Internet traag maar speedtest is goed

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sev2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-06-2024
Hallo sinds 2 dagen heb ik last van extreem traag internet, ik had gehoopt dat het vandaag voorbij zou zijn maar helaas.

KPN vandaag aan de lijn gehad en verschillende dingen geprobeerd. Router resetten en een aantal keren de router herstart maar tevergeefs. KPN kon ook geen storing in de buurt vinden dus kwamen ze met dat het aan mijn PC zou liggen. mijn PC is rechtstreeks verbonden met de router en in windows taakbeheer zie ik dat niks mijn netwerk gebruikt.

ik heb na het bellen met KPN zelf wat dingen geprobeerd zoals mijn DNS aanpassen (cloudflare google en openDNS) maar dit heeft ook niet geholpen

wat raar is is dat youtube zonder problemen werkt (gelezen dat ze IPV6 gebruiken?) maar games starten niet en Discord blijven maar laden.

Ik heb alles geprobeerd maar kan geen oplossing vinden

uitslagen van de speed test zijn 71 download en 30 upload dus het lijkt me niet dat het aan de ethernet kabel zou liggen.

misschien weten jullie hoe het zit?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-05 22:10

MJV

Onderzoeken met een andere pc of laptop of het aan de device of aan de verbinding ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Wat zou je moeten krijgen ?

[ Voor 3% gewijzigd door jack zomer op 20-11-2020 20:03 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-05 20:02
Indien ipv6 sites zoals google, youtube ect werken en de ipv4 sites niet werken klinkt het dat je ergens in je netwerk een 2de DHCP server hebt draaien.

Zijn er geen 2 routers in je netwerk met DHCP aan? Dit kan ook het geval zijn op sommige acces points.

Discogs collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sev2
serial_killa159 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:36:
Indien ipv6 sites zoals google, youtube ect werken en de ipv4 sites niet werken klinkt het dat je ergens in je netwerk een 2de DHCP server hebt draaien.

Zijn er geen 2 routers in je netwerk met DHCP aan? Dit kan ook het geval zijn op sommige acces points.
Sorry ik begrijp even niet wat je bedoelt met acces points.

ik heb wel NordVPN misschien dat het daar aan kan liggen ??

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 14:41

Barrycade

Through the...

Sev2 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:44:
[...]

Sorry ik begrijp even niet wat je bedoelt met acces points.

ik heb wel NordVPN misschien dat het daar aan kan liggen ??
Joh en als je die eens uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sev2
ik heb het laatste 1,5 uur gekeken of wireless of bedraad iets uitmaakte

sites zoals twitch werken bijna niet als ik op de kabel ben aangesloten maar op wireless doet hij het beter maar buffert hij wel vaak

misschien ligt het aan de router ??

[ Voor 8% gewijzigd door Sev2 op 20-11-2020 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Sev2 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:34:
...
misschien ligt het aan de router ??
Nee, zoals gezegd: het ligt aan je VPN

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sev2
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:21:
[...]

Nee, zoals gezegd: het ligt aan je VPN
zelfs met de app gesloten is het internet kut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-05 16:04

lier

MikroTik nerd

Sev2 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:25:
zelfs met de app gesloten is het internet kut
Niet helemaal duidelijk of het sluiten van de app (ik ken hem niet) ook de vpn verbinding gesloten wordt. Maar daar zou je via een tracert eenvoudig achter kunnen komen.

Heb je nog een andere pc of laptop (eventueel lenen van iemand) waarmee je je eigen pc uit kan sluiten?

En kan je je probleem beter beschrijven? Want "wat raar is is dat youtube zonder problemen werkt (gelezen dat ze IPV6 gebruiken?) maar games starten niet en Discord blijven maar laden." zegt dat Internet wel degelijk snel werkt, maar dat je bij sommige diensten problemen ervaart. En dat zou ook een routing dingetje kunnen zijn. O ja...bij een betere beschrijving is het ook fijn om wat meetwaarden te geven.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeroFox
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-02 20:37
Ik heb zelf een aantal maanden geleden een vergelijkbaar probleem gehad. Bij mij lag het wel degelijk aan de VPN. Op mijn server had ik AirVPN draaien voor downloads, blijkbaar lockte AirVPN echter het gehele netwerk waardoor alles ontzettend traag werd.
Het heeft echt veel haken en ogen gehad voordat ik erachter kwam dat dit het geval was. Nu dat alleen Qbittorrent getunneld wordt door AirVPN werkt de rest van het netwerk weer als vanouds.

Nu weet ik dat NordVPN normaal de snelheden wel aan moet kunnen (hier kreeg ik 230 van de 250Mbit binnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sev2
XeroFox schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:20:
Ik heb zelf een aantal maanden geleden een vergelijkbaar probleem gehad. Bij mij lag het wel degelijk aan de VPN. Op mijn server had ik AirVPN draaien voor downloads, blijkbaar lockte AirVPN echter het gehele netwerk waardoor alles ontzettend traag werd.
Het heeft echt veel haken en ogen gehad voordat ik erachter kwam dat dit het geval was. Nu dat alleen Qbittorrent getunneld wordt door AirVPN werkt de rest van het netwerk weer als vanouds.

Nu weet ik dat NordVPN normaal de snelheden wel aan moet kunnen (hier kreeg ik 230 van de 250Mbit binnen).
NordVPN en LogMeIn Hamachi verwijderd probleem is er nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sev2
lier schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:14:
[...]

Niet helemaal duidelijk of het sluiten van de app (ik ken hem niet) ook de vpn verbinding gesloten wordt. Maar daar zou je via een tracert eenvoudig achter kunnen komen.

Heb je nog een andere pc of laptop (eventueel lenen van iemand) waarmee je je eigen pc uit kan sluiten?

En kan je je probleem beter beschrijven? Want "wat raar is is dat youtube zonder problemen werkt (gelezen dat ze IPV6 gebruiken?) maar games starten niet en Discord blijven maar laden." zegt dat Internet wel degelijk snel werkt, maar dat je bij sommige diensten problemen ervaart. En dat zou ook een routing dingetje kunnen zijn. O ja...bij een betere beschrijving is het ook fijn om wat meetwaarden te geven.
Nu ook wireless een probleem met games laden en websites.
KPN gebeld en een ze laten een nieuwe router komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde probleem sinds 3 of 4 dagen met mijn experia box v8 verbonden met een ethernetkabel naar mijn pc.

Down- en upload snelheid gewoon goed maar internetten erg traag (maakt niet uit welke browser). YouTube werkt wel redelijk goed maar wel wat trager dan normaal toch.
Zelfs windows opnieuw geïnstalleerd en weet ik veel nog meer maar niks helpt.
Via mijn telefoon draadloos werkt het wel goed maar misschien wel iets langzamer dan normaal.

Zal KPN (zat eerst via telfort) ook maar bellen en een nieuw modem aanvragen (sowieso al vrij oud).

[ Voor 13% gewijzigd door Plugin op 22-11-2020 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Vreemd genoeg sinds vanavond werkt het weer als vanouds, dus 3 a 4 dagen tergend traag internet met browsen en nu 0 problemen.
Pagina: 1