Welke tv aanschaffen voor €400,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een leuke tv voor in de keuken die we kunnen plaatsen. Ik heb momenteel hier in Luxembourg van de ''Sodexo Meal Vouchers'' deze kan ik hier een grote supermarkt benutten. Omdat ik mijn eigen eten meeneem en geen auto heb op dit moment om het bijvoorbeeld voor benzine te gebruiken wil ik het voor een tv gebruiken voor in de nieuwe keuken.

De tv hoeft natuurlijk geen OLED te hebben etc. En dat verwacht ik ook niet van ons budget.

De prijs ligt rond de €400,- maximaal. Er zijn op dit moment enkele tv's in de aanbieding daar.
  • LG 43UN71 €399
  • Samsung 43TU7000 €398,-
  • Philips 43PUS7505 €349,-
qua prijs verschillen ze niet echt veel maar wat is feitelijk de onderscheid. Wil eigenlijk iets als WebOS wat prima werkt, of Android TV. Maar dat werkt niet hier denk ik.

Verkoper vindt de Samsung het mooiste eruit springen qua beeld. Het ziet er strak uit. Maar meer dan dat ook niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-10 19:02
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1TelevisiesLG 43UN71006LB Zwart€ 368,31€ 368,31
1TelevisiesPhilips 43PUS7505/12 (buitenlands model) Zwart€ 359,-€ 359,-
1TelevisiesSamsung Series 7 TU7000 43" Zwart€ 409,-€ 409,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.136,31

Het zijn dus geen bijzonder goede deals, neem degene die er voor jou uitspringt :)

[ Voor 64% gewijzigd door martyw op 20-11-2020 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Zou een model met IPS paneel nemen voor in de keuken vanwege de betere kijkhoeken, de LG is er sowieso eentje. Bij Samsung weet je het nooit maar volgens een review zit er in de huidige productieserie (met 'Version 01' achter op de sticker) een VA paneel in. Zo bijzonder is ie verder niet, het zijn allemaal de instapmodellen. Wel heel goed afgesteld qua kleurweergave in de review maar dat kan ook exemplarisch zijn (al hebben ze ook een 50 en 55" versie getest en hoewel niet net zo goed toch nog best aardig in standje Film).
Bij Philips weet je het ook niet meer zeker, er zou eenzelfde VA paneel als in de Samsung kunnen zitten maar kan net zo goed een IPS paneel in zitten. Dan zou je zelf de kijkhoek moeten beoordelen (kleur- en helderheidsbehoud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:32
Je zou ook nog kunnen kijken naar deze tv: https://tweakers.net/tele...-4s_p1087616/vergelijken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@drpeer_holland ik moet het doen met de dingen wat ik heb helaas. Alles is een stuk duurder in Luxembourg. Daar horen ook de salarissen bij dan. En denkt Luxembourg we kunnen alles zo omhoog schroeven. Een LG65GX kost hier 2,999,- terwijl in Nederland deze 2,200,- ongeveer kost.

@apis29 Dus de LG nemen dan? vindt alleen het jammer dat de LG zo dik is. Al ben ik wel tevreden over de WebOS van het systeem. Tizen is weer want anders. We hebben nu een Samsung scherm in de woonkamer simpele 55'' maar de software vindt ik niet geweldig en erg traag.

@martyw ik vindt de design van de Samsung het mooist, want die lijkt en is misschien dunner dan de LG en Samsung.

In principe doen ze allemaal het zelfde qua beeld en geluid? De verkoper had het wel over de Samsung is mooiere beeld. In hoeverre dat is`? het is wel 2,- goedkoper, maar het design is spreek me persoonlijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:27
Levert amazon.de niet toevallig in luxembrg?
Dan heb je nog wel te maken met hogere belasting, maar dat zal geen 30% extra zijn.

ps, klinkt cliché , maar mogelijk komt er leuke black friday deal langs :)

[ Voor 23% gewijzigd door 99ruud99 op 21-11-2020 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Samsung is nog de enige die ook edge-leds gebruikt in het budget segment. De LG is een direct-led en daardoor wat dikker. Voor het beeld zelf maakt het niets uit. Zoals aangegeven door Apis29 is het verschil (mogelijk) alleen het LCD-type. Ga voor de Samsung als die je het meest aanspreekt. Je weet alleen pas bij gebruik of het een VA of IPS (PLS) is. De LG is sowieso IPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-10 19:02
theduke1989 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:29:
...

@martyw ik vindt de design van de Samsung het mooist, want die lijkt en is misschien dunner dan de LG en Samsung.
...
Ah, ik dacht je met eruit springen qua beeld de beeldkwaliteit van het scherm bedoelde, maar je bedoelt de uiterlijke verschijning van de TV :). Dan onderschrijf ik wat @apis29 zegt, IPS is in het algemeen beter dan LCD's zonder dat, de LG heeft theoretisch het beste scherm.

[ Voor 43% gewijzigd door martyw op 21-11-2020 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Dus voor de LG gaan. Daarnaast spreekt webOS me ook aan. Dus neem die dan.

Ik vertrouw jullie. Als jullie sowieso zeggen LG heeft een beter scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1MrRIJZV0olPZFQkOWYSZFF2Pg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4I8FGtCTQi3QM7JP0rK4TKeG.jpg?f=fotoalbum_large

De LG heeft een Real IPS scherm zie ik.
Pagina: 1