Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julianj
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-10 10:33
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Ik zoek een budget 4K tv voor bij mijn ps5.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Max 700 maar liever wat minder. Rond de 5/600

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Ik ga er vooral op gamen en Netflix op kijken. Ik game momenteel op een beamer van 1080p en denk dat er uit de ps5 meer te halen valt. Smart tv maakt me niks uit.

Wat heb je zelf al gevonden?

Samsung UE55NU7100 ik heb deze gezien op bol.com. Echter hoop ik een 60/65 inch tv aan te schaffen. Minimum is 55 inch.
Verder zag ik op het forum al de u7qf voorbij komen. Deze valt echter net buiten mn budget met de grotere afmetingen.

Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Het merk maakt me niet zo veel uit. Ik zie ook veel voorbij komen over het belang van HDR. Is dit belangrijk om op te letten?

Ik wil graag een tv met lage input lag <20ms.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zag dat er bij mediamarkt een hoop tv’s in de aanbieding zijn voor Black Friday. Heeft iemand daar misschien een geschikte tussen gezien?

Beste antwoord (via Julianj op 21-11-2020 16:28)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De Samsung gaat je niet veel extra's opleveren. Hooguit iets meer kleuren en een wat hogere helderheid, maar de hardware is verder niet toereikend voor impact bij HDR. Hiervoor moet je wederom minimaal bij de U7Q zijn: ook een qled overigens.

De LGs zijn de goedkoopste weg naar 4K120 en VRR, maar het moet nog blijken hoeveel meerwaarde dat gaat bieden op consoles. De beweginsscherpte van het paneel zal wel wat beter zijn. LG gebruikt IPS panelen, dus verwacht een slecht contrast/zwart en dito HDR-prestaties. Voor overdag is het prima voor in het donker minder.

Met jouw budget moet je ergens water bij de wijn doen. Dat kan zijn op het gebied van motion, HDR-prestaties, contrast of beeldformaat. Kiezen voor een groot budget scherm kan bij gamen ook toegevoegde waarde hebben (immersie) over een kleiner 'beter' scherm. Het is maar net waar je meer waarde aan hecht.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 12:32

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Als je met 60Hz en wat mindere SmartTV kunt leven, behoort de Hisense U7QF wat beeldkwaliteit het beste wat je voor dit geld kunt krijgen, hij heeft een FALD en redelijek HDR, wat je normaal bij duurdere TV's tegenkomt. Ingangslatentie rond de 17ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Kijk eens naar deze TCL. Is een prima 65" budget 4K VA tv met basic smartplatform, 2x HDMI en een input-lag van circa 10ms. Tijdens BF zal 'ie verwacht ik voor onder de 500 te krijgen zijn. Dat is momenteel ook de prijs bij Otto Duitsland. HDR zal pas toegevoegde waarde hebben vanaf de U7QF.

[ Voor 7% gewijzigd door benbaba op 20-11-2020 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julianj
Bedankt voor de reacties, is het verschil tussen 50hz en 100hz groot? En is het het waard om daar paar honderd euro meer aan uit te geven.

En Samsung met een qled tv. De q64t -4K qled tv past ook binnen mijn budget. Is dat een grote stap vooruit ten opzichte van een normale lcd tv.

Ook een LG 55NANO866NA zou met de 100€ cashback binnen mijn budget passen. Dan heb ik 100hz.

Wat raden jullie aan?

[ Voor 17% gewijzigd door Julianj op 20-11-2020 21:31 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
De Samsung gaat je niet veel extra's opleveren. Hooguit iets meer kleuren en een wat hogere helderheid, maar de hardware is verder niet toereikend voor impact bij HDR. Hiervoor moet je wederom minimaal bij de U7Q zijn: ook een qled overigens.

De LGs zijn de goedkoopste weg naar 4K120 en VRR, maar het moet nog blijken hoeveel meerwaarde dat gaat bieden op consoles. De beweginsscherpte van het paneel zal wel wat beter zijn. LG gebruikt IPS panelen, dus verwacht een slecht contrast/zwart en dito HDR-prestaties. Voor overdag is het prima voor in het donker minder.

Met jouw budget moet je ergens water bij de wijn doen. Dat kan zijn op het gebied van motion, HDR-prestaties, contrast of beeldformaat. Kiezen voor een groot budget scherm kan bij gamen ook toegevoegde waarde hebben (immersie) over een kleiner 'beter' scherm. Het is maar net waar je meer waarde aan hecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julianj
Net een 55 inch u7qf besteld bij Coolblue voor 619 euro als tweedekans. Bedankt voor al het advies!
Pagina: 1