PC upgraden maar geen verstand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BonkeyNL
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-08-2023
Hoi,

Ik heb een tijd terug een game pc gekocht en ben er nog steeds heel blij mee, echter is het tijd om mijn basic game pc te gaan upgraden.
Ik heb hier alleen geen verstand van.

Ik heb mij namelijk laten vertellen dat niet alles zomaar met elkaar kan werken dus wilde ik hier neerzetten wat ik heb, wat ik op het oog heb en dan mogen jullie mij vertellen of dit allemaal met elkaar kan opschieten.

Op dit moment heb ik:
i7-6700 processor
16GB DDR4 geheugen
256GB NVME SSD
1TB Harddisk
Geforce GTX1060 6GB

Het volgende heb ik op het oog aan upgrades:
Corsair Vengeance LPX DDR4 – 32 GB: 2x16GB 288 Pin 3200 Mhz
Corsair Force Series MP600 1TB SSD PCIe 4.0 x4 1TB – NVMe – M.2 SSD
Seagate HDD 3.5’’ 4TB AT4000DM004 Barracuda
ASUS ROG-S TRIX-RTX2060S-A8G-EVO-V2-GAMING – Advanced Edition

Ik weet niet of mijn videokaart erg oud is of toch wel toe is aan vervanging.
Ideeën mogen altijd!

Alle reacties

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04-2025
32GB geheugen is overkill als je alleen maar een beetje gaat gamen, en je bestaande reepjes kunnen prima mee naar de nieuwe PC. Waarom zoveel opslag? Ik heb nu 2x 500GB intern en 1x 2TB extern en das meer dan zat voor wat ik er mee doe. (magoed, ik was vroeger ook van lekker veel opslag)

De Nvme schijf kan je upgraden naar een hogere capaciteit, 256GB is leuk voor alleen windows en wat software, maar dan heb je amper ruimte voor games.. Heb nu 500 en dat vindt ik ook al krap, een 1TB is wel mooi idd.

Ik zou voor de videokaart toch nog even wachten, en als het binnen het budget past voor een 3060 of een AMD alternatief gaan (indien leverbaar) De kaart an sich is niet eens zo heel raar, dus je zou er voor kunnen kiezen om te wachten tot een leuke kaart beschikbaar komt.

Mn 3D printer blogje..

• BonkeyNL
FiXeL schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:04:
32GB geheugen is overkill als je alleen maar een beetje gaat gamen, en je bestaande reepjes kunnen prima mee naar de nieuwe PC. Waarom zoveel opslag? Ik heb nu 2x 500GB intern en 1x 2TB extern en das meer dan zat voor wat ik er mee doe. (magoed, ik was vroeger ook van lekker veel opslag)

De Nvme schijf kan je upgraden naar een hogere capaciteit, 256GB is leuk voor alleen windows en wat software, maar dan heb je amper ruimte voor games.. Heb nu 500 en dat vindt ik ook al krap, een 1TB is wel mooi idd.

Ik zou voor de videokaart toch nog even wachten, en als het binnen het budget past voor een 3060 of een AMD alternatief gaan (indien leverbaar) De kaart an sich is niet eens zo heel raar, dus je zou er voor kunnen kiezen om te wachten tot een leuke kaart beschikbaar komt.
Bedankt voor je reactie!
Ben vergeten te vermelden dat ik game en dat livestream op Twitch!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:04

SA007

Moderator Tweaking
Move naar CAA.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:04
Laat je het streamen door de cpu of de gpu doen?

Welk merk en type voeding heb je?

• BonkeyNL
Uszka schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:06:
Laat je het streamen door de cpu of de gpu doen?

Welk merk en type voeding heb je?
Geen idee eerlijk gezegd of het over mijn CPU loopt of over mijn GPU 8)7

Mijn voeding is een Cooler Master 550W Bronze voeding
Pagina: 1