F16 geluid bij opstarten computer

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
Ik heb sinds een paar weken het probleem, dat m'n computer bij het opstarten een ongelooflijk vreselijk een soort van piepend geluid maakt. Hij heeft het al vaker gedaan. Ik heb toen (2 maanden geleden) de videokaart vervangen (asus v3800 magic + koelertje, dat piepte) het geluid was toen over !
Nu doet hij het alweer.. Zou het m'n voeding zijn, die zo'n herrie maakt, of zit een van m'n harde schijven te crashen ?
(western digital 15gb + maxtor 15gb)

Verwijderd

Denk dat het je voeding is. Als het je hdd is dan merk je dat echt wel. Schroef je voeding eens open en douw er een stofzuiger in. Helpt wel vaak. Anders kun je nog wat siliconenspray in de fan spuiten...niet teveel want doen doet ie helemaal niks meer

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 16:18

Martijn02

/* No Comment */

Probeer het uit... ?
Je kan de koelers een paar seconden stilhouden, (als je het niet te lang doet gaat er heus niks stuk) die van je voeding kan je stilhouden door een kunstof (als je niet ge-electrocuteerd wil worden) voorwerp door de spijltjes steken.

Harde schijven kan je een voor een uitschakelen, gewoon de voedingsstekker er uit halen en dan proberen op te starten, dat zal niet lukken, maar je weet wel waar het geluid vandaan komt.

Ga gewoon eens op onderzoek uit...

• superjoost
  • Laatst online: 22:23
Op zondag 12 augustus 2001 00:46 schreef Martijn02 het volgende:
Probeer het uit... ?
Je kan de koelers een paar seconden stilhouden, (als je het niet te lang doet gaat er heus niks stuk) die van je voeding kan je stilhouden door een kunstof (als je niet ge-electrocuteerd wil worden) voorwerp door de spijltjes steken.

Harde schijven kan je een voor een uitschakelen, gewoon de voedingsstekker er uit halen en dan proberen op te starten, dat zal niet lukken, maar je weet wel waar het geluid vandaan komt.

Ga gewoon eens op onderzoek uit...
thanx. ! morgen is toch een zaaie dag.. ga ffe de bol losschroeven & testen ..

Verwijderd

Ik heb dat ook gehad, denk dat het je voeding is.

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 00:49 schreef superjoost het volgende:

[..]

thanx. ! morgen is toch een zaaie dag.. ga ffe de bol losschroeven & testen ..
Ik zou dan wel teflon spray gebruiken, is nog 22 keer zo glad als siliconenspray ofzo :7
[edit]
ook wel ongeveer 22x zo duur denk ik :P

• Kvn
  • Laatst online: 19-08 13:37

Kvn

Op zondag 12 augustus 2001 09:18 schreef SickBastard het volgende:

[..]

Ik zou dan wel teflon spray gebruiken, is nog 22 keer zo glad als siliconenspray ofzo :7
[edit]
ook wel ongeveer 22x zo duur denk ik :P
NOT! ik gebruik het altijd om kettingen te smeren op mijn werk :P

Verwijderd

Bij m'n KT7-RAID is het de fan van de northbridge .. duurt een paar minuten voordat ie stopt met trillen.

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 12:42 schreef HlpDsK het volgende:
Bij m'n KT7-RAID is het de fan van de northbridge .. duurt een paar minuten voordat ie stopt met trillen.
Dan is de cooler verot, koop een nieuwe en het is klaar.
Helaas begint de Asus V6800 Geforce 256 DDR Deluxe nu ook al. :( :r

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Met een SuperOrb heb je ook een F-16, hoor je die andere brakke fans niet meer ;)

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 18:05 schreef UrgoanElsa het volgende:

[..]

Dan is de cooler verot, koop een nieuwe en het is klaar.
Helaas begint de Asus V6800 Geforce 256 DDR Deluxe nu ook al. :( :r
Ik ga echt niet elke 2 maanden een nieuwe fan kopen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

geef een flinke knal tegen je voeding. heb ik op mijn Packard Bell machine ook gedaan. ding was toen 6 jaar oud en begon te ratelen. hierna heeft ie het nog zeker een jaar gedaan (voeding zelfs langer, maar mijn broertje kreeg 'm in zijn handen :(

Verwijderd

je fans een beetje grondiger kuisen dan met de stofzuiger helpt anders wel ;) je kan ze natuurlijk ook nog is smeren ondertussen ;)

http://www.belgianoverclockers.com/layout_main.php?main=Artikels&sitenews_ID=20&pg=1
Pagina: 1