélaptop aansluiten op dit docking station. Ik weet alleen niet hoe dit werkt, hij kan niet zoals de werklaptop op het docking station geplaatst worden.

Is het mogelijk mijn privélaptop via een kabel toch aan te sluiten? Welke kabel heb ik hiervoor nodig?

Op het docking station zijn twee monitoren aangesloten via een displayport. De monitoren beschikken daarnaast over VGA.

Specificaties:
Privélaptop: HP ENVY Notebook - 13-d022nd
Aansluitingen volgens Tweakers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qOEIt5o4bPW4OPWVYlUflTym2E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5UKfDUS5HCYznEHuzCiBZpFO.jpg?f=user_large

Docking station: HP UltraSlim Dock 2013
Aansluitingen volgens Tweakers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCSEW-WTUqaZGd7aqK_N1OQM04A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oYh9Hbtc7OkMmotlvE0DEoA5.jpg?f=user_large

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:37
Hoe sluit je normaal je laptop aan? want "merkspecifiek" ken ik niet als algemene aansluiting :P

je kan alleen specifieke laptops aansluiten (HP Elite notebook):

https://media.s-bol.com/mO49oApvrkE0/1200x554.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door 99ruud99 op 21-11-2020 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Als die laptop niet de dock aansluiting heeft die je gebruikt voor je werklaptop. Dan kan het niet.

Dit soort docks zijn niet ook via een USB kabel oid aan te sluiten. Dat soort docks bestaan wel overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schavuitenmars
Ik plaats de werklaptop op het docking station en deze valt dan in twee punten. Daarna zet ik een schuif om die de aansluiting voltooid. Geen idee hoe dit heet. :/

In onderstaande link staan twee foto's van het docking station.
pricewatch: HP UltraSlim Dock 2013

Verder zitten er in het docking station enkel de twee kabels vanuit de monitoren (displayport) en de stroomkabel. Muis en toetsenbord zijn draadloos via usb-poort in laptop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Antwoord is dus: nee het kan niet op dit docking station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schavuitenmars
timberleek schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:54:
Als die laptop niet de dock aansluiting heeft die je gebruikt voor je werklaptop. Dan kan het niet.

Dit soort docks zijn niet ook via een USB kabel oid aan te sluiten. Dat soort docks bestaan wel overigens.
Aha, dan zou ik dus enkel de laptop zelf op een monitor kunnen aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schavuitenmars
Bedankt voor de snelle reacties! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Dat kan wel ja - en je kan ook een toetsenbord op ej laptop / muis kunnen aansluiten. Maar een dockingstation is er puur voor dat je niet telkens usb erin / eruit hoeft te halen, voor luie mensen :P

[ Voor 40% gewijzigd door 99ruud99 op 21-11-2020 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je goed kijkt naar de zijkant van je laptop van de zaak, dan zal je daar een aparte poort zien zitten. Die komt precies overeen qua plaats als het schuifje in het dock. Die schuift dus de connector in de poort en zodoende heb je alle verbindingen van het docking station beschikbaar. Je consumenten HP Envy heeft dat helemaal niet.

Zie dit plaatje maar:
Afbeeldingslocatie: https://www.frog.ee/589027-thickbox/hp-2013-ultraslim-docking-station.jpg

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schavuitenmars
Bedankt voor de toelichting op de werking van het docking station.
Pagina: 1