Ik heb een paar maand geleden mijn bestaande drie Somfy IO screens gekoppeld aan een Somfy Connexoon. Voorheen bediende ik deze altijd met een Situo IO afstandsbediening. Het koppelen is uiteindelijk wel geluk maar dat was al best wat gepiel en vraag me niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen. Als ik de handleiding
https://www.onlinezonnesc...uals/connexoon-window.pdf
goed lees staat daar dat je eerst de Ab koppelen aan de Connexoon voordat je de Connexoon activeert. Echter had ik de Connexoon al geactiveerd. Ik heb toen wat opties geprobeerd (prog toets op de AB, prog toets op de Connexoon) en uiteindelijk zag ik na het nodige proberen de screens in de Somfy Window app.
Nu komt de uitdaging. Ik heb vandaag nog 4 nieuwe screens voor de bovenverdieping gekregen en deze zijn geleverd met een losse Situo IO Ab. De screens kan ik prima bedienen via de Ab. Echter het koppelen aan de Connexoon lukt niet. Ik heb de Connexoon handleiding meerdere keren gelezen en de daar beschreven stappen gevolgd:
Als ik de handleiding goed lees en ook als ik de App probeer kun je geen Somfy IO motoren via de Somfy app toevoegen. Heeft iemand enig idee hoe ik deze extra screens toegevoegd krijg?
https://www.onlinezonnesc...uals/connexoon-window.pdf
goed lees staat daar dat je eerst de Ab koppelen aan de Connexoon voordat je de Connexoon activeert. Echter had ik de Connexoon al geactiveerd. Ik heb toen wat opties geprobeerd (prog toets op de AB, prog toets op de Connexoon) en uiteindelijk zag ik na het nodige proberen de screens in de Somfy Window app.
Nu komt de uitdaging. Ik heb vandaag nog 4 nieuwe screens voor de bovenverdieping gekregen en deze zijn geleverd met een losse Situo IO Ab. De screens kan ik prima bedienen via de Ab. Echter het koppelen aan de Connexoon lukt niet. Ik heb de Connexoon handleiding meerdere keren gelezen en de daar beschreven stappen gevolgd:
- Voorzie de Connexoon-box van stroom.
- Druk de PROG-toets van de bediening 2 sec. lang in..
- Druk kort (0,5 sec.) op de Connexoon-box..
- Druk na het koppelen van uw toepassingen
8 seconden lang op de Connexoon-box. Een korte heen-en-weer-beweging van de toepassingen bevestigt dat ze zijn gekoppeld..
Als ik de handleiding goed lees en ook als ik de App probeer kun je geen Somfy IO motoren via de Somfy app toevoegen. Heeft iemand enig idee hoe ik deze extra screens toegevoegd krijg?
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.