Somfy Connexoon screens van tweede Ab koppelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48
Ik heb een paar maand geleden mijn bestaande drie Somfy IO screens gekoppeld aan een Somfy Connexoon. Voorheen bediende ik deze altijd met een Situo IO afstandsbediening. Het koppelen is uiteindelijk wel geluk maar dat was al best wat gepiel en vraag me niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen. Als ik de handleiding
https://www.onlinezonnesc...uals/connexoon-window.pdf
goed lees staat daar dat je eerst de Ab koppelen aan de Connexoon voordat je de Connexoon activeert. Echter had ik de Connexoon al geactiveerd. Ik heb toen wat opties geprobeerd (prog toets op de AB, prog toets op de Connexoon) en uiteindelijk zag ik na het nodige proberen de screens in de Somfy Window app.

Nu komt de uitdaging. Ik heb vandaag nog 4 nieuwe screens voor de bovenverdieping gekregen en deze zijn geleverd met een losse Situo IO Ab. De screens kan ik prima bedienen via de Ab. Echter het koppelen aan de Connexoon lukt niet. Ik heb de Connexoon handleiding meerdere keren gelezen en de daar beschreven stappen gevolgd:
  • Voorzie de Connexoon-box van stroom.
  • Druk de PROG-toets van de bediening 2 sec. lang in..
  • Druk kort (0,5 sec.) op de Connexoon-box..
  • Druk na het koppelen van uw toepassingen
    8 seconden lang op de Connexoon-box. Een korte heen-en-weer-beweging van de toepassingen bevestigt dat ze zijn gekoppeld..
Bij mij gebeurd er helemaal niets bij de laatste stap. Geen screens die gaan bewegen en ook geen screens die in de app erbij komen.

Als ik de handleiding goed lees en ook als ik de App probeer kun je geen Somfy IO motoren via de Somfy app toevoegen. Heeft iemand enig idee hoe ik deze extra screens toegevoegd krijg?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:06
- Druk de PROG-toets van de bediening totdat de screens een korte beweging geven.
- Druk dan kort op de PROG-toets van de connexoon, dan gaat hij de screen(s) zoeken en toevoegen. Via het configuratiescherm in de app kun je ze daarna herbenoemen. Via dit configuratiescherm kun je ze ook toevoegen, maar dat is wat omslachtiger dan de PROG-toets achterop de connexoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Wisey schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:21:
- Druk de PROG-toets van de bediening totdat de screens een korte beweging geven.
- Druk dan kort op de PROG-toets van de connexoon, dan gaat hij de screen(s) zoeken en toevoegen. Via het configuratiescherm in de app kun je ze daarna herbenoemen. Via dit configuratiescherm kun je ze ook toevoegen, maar dat is wat omslachtiger dan de PROG-toets achterop de connexoon.
Ik zal zo die eerste stap nog een keer doen. Jij zegt dat ik de prog toets op de Ab net zo lang ingedrukt moet houden tot de screens een korte beweging geven? Dat zal ik zo nog eens proberen. In de handleiding staat namelijk 2 seconden.

Via de app kan volgens mij niet met IO apparaten en deze AB. Bij mijn type Ab staat ook een kruisje via om via de app toe te voegen. Ik vermoed dat dat alleen met RTS spulletjes kan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CzrUzQYEID5U6EoLpxiKFmySv8E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q5s1ytqilyJANnuYkr5BSxEz.png?f=fotoalbum_large

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:06
GAEvakYD schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:28:
[...]
Jij zegt dat ik de prog toets op de Ab net zo lang ingedrukt moet houden tot de screens een korte beweging geven?
Ja, dit is inderdaad de manier bij een 1-weg io zender.
GAEvakYD schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:28:
[...]
Via de app kan volgens mij niet met IO apparaten en deze AB. Bij mijn type Ab staat ook een kruisje via om via de app toe te voegen. Ik vermoed dat dat alleen met RTS spulletjes kan.
Hier heb je 3 manieren om een product toe te voegen:
- een product door middel van een geprogrammeerde 2-weg bediening (toevoeging via de io-sleutel).
- een product door middel van een geprogrammeerde 1-weg bediening (zoals jouw situo afstandsbedieningen).
- een product zonder afstandsbediening (zoals jouw plaatje, hij gaat dan producten zoeken die dezelfde io-sleutel hebben als jouw connexoon/installatie of producten die in "verloren handzender" modus staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Wisey schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:21:
Wow wat enorm simpel maar dit werkt. Geweldig. Geen idee waarom ik dit nergens in een handleiding of iets kan vinden. Super dank.