Ha, ik was even een weekendje offline dus een wat verlate reactie. Allereerst bedankt voor de vele reacties! Zal ze niet allemaal stuk voor stuk quoten maar wel proberen alles te beantwoorden.
Bij de contractbespreking eerder dit jaar heb ik inderdaad wel mijn onvrede geuit. Kwamen natuurlijk een hoop corona excuusjes terug. Zoals ik al aangaf ben ik wegens omstandigheden toen ik hier in dienst kwam akkoord gegaan om te starten onder marktconforme salarissen. Omdat zowel zij, als ik zelf niet precies wisten wat mijn huidige niveau nou eigenlijk was. Dit bleek uiteindelijk vrij hoog te zijn dus vandaar dat ik er nu wel klaar mee was en rond ben gaan kijken.
Voor de gevaren van plateauing ben ik maar al te goed op de hoogte. Vandaar dat ik destijds ook specifiek voor de detachering heb gekozen om zodoende in kortere tijd meer ervaring op te doen. Dat bevalt nog altijd goed en aangezien ik pas kort op mijn huidige project zit, maar daar wel veel verantwoordelijkheden en uitdaging heb, is dat voor mij de primaire reden dat ik hier zou willen blijven.
Ik snap de sentimenten over niet bij een bedrijf willen blijven dat slecht betaald en in veel gevallen ben ik het daar roerend mee eens. Aangezien ik zelf steevast bij klanten zit en daar mijn ding doet, maakt het mij wat minder uit. Mocht ik mij genaaid voelen, zoals nu, dan kijk ik wel even rond naar wat er nog meer is
Wat dat betreft heb ik voor mijzelf ook wel de knoop doorgehakt wat ik nu zou willen om te blijven. Dat hoeft niet die volle 60% te zijn maar minder dan 50% en het is klaar. Zijn ook geen irreële eisen voor mijn functieprofiel. Gesprek is direct met de baas, die mij graag wilt houden dus we gaan het zien.
Qua onderhandelen kan ik, anders dan misschien doet vermoeden, wel prima mijn mannetje staan. Wegens omstandigheden dus eerst een tijdje voor minder gewerkt maar dat is nu dus klaar. Bij mijn mogelijk nieuwe werkgever dan ook al flink wat extras erbij onderhandelt. Scheelt ook dat ik de luxe heb dat er enorm veel vraag en heel weinig aanbod is. Die aanbieding wordt overigens nu op papier gezet en waarschijnlijk morgen toegezonden ter ondertekening. Alle secundaire arbeidsvoorwaarden zijn mij bekend.
Transportman schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:02:
[...]
Hangt wel een beetje af van met hoeveel mensen TS bij de klant zit en hoe de kwaliteit van die mensen is. Ik zat bij mijn vorige werkgever met een aantal mensen bij dezelfde klant, en de klant was niet echt happy met de gemiddelde kwaliteit van mijn collega's. Toen ik wegging is er volgens mij ook geen vervanging gekomen en hebben ze intern iemand aangetrokken.
Helemaal waar. Wij hebben meerdere mensen bij mijn huidige klant zitten en ik weet lang niet van iedereen het niveau. Wel dat ik tov een directe teamgenoot wel een beduidend hoger niveau heb. Maar goed, geen idee verder hoe of wat hierin.
DeveloperNL schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:29:
[...]
Als je goed je werk doet en toch in de detachering zit, kun je niet beter gaan midlancen of freelancen? Waarschijnlijk verdien je dan 150-200% x zoveel. Ik ging van 4000 bruto (exc vakantie geld), naar 8000 midlance, naar gemiddeld 13k ZZP (omzet) per maand.
Freelancen heb ik lang gedaan, het zij kleinere klusjes. Ik heb juist de overstap de andere kant op gemaakt om even een goed CV op te bouwen. Wellicht dat ik in de toekomst weer terug ga.