[C#] Communicatie tussen 2 applicaties

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielsweb
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-09 12:20
Mijn vraag
Op dit moment start ik gezamenlijk 3x een c# programma op.
1 loopt eigenlijk los van de andere 2.en is meer samen starten en samen sluiten handigheidje.

de andere 2 zitten feitelijk aan elkaar verbonden.
de 1ste trekt de data uit mijn sim en stuurt data naar de sim. (windows form)
de 2de stuurt een lokale website aan om zo doen een uitput / input te hebben op een android.

doordat het mij nog niet gelukt is om websocket sharp in een windows form te laten draaien.
heb ik dus een console applicatie nodig. maar nu komt de catch!

er is dus constant verkeer nodig tussen beide apps. op dit moment voer ik dit dus uit door
./transfer/server.txt en ./transfer/client.txt te her schrijven. dit werkt stabiel maar het lijkt mij onslachtig. / traag
echter heb ik nog geen betere idee kunnen bedenken. is er iemand die een suggestie heeft?

met vriendelijke groet michiel }:O

Beste antwoord (via michielsweb op 22-11-2020 10:41)

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
Het kan handig zijn om een bestaande library te gebruiken om de communicatie over sockets op te zetten:
Een lichtgewicht voorbeeld is ZeroMQ https://zeromq.org/languages/csharp/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diondokter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:57

diondokter

Dum spiro, spero

Een van de meest flexibele dingen je kan doen is gewoon van TCP gebruik gaan maken. Op die manier hoeft het in de toekomst ook niet per se op dezelfde pc te zijn.
Via TCP kun je ook prima met je eigen pc verbinden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
Het kan handig zijn om een bestaande library te gebruiken om de communicatie over sockets op te zetten:
Een lichtgewicht voorbeeld is ZeroMQ https://zeromq.org/languages/csharp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Je kan toch ook gewoon vanuit het ene project een referentie maken naar het andere project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zou eens kijken naar gRPC / SignalR (desnoods WCF, maar dat is inmiddels stervende). Keyword is IPC. Durf je wat meer aan dan kun je kijken naar TCP clients, Memory mapped I/O, named pipes en dergelijke shizzle maar dan moet je al een stuk beter weten waar je mee bezig bent en, afgaand op je TS, lijkt me dat nog een stukje hoog gegrepen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:43
Als je zorgt dat je je root cause oplost (dus een applicatie die aan de ene kant de SIM aanspreekt en die aan de andere kant websockets doet) (of dat een WinForms applicatie zou moeten zijn laat ik in het midden) heb je een heleboel problemen minder, iig hoef je dit probleem niet op te lossen.

[ Voor 8% gewijzigd door farlane op 21-11-2020 16:22 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Waarschijnlijk overkill, maar mocht je zinnens zijn je data uiteindelijk ooit te persisteren (om later de historiek dan te kunnen raadplegen), kan je ook eens kijken naar Postgres Notify en websockets.

[ Voor 13% gewijzigd door Coltrui op 21-11-2020 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielsweb
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-09 12:20
@Rips10 ik ga me inlezen in deze tip!
@farlane ik snap je punt echter zit er helaas op dit moment een tijdsdruk bij:)
dat is wel de bedoeling als de rest 100% werkt. dat ik daar weer verder mee ga klooien

bedankt voor alle antwoorden, ik heb ze allemaal onder advies aangenomen.

Super bedankt :) ;)
Pagina: 1