Ik heb nu met l Media Creation Tool een USB opstart aangemaakt ( gedownload).
Maar het is me nu niet duidelijk of ik nog het volgende moet uitvoeren volgens een instructie die ik had gevonden op internet :
Opdrachtprompt gebruiken
Je kunt het gedownloade of aangemaakte ISO-bestand naar een usb-stick overzetten met behulp van Opdrachtprompt. Klik op de startknop, typ opdrachtprompt en klik met de rechtermuisknop op het zoekresultaat. Kies ervoor om het programma als administrator te laden.
Typ in het venster van Opdrachtprompt het commando diskpart, en druk op Enter. Plug je usb-stick in de pc, typ list disk en druk op Enter. Probeer er in de lijst achter te komen welk item je usb-stick is aan de hand van het formaat.
Typ select disk gevolgd door het nummer dat bij je usb-stick hoort. Druk op Enter. Wil nu alle gegevens van de usb-stick door clean te typen, en druk op Enter.
Bootable maken
Als de usb-drive eenmaal volledig gewist is, moet je ervoor zorgen dat de drive bootable is. Dit kun je doen door de volgende commando’s in te typen, elk gevolgd door een druk op Enter.
create partition primary
select partition 1
active
format fs=fat32
De usb-stick wordt nu snel gewist naar Fat32 formaat. Dit kan even duren, afhankelijk van het formaat van je usb-stick.
Typ als het proces voltooid is het commando assign en druk op Enter. Er wordt nu een letter aan je usb-stick toegekend. Onthoud deze letter.
Bestanden overzetten
Je kunt nu het ISO-bestand dat je aangemaakt of gedownload had mounten en met Opdrachtprompt overzetten naar de usb-stick. Het is echter eenvoudiger om hiervoor de Verkenner te gebruiken. Je hoeft dan alleen maar het ISO-bestand uit te pakken en in de Windows Verkenner de inhoud ervan op de usb-stick te zetten.
Wil je toch liever Opdrachtprompt blijven gebruiken, sluit diskpart dan eerst af, sluit Opdrachtprompt en mount het ISO-bestand. Open Opdrachtprompt opnieuw en typ:
xcopy g:*.* /s/e/f h:
Hier moet je voor g de letter die bij je gemounte ISO-bestand hoort invullen, en voor h de letter die aan je usb-stick is toegekend.
Het kan even duren voordat het proces voltooid is omdat er grote bestanden tussen zitten. Typ als alles gereed is het commando exit en klaar is Kees.