Domeinnaam komt beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Nou blikbaar is het bedrijf dat een domeinnaam voert waar ik wel interesse in zou hebben vorig jaar gestopt en is per juni de hosting opgezegd.

Ik heb de hostingpartij benaderd met de wens dit domein over te nemen.

Zij geven aan dat hij nu eerst 40 dagen in quarantaine gaat en dat ik daarna pas opnieuw kan registreren.

Nu ben ik misschien een doemdenker, maar moet ik rekening houden met allemaal partijen die domeinnamen met scriptjes uit quarantaine opkopen en daarna door proberen te verkopen, of zal die kans niet heel groot zijn?

Youtube: DashcamNL

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
BlakHawk schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:15:
Nou blikbaar is het bedrijf dat een domeinnaam voert waar ik wel interesse in zou hebben vorig jaar gestopt en is per juni de hosting opgezegd.

Ik heb de hostingpartij benaderd met de wens dit domein over te nemen.

Zij geven aan dat hij nu eerst 40 dagen in quarantaine gaat en dat ik daarna pas opnieuw kan registreren.

Nu ben ik misschien een doemdenker, maar moet ik rekening houden met allemaal partijen die domeinnamen met scriptjes uit quarantaine opkopen en daarna door proberen te verkopen, of zal die kans niet heel groot zijn?
Als het een populaire naam is, is die kans zo goed als 1.

Beter kun je met de huidige registrant contact opnemen voordat 'ie vervalt, wellicht zijn ze bereid de domeinnaam naar jou over te schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:36
Ik ben hier niet echt de expert in, maar als jij en de huidige eigenaar van de domeinnaam overeenstemming hebben kan de huidige eigenaar volgens mij een verhuistoken aanvragen bij de huidige registrar. Daarmee kan jij het domein verhuizen/registreren naar een registrar van jouw keuze.

Als de huidige eigenaar daar niet aan mee wil werken, maar het gewoon opzegt, dan komt hij idd in quarantaine, en moet je geluk hebben als je hem kan registreren zodra hij vrijkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
zjeeraar84 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:20:
Ik ben hier niet echt de expert in, maar als jij en de huidige eigenaar van de domeinnaam overeenstemming hebben kan de huidige eigenaar volgens mij een verhuistoken aanvragen bij de huidige registrar. Daarmee kan jij het domein verhuizen/registreren naar een registrar van jouw keuze.

Als de huidige eigenaar daar niet aan mee wil werken, maar het gewoon opzegt, dan komt hij idd in quarantaine, en moet je geluk hebben als je hem kan registreren zodra hij vrijkomt.
Lastige, hij heeft al in juni opgezegd

Overigens is het voor prive gebruik en heb ik er geen (grote) geldbedragen voor over.

Zonder de naam hier te noemen, kan het een redelijk generieke naam zijn en interessant voor dit soort bedrijven.

[ Voor 14% gewijzigd door BlakHawk op 20-11-2020 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:03
Kan de huidige eigenaar hem dan niet terugkopen uit quarantaine, en daarna verkopen aan jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:15
jeroen3 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:27:
Kan de huidige eigenaar hem dan niet terugkopen uit quarantaine, en daarna verkopen aan jou?
Dit is inderdaad mogelijk, de oplossing van mcDavid gaat nooit werken, een registar mag hier namelijk niet aan meewerken. Het domein blijft opvraagbaar voor de eigenaar tot de quarantaine is verstreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
jeroen3 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:27:
Is het proberen waard natuurlijk.
aan de andere kant heb ik er geen geldbedragen voor over... Het is voor prive gebruik en zou leuk zijn als het lukt.

Maar zijn er echt bedrijven die geautomatiseerd met scriptjes domeinnamen kopen dat jullie weten? Of blijft het ook voor hen handwerk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markisoke
BlakHawk schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:29:
[...]

Is het proberen waard natuurlijk.
aan de andere kant heb ik er geen geldbedragen voor over... Het is voor prive gebruik en zou leuk zijn als het lukt.

Maar zijn er echt bedrijven die geautomatiseerd met scriptjes domeinnamen kopen dat jullie weten? Of blijft het ook voor hen handwerk?
Er zijn inderdaad bedrijven die lijstjes maken van domeinnamen in quarantaine en hier vervolgens scores aan koppelen, denk aan leeftijd van domein, maar ook andere waardes zoals bijvoorbeeld plaatst in Google en het onderwerp en adv deze informatie domeinnamen opkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:36
Maar hij staat nu nog in quarantaine? Ondanks dat het domein al in juni is opgezegd? Dan kan natuurlijk wel, als er bv een jaarcontract aan hing. Dan gaat hij pas in quarantaine zodra het jaarcontract is afgelopen.

Als hij nu nog bezet is, of in quarantaine, dan is denk ik je beste kans om dit domein voor een zacht prijsje te bemachtigen door contact op te nemen met de huidige eigenaar en een dealtje proberen te sluiten. Ik heb natuurlijk geen idee wat voor type bedrijf de huidige eigenaar is maar kratje bier/taart laten bezorgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:57
Iedereen hier zegt hetzelfde. Je moet de huidige eigenaar contacten.

Of gewoon wachten en dan lezen we tzt wel of het je gelukt is.

Meer kan je niet doen.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
zjeeraar84 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:35:
Maar hij staat nu nog in quarantaine? Ondanks dat het domein al in juni is opgezegd? Dan kan natuurlijk wel, als er bv een jaarcontract aan hing. Dan gaat hij pas in quarantaine zodra het jaarcontract is afgelopen.

Als hij nu nog bezet is, of in quarantaine, dan is denk ik je beste kans om dit domein voor een zacht prijsje te bemachtigen door contact op te nemen met de huidige eigenaar en een dealtje proberen te sluiten. Ik heb natuurlijk geen idee wat voor type bedrijf de huidige eigenaar is maar kratje bier/taart laten bezorgen?
Nou hij is door mij in quarantaine gekomen :(
Ik zag op bedrijvengids dat het bedrijf is gestopt in 2019 en op sidn dat er juni 2020 een wijziging heeft plaatsgevonden.

Dus ik heb de hostingpartij gebeld met de vraag of het domein nog actief is (zit ook geen website meer achter).

Zij gaven aan dat hij sinds juni is opgezegd en in quarantaine hoort te gaan, dat heeft ze toen direct gedaan.

Zodoende in de huidige situatie.
Panzer_V schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:37:
Iedereen hier zegt hetzelfde. Je moet de huidige eigenaar contacten.

Of gewoon wachten en dan lezen we tzt wel of het je gelukt is.

Meer kan je niet doen.
Er is dan toch geen huidige eigenaar meer?

Ik probeer contactgegevens te achterhalen, maar dat is knap lastig...

Vraag was ook: Doen die "iopkoop bedrijven" dit geautomatiseerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markisoke
Zolang het geen heel exclusief domeinnaam is, of een domeinnaam van 4 letters zal het wel meevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
markisoke schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:29:
[...]

Dit is inderdaad mogelijk, de oplossing van mcDavid gaat nooit werken, een registar mag hier namelijk niet aan meewerken. Het domein blijft opvraagbaar voor de eigenaar tot de quarantaine is verstreken.
De registrar niet nee, daarom zeg ik dat je bij de (voormalig) registrant moet zijn. Die kan zolang de domeinnaam niet vervallen is, gewoon de houder wijzigen. Als hij wel vervallen is maar nog in quarantaine, kunnen ze 'm terug uit quarantaine halen. Daar zijn wel kosten aan verbonden overigens.
markisoke schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:41:
Zolang het geen heel exclusief domeinnaam is, of een domeinnaam van 4 letters zal het wel meevallen.
Als het domeinnaam een hoge ranking heeft/had in google kun je bijna met zekerheid zeggen dat'ie gedropcatched zal worden.

[ Voor 21% gewijzigd door mcDavid op 20-11-2020 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:12

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

mijn registrar had 'per ongeluk' mijn domein naam in quarantaine gezet omdat ze hem niet hadden verlengt. Heb gewacht tot hij eruit was (op de seconde) en opnieuw geclaimed (bij een andere registrar..). Kosten uit domein halen zijn best pittig 120 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
mcDavid schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:45:
[...]

De registrar niet nee, daarom zeg ik dat je bij de (voormalig) registrant moet zijn. Die kan zolang de domeinnaam niet vervallen is, gewoon de houder wijzigen. Als hij wel vervallen is maar nog in quarantaine, kunnen ze 'm terug uit quarantaine halen. Daar zijn wel kosten aan verbonden overigens.
Kan dat bij een willekeurige registrar? Of moet je daarvoor bij de hosting partij zijn, waar hij liep?
Ik zie dat die €50 rekenen :+

Denk dat ik gewoon afwacht tot hij uit quarantaine loopt. Kan namelijk ook geen contactgegevens van het bedrijfje meer vinden. (was een eenmanszaakje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
superduper schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:49:
mijn registrar had 'per ongeluk' mijn domein naam in quarantaine gezet omdat ze hem niet hadden verlengt. Heb gewacht tot hij eruit was (op de seconde) en opnieuw geclaimed (bij een andere registrar..). Kosten uit domein halen zijn best pittig 120 oid.
Denk dus ook dat ik dit maar ga doen.
Iedere hosting partij krijgt die namen op hetzelfde moment beschikbaar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
BlakHawk schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:49:
[...]

Kan dat bij een willekeurige registrar? Of moet je daarvoor bij de hosting partij zijn, waar hij liep?
Ik zie dat die €50 rekenen :+

Denk dat ik gewoon afwacht tot hij uit quarantaine loopt. Kan namelijk ook geen contactgegevens van het bedrijfje meer vinden. (was een eenmanszaakje).
In principe moet dat bij de registrar waar die het laatst geregistreerd was. Volgens mij kan het ook bij andere registrars maar dan moet je je daar eerst legitimeren om aan te tonen dat je de rechtmatige eigenaar bent etc, maakt het allemaal nogal omslachtig.
BlakHawk schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:51:
[...]

Denk dus ook dat ik dit maar ga doen.
Iedere hosting partij krijgt die namen op hetzelfde moment beschikbaar toch?
Ligt eraan watvoor TLD het is. .nl komt iig op een random moment tussen de 0 en 48 uur of zo nadat de quarantaine verloopt, voor iedereen weer beschikbaar.

[ Voor 22% gewijzigd door mcDavid op 20-11-2020 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
mcDavid schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:52:
[...]

In principe moet dat bij de registrar waar die het laatst geregistreerd was. Volgens mij kan het ook bij andere registrars maar dan moet je je daar eerst legitimeren om aan te tonen dat je de rechtmatige eigenaar bent etc, maakt het allemaal nogal omslachtig.
[...]

Ligt eraan watvoor TLD het is. .nl komt iig op een random moment tussen de 0 en 48 uur of zo nadat de quarantaine verloopt, voor iedereen weer beschikbaar.
.nl idd

Op SIDN staat:
Datum uit quarantaine: Dit is de datum en het tijdstip waarop de quarantaineperiode van de domeinnaam eindigt. Daarna volgt een periode tussen 0 en 3600 seconden (1 uur) waarna de domeinnaam weer vrij komt om te registreren. Let op: De datum en het tijdstip worden weergegeven in UTC (Coordinated Universal Time). De Nederlandse zomertijd is 2 uur later dan UTC en wintertijd is 1 uur later.

1 uur dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Nou helaas...

Dit kan niet anders dan dat er een geautomatiseerd scriptje loopt.

Ik ben namelijk continu aan het F5’en en van quarantaine opeens naar “geregistreerd”.

Door zo’n domeinnamen boer:

“Media Village B.V. is sinds 2005 deelnemer van Stichting Internet Domein-registratie Nederland (SIDN.nl) en daarmee officieel registrar van domeinnamen onder de .nl extensie.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcDavid
Uh, sja. Hate to say I told you so.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
mcDavid schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:51:
Uh, sja. Hate to say I told you so.
Klopt, maar die “huidige registrant” had zijn contract per juni 2020 opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:23

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Hier hetzelfde meegemaakt met een domeinnaam.
Om mee te hobbyen had ik er een op het oog, maar je raadt het al... Voor de gein had ik een offerte opgevraagd. Of ik even 450 euro af wilde tikken. Echt niet. Ook al had ik het er voor over, uit principe ga ik dat dus mooi niet doen. :w

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
PD2JK schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:04:
Hier hetzelfde meegemaakt met een domeinnaam.
Om mee te hobbyen had ik er een op het oog, maar je raadt het al... Voor de gein had ik een offerte opgevraagd. Of ik even 450 euro af wilde tikken. Echt niet. Ook al had ik het er voor over, uit principe ga ik dat dus mooi niet doen. :w
Ik heb een mailtje gestuurd maar zag bedragen van €900-€1400 euro 🤣🤣🤣🤣

Edit: en ook nog ex btw... Laat maar zitten!

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 30-12-2020 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Mailtje terug gekregen: €1169 ex btw 🤣🤣🤣🤣

Pagina: 1