Goedemiddag,
Vorige week heb ik een Gigaybyte GTX 1660 super gekocht. Na installatie komen er op het scherm, ongeveer om de minuut, zwarte flitsen. Deze komen het meest naar voren via displayport. Op HDMI komen er inmiddels ook flitsen, maar nog wel minder frequent. Ik neem geen artifacts waart tijdens het gamen, maar enkel bij lichte taken als internetten e.d.
Hebben jullie nog tips om de videokaart werkend te krijgen? Of is de videokaart defect?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Monitor: LG 27GL850
Videokaart: Gigabyte 1660 Super OC 6G
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Oude videokaart (GTX 770) weer proberen met displayport. Werkt prima.
Drivers herinstalleren (DDU gebruikt voor verwijderen)
Andere displayports geprobeerd. Dit hielp niet.
Vernieuwingsfrequentie terugzetten van de monitor werkt ook niet.
HDMI geprobeerd. Werkte eerst ongeveer 3 kwartier prima, maar geeft nu hetzelfde probleem.
Alvast bedankt!
Vorige week heb ik een Gigaybyte GTX 1660 super gekocht. Na installatie komen er op het scherm, ongeveer om de minuut, zwarte flitsen. Deze komen het meest naar voren via displayport. Op HDMI komen er inmiddels ook flitsen, maar nog wel minder frequent. Ik neem geen artifacts waart tijdens het gamen, maar enkel bij lichte taken als internetten e.d.
Hebben jullie nog tips om de videokaart werkend te krijgen? Of is de videokaart defect?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Monitor: LG 27GL850
Videokaart: Gigabyte 1660 Super OC 6G
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Oude videokaart (GTX 770) weer proberen met displayport. Werkt prima.
Drivers herinstalleren (DDU gebruikt voor verwijderen)
Andere displayports geprobeerd. Dit hielp niet.
Vernieuwingsfrequentie terugzetten van de monitor werkt ook niet.
HDMI geprobeerd. Werkte eerst ongeveer 3 kwartier prima, maar geeft nu hetzelfde probleem.
Alvast bedankt!
[ Voor 15% gewijzigd door GG1988 op 20-11-2020 17:44 . Reden: Inmiddels via HDMI ook flitsen ]