Toon posts:

Cyrix....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bij iemand terechtgekomen die al 2 jaar sukkelt met haar PC... blijkt er een Cyrix in te zitten :r dat is dus al een verklaring voor de problemen ;) Nu, ikzelf ben best tevreden van Win2k op allerhande Intel en AMD hardware, maar zijn er mensen die ervaring hebben van Win2K op hardware met een Cyrix ? Merk/type moederbord kan ik niets van maken... tis een Packard Bell... jaaaaaaa i know... rommel... maar ik probeer die mensen te helpen... :-(

Dus... mensen die ervaring hebben met Cyrix en Win2K, plz smijt ze hier effe in plz... thx :)

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Met "alleen" een Cyrix kunnen we weinig denk ik...

By each crime and every kindness, we birth our future

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:00

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Cyrix heeft geen knappe FPU, dus alles waarbij ie moet rekenen, vermijden.

Packard Bell is 9 van de 10 keer is het een PCChips moederbord, kijk maar even op de site van ze www.pcchips.com .

Ik zou er geen win2k op zetten, maar win98 oid.

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 augustus 2001 00:22 schreef Freggel_United het volgende:
k heb nog niet m't men neus in het systeem zelf gehangen De details ken ik ook (nog) niet... maar als ik hier al overwegend slechte ervaringen moest horen, dan stappen we over naar plan B... andere+nieuwe hardware eventueel. Ik hoop alleen al een paar 'globale ervaringen' te horen...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 augustus 2001 00:23 schreef nigelator het volgende:
Cyrix heeft geen knappe FPU, dus alles waarbij ie moet rekenen, vermijden.

Packard Bell is 9 van de 10 keer is het een PCChips moederbord, kijk maar even op de site van ze www.pcchips.com .

Ik zou er geen win2k op zetten, maar win98 oid.
er staat nu win98 op... rammelt langs alle kanten.. zeker met haar externe USB modem :( Daarom zat ik aan win2k te denken...

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 12 augustus 2001 00:25 schreef xenoke het volgende:

[..]

er staat nu win98 op... rammelt langs alle kanten.. zeker met haar externe USB modem :( Daarom zat ik aan win2k te denken...
Wordt niet veel beter denk ik.. tenzij je ergens heb kunnen vinden dat dat in combo met haar hardware beter werkt. Ik kan je dat iig niet vertellen.. ik vrees alleen van niet. Aan de andere kant, stop er een andere hd in (kleintje ofzo) en probeer het..

Succes!

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Ik heb een Cyrix MediaGX :r gehad (ik weet niet of het meeteld, de mediaGX is een processor met Video, audio, IDE on chip=>processor, deze moet dus op een speciaal mobo), win9x rammelde aan alle kanten, steeds BSOD's e.d. , het enige verschil dat ik merkte met Win2K was dat de blauwe schermen keurig in een venstertje kwamen te staan voor hij crashte, en soms resette hij spontaan (deed ie nooit met win9x)...
Dit was dus alleen de MediaGX (lijkt me ook zo'n "supermarkt" systeempje), wat de andere cyrix processoren doen weet ik niet... Misschien kun je de proc vervangen door een Intel of AMD (afhankelijk van je mobo)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:32
MediaGX zou een ideale CPU zijn om in de MediaMarkt PC's te verkopen :P

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:04
heb ook een cyrix gehas, schaam schaam. deze gaf problemen met de Diamond Viper 330
ook wwindows wilde niet echt stabiel draaien

Verwijderd

Nog een leuke Prackard Hell ervaring: bij de pc van een ex van me moest er een speciaal PB-versie van Windows op, anders deed dat horrelding het niet eens. |:(

Ding was kapot, dus ik mn eigen Win98 cd mee, mooi dat ie het niet deed...Jeezus en zie dan maar eens aan zo'n cd te komen :(

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 15:05

Sick Nick

Drop the top!

Mijn eerste PC was een Cyrix P120+ en die kreeg ik gewoon stabiel. Had eerst op die PC windows 95 staan, nu staat er windows 98 op. Hij draait als server en is nu al 8 dagen 24/7 online.
Dus de processor is het probleem niet, je moet gewoon de software goed instellen.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 12 augustus 2001 19:01 schreef Sick_Nick het volgende:
Mijn eerste PC was een Cyrix P120+ en die kreeg ik gewoon stabiel. Had eerst op die PC windows 95 staan, nu staat er windows 98 op. Hij draait als server en is nu al 8 dagen 24/7 online.
Dus de processor is het probleem niet, je moet gewoon de software goed instellen.
Ik had ooit een 2de pc'tje met een Cyrix 486 Dx2 66@78mhz (nooit gweten waarom). En die liep ook prima.. was sneller dan de DX2 die erin zat :)

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ik heb ook al ongeveer 4 jaar een Cyrix P200+ >:) NOOIT geen probleempjes mee gehad... Ja goed, hij is een beetje traag bij Unreal, maar dat mag toch voor een 150 MHz procje met een vier MB videoplank (S3 ViRGE)?

NOOIT geen problemen gehad met hardware, wat ik er ook inflikkerde. Cyrix is echt niet zo slecht als dat men zegt hoor. :Z

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• joosd
  • Laatst online: 25-08 17:09
Cyrix is gewoon niet wat AMD en Intel wel zijn. Kwaliteit. Heb een Cyrix gehad pc geen klap waard. bleek cache van proc. kapot

op het werk cyrix pc's die spontaan resetten hoop dat je nu genoeg weet

(probeer op die Pak en bel eens het cache geheugen uit te zetten en kijken of hij dan wel draait (is langzamer)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ach ik heb wel goede ervaringen met de cyrix cpu's ik heb 3 maand geleden, een w2kserver geinstalleerd op een cyrix cpu (mediaGX processor) het dingt draait sinds die tijd nog steeds!) dus stabiel is het wel,

het was/is overigens een zakelijke server (file and print sharing) met een behoorlijke load erop,....

moet alleen wel zeggen dat het niet echt snel was, maar goed alleen voor file n print moet je ook niet klagen..

anyway das mijn ervaring

A wise man's life is based around fuck you

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
het belangrijkste bij zo'n cyrix is dat je hem GOED koelt. Meestal zit er een lamme koeler op van 3 mm hoog. Kijk daar goed naar. Ik denk dat je verder niet veel in kunt stellen in het bios of op het moederbord. Kijk van te voren of je originele cd'd nodig hebt voor de installatie, ik denk dat je dat uit hun website wel af kunt leiden. En anders: Linux servertje van maken en iets anders voor haar bouwen (dus in ruil voor die nieuwe die jij bouwt van haar centen, hou jij de oude computer over)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 00:22 schreef Freggel_United het volgende:
met een mobo, hd, fd, videokaart en monitor kun je er nog niet veel mee :P :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 augustus 2001 19:25 schreef 0siris het volgende:
het belangrijkste bij zo'n cyrix is dat je hem GOED koelt. Meestal zit er een lamme koeler op van 3 mm hoog. Kijk daar goed naar. Ik denk dat je verder niet veel in kunt stellen in het bios of op het moederbord. Kijk van te voren of je originele cd'd nodig hebt voor de installatie, ik denk dat je dat uit hun website wel af kunt leiden. En anders: Linux servertje van maken en iets anders voor haar bouwen (dus in ruil voor die nieuwe die jij bouwt van haar centen, hou jij de oude computer over)
hehe :)

Mja, in ieder geval lijkt het bij sommige mensen toch redelijk te lukken... k heb nog een spare harddisk over, ik ga die er een keer aanhangen en der toch eens win2k opsmijten en zien hoever we komen *D

In ieder geval bedankt voor de reacties :o

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
in de 486 tijd was cyrix nog wel redelijk daarna is het sterk bergafwaards gegaan ;)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• superbikkel
  • Laatst online: 16-05 09:49
Je kan lullen wat je wilt, maar Cyrix was wel de eerste met een Pentium kloon (socket 5 & 7 tijdperk)

En die dingen waren razend populair, en goed stabiel te krijgen. Alleen werden die dingen veel gecombineerd met andere goedkope hardware, zoals PC-chips mainboards.
Pagina: 1