Beste forumleden
Een leek op het gebied van zonnepanelen en ik sta op het punt om zonnepanelen te laten plaatsen. Voor mij is kwaliteit en garantie belangrijk maar ik heb geen idee wat hieraan voldoet. Ik ben momenteel bezig via VEH en heb hier een offerte van ontvangen. Een vaag aanbod maar het kwam neer op rond 5000 euro met 10 Jinko zonnepanelen 350 Wp en Solaredge omvormer. Jinko is van chinese makelij en om eerlijk te zijn voelt dit bij mij niet zo goed. Een andere offerte die ik heb ik onderstaande met 10 Rec panelen of Samsung panelen.
Volgens verkoper zou ik met 10 REC panelen dezelfde opbrengst hebben.
10 Panelen REC Alpha Black 365 REC365AABlack
1 Omvormer Solar Edge SE 3500H en 10 optimizers
10 Montagesysteem Clickfit pannendak landscape
Volledige installatie inclusief aanmelding garantiefonds SGZE
Totale prijs 6231 inclusief BTW na teruggave BTW 5150
12 Panelen S-Energy (Samsung) 325 Percium All Black SC20-60MBE-325M 1 Omvormer Solar Edge SE 3500H en 12 optimizers
8 Montagesysteem Clickfit pannendak landscape 4 Montage systeem Clickfit pannendak portrait
Volledige installatie incl. aanmelding garantiefonds SGZE
Totale prijs 5747 incl. en 4750 excl
Wie kan mij hier van goed advies voorzien en zijn REC panelen zo geweldig als dat de verkoper aangeeft ?
Dank vast !
Een leek op het gebied van zonnepanelen en ik sta op het punt om zonnepanelen te laten plaatsen. Voor mij is kwaliteit en garantie belangrijk maar ik heb geen idee wat hieraan voldoet. Ik ben momenteel bezig via VEH en heb hier een offerte van ontvangen. Een vaag aanbod maar het kwam neer op rond 5000 euro met 10 Jinko zonnepanelen 350 Wp en Solaredge omvormer. Jinko is van chinese makelij en om eerlijk te zijn voelt dit bij mij niet zo goed. Een andere offerte die ik heb ik onderstaande met 10 Rec panelen of Samsung panelen.
Volgens verkoper zou ik met 10 REC panelen dezelfde opbrengst hebben.
10 Panelen REC Alpha Black 365 REC365AABlack
1 Omvormer Solar Edge SE 3500H en 10 optimizers
10 Montagesysteem Clickfit pannendak landscape
Volledige installatie inclusief aanmelding garantiefonds SGZE
Totale prijs 6231 inclusief BTW na teruggave BTW 5150
12 Panelen S-Energy (Samsung) 325 Percium All Black SC20-60MBE-325M 1 Omvormer Solar Edge SE 3500H en 12 optimizers
8 Montagesysteem Clickfit pannendak landscape 4 Montage systeem Clickfit pannendak portrait
Volledige installatie incl. aanmelding garantiefonds SGZE
Totale prijs 5747 incl. en 4750 excl
Wie kan mij hier van goed advies voorzien en zijn REC panelen zo geweldig als dat de verkoper aangeeft ?
Dank vast !
:strip_exif()/f/image/n9pvOhqmsvIDgzJ4ZdagZU4X.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fPCD5y7mLy5wa9Tk8boiJQXA.jpg?f=fotoalbum_large)