Draadloze vervanger voor Logitech G700s

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• supertanno
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 15:20
Ik zoek een?
Ik heb nu een Logitech G700s als muis. Ik ben er grotendeels tevreden over, maar merk dat op mijn krappe bureau het draadje erg in de weg is. Nu is de G700s draadloos te gebruiken, maar de batterijduur is onnoemelijk slecht: langer dan een dag gaat hij niet mee. Dit is een sterk contrast met de MX Vertical op mijn werk, die makkelijk een maand meegaat op een charge. Beide muizen gebruik ik op 4000 dpi. Ik heb gekeken naar de andere muizen van Logitech Gaming, maar Logitech lijkt van de conventionele muis-designs te zijn afgestapt voor hun gamingmuizen en een échte ergonomische optie ontbreekt. Door mijn RSI zijn deze dan ook geen optie.

Tl;dr: ik zoek een draadloze gamingmuis met lekker veel knoppen, een zo ergonomisch mogelijk design en goede batterijduur. De MX Vertical is op dit moment mijn favoriete muis, maar deze mist wel de typische gamingfeatures.

Wat is je budget?
Het budget maakt me niet zoveel uit, daar zijn spaarrekeningen voor uitgevonden. Ik zie dit echt als een investering.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben al sinds mijn jeugd een loyale Logitech-gebruiker, maar gezien mijn bovengenoemde observaties over hun gamingmuizen sta ik zeker open voor alternatieven.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zal de muis op mijn Windows 10-desktop gebruiken. Hierop game ik veel, maar ik scroll ook een hoop op Facebook en doe ook mijn creatieve werk erop, met een focus op Photoshop en Premiere Pro.

Beste antwoord (via supertanno op 27-11-2020 22:06)

• GRAPSV
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-04-2025
De keuze word inderdaad niet makkelijk wanneer je veel buttons wilt en de muis ook nog ergonomisch moet zijn EN ook nog wireless moet zijn. Al naar de Logitech G604 Lightspeed of Logitech G502 Lightspeed gekeken? Anders kom je toch al snel aan een Razer Basilisk Ultimate, ben zelf helemaal niet weg van Razer dus zou hem ook niet adviseren (meestal omdat je gewoon echt de hoofdprijs betaald met Razer en de Software problemen kan geven met sommige games).

Mocht je de G604 of G502 niks vinden dan raad ik je aan even te wachten. De draadloze muizen beginnen nu pas echt op gang te komen, kan natuurlijk niks verzekeren maar voor de rest is er niet echt heel veel keus.

[ Voor 15% gewijzigd door GRAPSV op 22-11-2020 00:24 ]

Alle reacties

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:49
Ik stond onlangs voor ongeveer hetzelfde probleem. Mijn conclusie was dat enkel Razer op dit moment ergonomische draadloze muizen maakt met meer dan twee knoppen aan de zijkant. Zelf heb ik daar niet voor gekozen, want de Razer Synapse software staat erom bekend om een privacyschendend monster te zijn die ook nog eens constant moet draaien omdat anders de RGB verlichting van de muis terugvalt op regenboogeffecten. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de pricewatch: HyperX Pulsefire Dart. Die heeft iets meer die ergonomische vorm, wel slechts twee knoppen aan de zijkant en een klein knopje bovenop, maar bevalt wel erg goed. Daar kun je dus eens naar kijken :)

Acties:
  • Beste antwoord

• GRAPSV
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-04-2025
De keuze word inderdaad niet makkelijk wanneer je veel buttons wilt en de muis ook nog ergonomisch moet zijn EN ook nog wireless moet zijn. Al naar de Logitech G604 Lightspeed of Logitech G502 Lightspeed gekeken? Anders kom je toch al snel aan een Razer Basilisk Ultimate, ben zelf helemaal niet weg van Razer dus zou hem ook niet adviseren (meestal omdat je gewoon echt de hoofdprijs betaald met Razer en de Software problemen kan geven met sommige games).

Mocht je de G604 of G502 niks vinden dan raad ik je aan even te wachten. De draadloze muizen beginnen nu pas echt op gang te komen, kan natuurlijk niks verzekeren maar voor de rest is er niet echt heel veel keus.

[ Voor 15% gewijzigd door GRAPSV op 22-11-2020 00:24 ]

• supertanno
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 15:20
GRAPSV schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:17:

Ik ben uiteindelijk voor de G604 gegaan en deze bevalt nu erg goed. Hij ligt niet zo lekker in de hand als de G700s, maar de G Hub-software is erg prettig in het gebruik en de batterijduur is dankzij de Bluetooth-modus geweldig.

Heel erg bedankt voor je advies!