Hi Tweakers,
Mijn vraag
...
Ik heb voor 1 van mijn klanten een webshop ontwikkeld in WordPress met WooCommerce. Ze zijn van plan om een duizendtal producten hierop te verkopen. Ze zijn enkele weken geleden live gegaan, maar dit is mislukt. Mijn VPS kon de druk van de bezoekers niet aan. Dus momenteel is de website offline.
Ik ben op zoek naar een korte termijn oplossing om toch live te kunnen gaan.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Deze webshop werd gehost op een BladeVPS X8 bij TransIP (4 CPU, 8 GB RAM, CentOS, DirectAdmin). Bij de launch van de webshop, kwamen er snel veel gelijktijdige gebruikers de webshop bezoeken. Het geheugen van de VPS werd snel vol en de OS begon processen te killen. De webshop begon onbereikbaar te worden vanaf er 30+ bezoekers waren.
Ik ben tot nu toe tevreden van TransIP en ik wijs zeker niet met de vinger naar hun. Ik blijf klant.
Dit zijn de redenen volgens mij waarom het mislukte:
...
Door onvoldoende kennis te hebben zie ik dat ik even een stapje terug moet nemen en dit voorlopig moet overlaten aan de experts. Ik zie het dus voorlopig niet zitten om zelf een server te beheren en zoek eerder een managed oplossing.
Ik ga uit van deze cijfers om een oplossing te vinden:
Ben ik op het goede spoor voor een korte termijn oplossing of hebben jullie een beter voorstel? Ik kan gerust nog meer informatie leveren indien nodig.
Alvast bedankt iedereen.
Mijn vraag
...
Ik heb voor 1 van mijn klanten een webshop ontwikkeld in WordPress met WooCommerce. Ze zijn van plan om een duizendtal producten hierop te verkopen. Ze zijn enkele weken geleden live gegaan, maar dit is mislukt. Mijn VPS kon de druk van de bezoekers niet aan. Dus momenteel is de website offline.
Ik ben op zoek naar een korte termijn oplossing om toch live te kunnen gaan.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Deze webshop werd gehost op een BladeVPS X8 bij TransIP (4 CPU, 8 GB RAM, CentOS, DirectAdmin). Bij de launch van de webshop, kwamen er snel veel gelijktijdige gebruikers de webshop bezoeken. Het geheugen van de VPS werd snel vol en de OS begon processen te killen. De webshop begon onbereikbaar te worden vanaf er 30+ bezoekers waren.
Ik ben tot nu toe tevreden van TransIP en ik wijs zeker niet met de vinger naar hun. Ik blijf klant.
Dit zijn de redenen volgens mij waarom het mislukte:
- Onvoldoende kennis om de VPS te configureren (caching)
- Te veel plugins gebruikt in WordPress (30). Ondertussen 19 plugins.
...
Door onvoldoende kennis te hebben zie ik dat ik even een stapje terug moet nemen en dit voorlopig moet overlaten aan de experts. Ik zie het dus voorlopig niet zitten om zelf een server te beheren en zoek eerder een managed oplossing.
Ik ga uit van deze cijfers om een oplossing te vinden:
- Budget: €100/maand. Ik besef dat dit makkelijk een stuk hoger kan zijn.
- Bezoekers per dag: 10 000.
- Gelijktijdige gebruikers: 100 - 200 of meer. Moeilijk om te bepalen aangezien de webshop niet lang live geweest is.
- Kinsta (Google Cloud Hosting): Dit is mijn huidige keuze.
- Savvii (Google Cloud Hosting): Net iets goedkoper dan Kinsta.
- Closte (Pay-As-You-Go Cloud Hosting): Dit lijkt ook een leuke oplossing, maar het is moeilijk om te weten hoeveel het gaat kosten zonder het een periode te gebruiken.
- ServeBolt (Cloud Hosting): Zeer snel. Ik heb een trial getest. Het kost evenveel als Kinsta, maar je krijgt erg weinig storage.
- Nestify (Managed VPS Hosting AWS): Ik heb een trial genomen en het lijkt snel, maar ik betwijfel of ze veel gelijktijdige sessies aan kunnen. Lijkt te goedkoop voor wat je krijgt.. (20 EUR voor 8 CPU & 32 GB Ram)
Ben ik op het goede spoor voor een korte termijn oplossing of hebben jullie een beter voorstel? Ik kan gerust nog meer informatie leveren indien nodig.
Alvast bedankt iedereen.