Artifacts door nieuwe GTX 1660 super i.c.m. displayport

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG1988
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-04-2021
Goedemiddag,

Vorige week heb ik een Gigaybyte GTX 1660 super gekocht. Na installatie komen er op het scherm, ongeveer om de minuut, zwarte flitsen. Deze komen het meest naar voren via displayport. Op HDMI komen er inmiddels ook flitsen, maar nog wel minder frequent. Ik neem geen artifacts waart tijdens het gamen, maar enkel bij lichte taken als internetten e.d.

Hebben jullie nog tips om de videokaart werkend te krijgen? Of is de videokaart defect?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Monitor: LG 27GL850
Videokaart: Gigabyte 1660 Super OC 6G

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Oude videokaart (GTX 770) weer proberen met displayport. Werkt prima.
Drivers herinstalleren (DDU gebruikt voor verwijderen)
Andere displayports geprobeerd. Dit hielp niet.
Vernieuwingsfrequentie terugzetten van de monitor werkt ook niet.
HDMI geprobeerd. Werkte eerst ongeveer 3 kwartier prima, maar geeft nu hetzelfde probleem.

Alvast bedankt!

[ Voor 15% gewijzigd door GG1988 op 20-11-2020 17:44 . Reden: Inmiddels via HDMI ook flitsen ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopin11
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-04-2022
heb je het geprobeerd met verschillende kabels ? het kan ook aan de displayport van je GPU liggen maar als ze allemaal niet werken..hmm vervelend man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG1988
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-04-2021
Chopin11 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:07:
heb je het geprobeerd met verschillende kabels ? het kan ook aan de displayport van je GPU liggen maar als ze allemaal niet werken..hmm vervelend man.
Bedankt voor het meedenken. Inmiddels begint het probleem zich ook voor te doen via HDMI, dus inderdaad via verschillende kabels nou. Ik heb de beginpost nu aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chopin11
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-04-2022
ik zou toch even een andere displaypoort kabel kopen en kijken of daar aan ligt. Kan het niet aan je display liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:24
Niks nieuwe kabeld kopen en doen ze werken toch prima op je oude gpu? Terug retour met dat ding.