Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hoge idle power usage RTX 3080

Pagina: 1
Acties:

• Egalia
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 26-11 20:03
Wat er gebeurd is dat ik zie in nvidia overlay er een constant gebruik is van 85-91 Watt
Nu hoor ik dat andere iets van 10-20 watt hebben met normaal desktop gebruik.

Waardoor kan dit komen?

Toen ik de kaart kreeg heb ik nvidia drivers uninstalled en daarna met DDU, dus echte clean install.
En daarna de nieuwste drivers ge-installeerd van nvidia.

Ik gebruik Windows 10 laatste update en 4k desktop resolutie op mijn LGC7 TV - HDMI 2.0
En heb geen andere achtergrond processen in dit scenario.

Kaart: RTX3080 Inno3D TWIN OC 2x

[Voor 3% gewijzigd door Egalia op 20-11-2020 15:45]

• bierschuit
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Heb je High Performance aangevinkt in nVidia control panel menu?
Zet deze op Adaptive, dan klokt ie terug op bureablad en in games heb je alle performance.

• Egalia
bierschuit schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:13:
Heb je High Performance aangevinkt in nVidia control panel menu?
Zet deze op Adaptive, dan klokt ie terug op bureablad en in games heb je alle performance.
Deze stond op high performance idd. Op adaptive gezet maar nog steeds 88-89 watts in gebruik...

• bierschuit
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Eerst rebooten voordat het effect heeft.

• Egalia
Dat helpt ja. alsnog flucteerd het desktop gebruik van 20 naar 70 watt hier en dan.
Van wat ik begreep van andere mensen deden ze het doen laten lijken alsof ze at all time 10-20 watts hadden.
Dan gebruiken ze zeker powersave mode ofzo?

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True