Als nono op het gebied van programmeren heb ik een werkend script op een bepaalde locatie maar die wil ik op een nieuwe nieuwe server met een nieuwe PHP versie (PHP 7.4) draaien
Helaas gaat op de een of ander manier hier nu mis op
- het juist verbinden naar de mariadb database
- een error op de een na laatste regel
Maar ik heb geen idee waar ik en de juiste query opbouw vandaan kan halen en een juiste verbinding kan krijgen naar de db
geen idee of dit werkt
lijkt wel maar dan volgt de melding in de log
Uncaught Error: Call to a member function query() on null op deze regel
$result = $link->query($query) or die($mysqli->error);
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <?php $servername = "localhost"; $username = "abcdef"; $password = "xxxxxxx"; $db = "archief"; $rowcount = 0; $resulthtml = ""; $where = ""; $last_msg_number = "unknown"; $last_msg_date = "unknown"; $first_msg = "unknown"; // Create connection $link = mysqli_connect($servername, $username, $password, $db); $query = "SELECT ID, RecDate FROM archive ORDER BY ID desc LIMIT 1 "; $result = $link->query($query) or die($mysqli->error); if($col = $result->fetch_row()) etc.... |
Helaas gaat op de een of ander manier hier nu mis op
- het juist verbinden naar de mariadb database
- een error op de een na laatste regel
Maar ik heb geen idee waar ik en de juiste query opbouw vandaan kan halen en een juiste verbinding kan krijgen naar de db
geen idee of dit werkt
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| function dbConn($db) { global $servername; global $username; global $password; $link = new mysqli($servername, $Dsername, $password, $db); mysqli_set_charset($link,"UTF8"); return $link; } |
lijkt wel maar dan volgt de melding in de log
Uncaught Error: Call to a member function query() on null op deze regel
$result = $link->query($query) or die($mysqli->error);
[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 21-11-2020 00:35 . Reden: Code leesbaar gemaakt met [code=php] ... [/code] tags. ]
There are no secrets, only information you do not yet have