Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starfight
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-08 14:47
Ik ben vrij zeker dat dit niet het juiste forum is, maar ik kon totaal niet vinden waar het dan wel thuishoort....

Ik ben al een tijd bezig aan een marktonderzoek naar verschillende producten waarvan we een mogelijke productie willen opstarten.

Een pi-hole is een hardware/softwarematige adblocker, die configureerbaar bepaalde advertentienetwerken blokkeert voor alle apparaten in je netwerk waar je dat ook wil (dus ook bijvoorbeeld je smartphone via wifi)
Dit heeft natuurlijk voordelen als geen advertenties op websites, tussen youtube videos of pop up ads in games,

Ik ben momenteel bezig aan een "nieuw product", namelijk een plug & play pi-hole oplossing die je gewoon in de usbpoort van eender welke router/moden kan pluggen, via een meegeleverde app (of ssh voor tweakers) je netwerkinstellingen ingeven en klaar is kees.

Ga er nu maar van uit dat de technische uitdagingen hiervan reeds opgelost zijn, en ik heb al een hele tijd een prototype draaien.

Het gaat dus om een degelijke HIPS of ABS behuizing met daarin iets Raspberry PI achtigs, voorgeinstalleerd en geconfigureerd, en natuurlijk een lokaal bereikbare webserver voor instellingen en configuratie.

Ik zie dat op Adafruit 40$ gevraagd wordt voor een soort kit, maar deze heeft niet de mogelijkheid om rechtstreeks aan te koppelen op een modem/router (tenzij via micro usb), geen app voor eenvoudig beheer, geen voorgeconfigureerde installatie van pi-hole, en enkel als kit (dus assemblage is nodig) beschikbaar is, wat voor de meeste mensen toch een uitdaging is.

Mijn product zou helemaal voorgebouwd en geconfigureerd zijn met een NL handleiding om zo dicht mogelijk bij plug&play te komen.

Hoeveel zou jij voor een dergelijk product overhebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zelf niet veel meer dan de som van de componenten tenzij je ook service na verkoop levert als ik het niet aan de praat krijg met mijn thuisopstelling. De meerwaarde zit hem vooral in een probleemloze installatie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starfight
Admiral Freebee schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:18:
Zelf niet veel meer dan de som van de componenten tenzij je ook service na verkoop levert als ik het niet aan de praat krijg met mijn thuisopstelling. De meerwaarde zit hem vooral in een probleemloze installatie denk ik.
Natuurlijk is er technische ondersteuning via email en telefonisch voorzien mocht dat nog nodig zijn na aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:17

g0tanks

Moderator CSA
starfight schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:15:
Ik ben momenteel bezig aan een "nieuw product", namelijk een plug & play pi-hole oplossing die je gewoon in de usbpoort van eender welke router/moden kan pluggen, via een meegeleverde app (of ssh voor tweakers) je netwerkinstellingen ingeven en klaar is kees.
Loopt de data dan ook via USB? Of is USB alleen voor de stroom en loopt de verbinding via WiFi?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:50
Ik denk alles tot 75 eu een prima prijs is, mits je dan ook echt reclamevrij bent.

Bedenk je: iets waar ik namelijk tegen aanloop dat als je 100% reclame vrij adverteert, garandeert, pretendeert dat je met de pi-hole al een probleem hebt. Zie bijv. de nieuwe in-video youtube ads. Daar is nog geen oplossing voor met pi-hole.

En als mensen je product kopen in de veronderstelling zijn dat ze reclame vrij zijn, en ze dat niet helemaal zijn. Bij wie moeten ze dan aankloppen?

Dus doe je alleen de hardware of los je die problemen ook op?

En wat is de afhankelijkheid van jouw product, draait er een centrale dienst waarop je alle pi-holes aanstuurt.

Je gaf aan geen zorgen te maken over de techniek, maar ik denk dat de voorstelling wellicht iets te simpel is en het uitgesloten is dat je al deze problemen getackeld hebt.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 03:36
Voordat we over de prijs gaan praten, wie is je publiek?

Waarom zou een niet-Tweaker een pihole nemen? Welk voordeel heeft hij ervan? Een Tweaker zelf kan het zelf in 5 min installeren.
Ja, 10% van de advertenties wordt geblockt bij de standaardlijstjes. Maar wat merk ik daarvan?

@g0tanks Voeding via usb poort modem, en ethernet naar usb converter voor internet.

[ Voor 7% gewijzigd door Nat-Water op 20-11-2020 13:24 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starfight
loewie1984 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:22:
Ik denk alles tot 75 eu een prima prijs is, mits je dan ook echt reclamevrij bent.

Bedenk je: iets waar ik namelijk tegen aanloop dat als je 100% reclame vrij adverteert, garandeert, pretendeert dat je met de pi-hole al een probleem hebt. Zie bijv. de nieuwe in-video youtube ads. Daar is nog geen oplossing voor met pi-hole.

En als mensen je product kopen in de veronderstelling zijn dat ze reclame vrij zijn, en ze dat niet helemaal zijn. Bij wie moeten ze dan aankloppen?

Dus doe je alleen de hardware of los je die problemen ook op?

En wat is de afhankelijkheid van jouw product, draait er een centrale dienst waarop je alle pi-holes aanstuurt.

Je gaf aan geen zorgen te maken over de techniek, maar ik denk dat de voorstelling wellicht iets te simpel is en het uitgesloten is dat je al deze problemen getackeld hebt.
Het gaat nooit 100% zijn, en zo ga ik het natuurlijk ook nooit verkopen.
Youtube video-ads heb ik persoonlijk wel een manier voor gevonden die 100% van de tijd werkt, maar dat is natuurlijk een eternal struggle tot ze hun manieren weer veranderen.
Daarom geef ik ook graag de mogelijkheid om te "subscriben" op een automatsiche list voor de top 500 websites om daar toch wat garanties te kunnen bieden, maar in hoeverre dat mogelijk is hangt natuurlijk ook af van de winstmarge aangezien dat ook een serieuze bezigheid is.

Qua afhankelijkheid wil ik dus zowel de mogelijkheid tot automatische deployments/updates geven als een opt-out om het zelf te beheren. Voor mij is het persoonlijk ook uitermate belangrijk dat mocht de server/dienst ooit offline gaan dat het product gewoon blijft werken.
@g0tanks Voeding via usb poort modem, en ethernet naar usb converter voor internet.
Beiden zijn inderdaad mogelijk, de wifi oplossing lijkt me makkelijker omdat je gewoon je ssid/ww moet ingeven in de app, maar de ethernetverbinding zou zorgen voor minder afhankelijkheid van wifisignaal (vooral wegens te kort bij de antenne's) maar maakt dat het product veel groter moet worden (ongeveer 2,5x zo groot als het nu is.

[ Voor 11% gewijzigd door starfight op 20-11-2020 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
Dit lijkt me nou typisch iets waar je geen geld aan zou moeten verdienen... Maar misschien is dat teveel vanuit mijn eigen moraal gezien... Net zoals die newsgroup providers die je geld betaalt om daar dan illegale software te kunnen downloaden.

Persoonlijk zou ik daar dus geen geld aan uitgeven. Komt nog bij dat ik Pihole niet erg praktisch vind door het alles-of-niets karakter van het blokkeren. Soms kom je een website tegen waar je dan heel Pihole moet uitschakelen voordat het werkt. Met een ublock origin is het een koud kunstje om die ene site even door te laten...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starfight
Ramon schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:31:
Dit lijkt me nou typisch iets waar je geen geld aan zou moeten verdienen... Maar misschien is dat teveel vanuit mijn eigen moraal gezien... Net zoals die newsgroup providers die je geld betaalt om daar dan illegale software te kunnen downloaden.

Persoonlijk zou ik daar dus geen geld aan uitgeven. Komt nog bij dat ik Pihole niet erg praktisch vind door het alles-of-niets karakter van het blokkeren. Soms kom je een website tegen waar je dan heel Pihole moet uitschakelen voordat het werkt. Met een ublock origin is het een koud kunstje om die ene site even door te laten...
Ik begrijp je reactie helemaal, dit wordt ook geen 60% margeproduct, maar een mogelijk hulpmiddel bij een luxeprobleem. 1 van dingen waar ik aan denk is om ook een browserextensie te maken om bepaalde websites direct uit te sluiten op de pihole (wat ik technisch ook al werkend heb), maar dat maakt het weer meer "gedoe" voor de klant om en een app en een device en een extensie te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Dit valt onder de noemer spam/werving, wat we niet willen zien op Tweakers. Zie ook Het algemeen beleid #verbodenspam en Een enquête, onderzoek of schoolopdracht? Lees eerst dit! hiervoor.

Hier gaat dan ook een slotje op.

[ Voor 16% gewijzigd door Yorinn op 20-11-2020 13:38 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.