Welk component eerst?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nitat
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-06-2025
setup:

Intel Core i5 4690
Hyper evo 212
G1.Sniper Z97( ik heb 2dehands gekocht, was goedkoop)
gtx 970 asus strix
Corsair vengeance 2*8 1600mhz
500w seasonic
scherm:https://tweakers.net/pricewatch/349439/iiyama-prolite-e2483hs-b1-zwart/specificaties/

Wat is je budget?

300-400 euro, meer kan als het waard zou zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
ik heb geen merkvoorkeur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Zou ik de Cpu of Gpu vervangen?
Ik heb metro exodus en mijn huidige setup heeft soms nogal moeite.
Cyberpunk 2077 zou ik ook in de toekomst willen spelen.
Ik ben van plan om op 1080p te spelen.

Ik dacht eerst om rtx 2060 te kopen maar ik had gehoord dat het toch te licht zou zijn.
En na cyberpunk en metro exodus heb ik toch geen andere spel die rtx zou kunnen gebruiken.

Ik dacht ook dat ik mijn cpu zou kunnen upgraden naar een 4790k, maar 200 euro voor een (wat ik vind) oude chip is nogal veel.
Ik dacht dan misschien dit https://www.megekko.nl/pr...-Ryzen-5-3600-2x8GB-3200- te gebruiken.
Weet alleen niet of dit een goede set en/of overprijsd is?

Mijn excuses als dit onduidelijk is maar ik heb alles op mijn gsm getypd.

Alvast bedankt :)

Edit:

Oke gasten (en/of dames), ik dank jullie allemaal voor uw advies.
Het spijt me dat me zo lang duurde eer ik antwoorde maar mijn weekend ging anders dan gepland.
Mijn enige 2 opties zal waarschijnlijk een 2dehands pc of een 2dehands console kopen als ik met cyberpunk zal willen spelen( ik zal zien wat voor mij beter zal uitkomen).
Bij metro exodus heb ik bij de 1ste levels ongeveer verbruik van cpu en gpu tussen de 70% en 90%.
Ik zal zien of ik het niet meer kan optimaliseren.

Enigste waar ik nu over twijfel of ik 4690k voor 50 euro koop zodat ik mijn mobo, ram, koeler en cpu als setje verkoop.

Ik heb geen flauw idee hoeveel ik moet rekenen voor mijn pc( of onderdelen).

En wat is en hoe doe ik een systeemcheck(wat Seroczynski zei)? Moet ik dan naar een pc shop om een soort keuringsbewijs te krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door nitat op 22-11-2020 23:42 ]

Beste antwoord (via nitat op 22-11-2020 23:26)

• doebbalapoent11
  • Laatst online: 27-01 11:11
Djarune schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:11:
Als je Cyberpunk wil gaan spelen kun je zowel de CPU als GPU + de voeding vervangen. Een GTX 1660 Super bottleneckt al de 4790k. Cyberpunk is niet bepaald een lichte game.
Cool, mag ik cyberpunk bij jou komen spelen? ik zie hem nog niet in de store! (geintje natuurlijk)

Zonder gein, of cyberpunk nou wel of niet extreem zwaar blijkt te zijn zodra deze uit is, deze pc is op alle fronten stevig verouderd. De Gpu was voor de release van de 3000 series eigenlijk al low-end aan het worden en dat is alleen maar erger geworden. Dan spreken we nog niet eens over een 4 core cpu met ddr3 RAM. Ongeacht wat je nu nog zou willen spelen qua nieuwe games zou een complete vervanging van het systeem altijd al de meest economish slimme keus zijn geweest.

Kijk anders naar een budget nieuwe pc met een tweedehands kaartje zoals een 1080 of iets dergelijks, daar ga je een flinke bak meer van genieten dan als je een i7 4xxx in het huidige bordje prikt of een dikke nieuwe kaart in het moederbord.

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 16:09
Als je Cyberpunk wil gaan spelen kun je zowel de CPU als GPU + de voeding vervangen. Een GTX 1660 Super bottleneckt al de 4790k. Cyberpunk is niet bepaald een lichte game.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:04
Kijk eerst met MSI Afterburner waar de knijp zit in je systeem. Straks upgrade je de cpu terwijl je gpu het probleem is. In Afterburner let je op de belasting van de cpu cores, de gpu belasting, geheugengebruik, cpu temp en gpu temp.

Acties:
  • Beste antwoord

• doebbalapoent11
Djarune schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:11:
Cool, mag ik cyberpunk bij jou komen spelen? ik zie hem nog niet in de store! (geintje natuurlijk)

Zonder gein, of cyberpunk nou wel of niet extreem zwaar blijkt te zijn zodra deze uit is, deze pc is op alle fronten stevig verouderd. De Gpu was voor de release van de 3000 series eigenlijk al low-end aan het worden en dat is alleen maar erger geworden. Dan spreken we nog niet eens over een 4 core cpu met ddr3 RAM. Ongeacht wat je nu nog zou willen spelen qua nieuwe games zou een complete vervanging van het systeem altijd al de meest economish slimme keus zijn geweest.

Kijk anders naar een budget nieuwe pc met een tweedehands kaartje zoals een 1080 of iets dergelijks, daar ga je een flinke bak meer van genieten dan als je een i7 4xxx in het huidige bordje prikt of een dikke nieuwe kaart in het moederbord.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 16:09
doebbalapoent11 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:55:
[...]

Ja dat mag! Vanaf 10 december ben je welkom :+

Ik ga er vanuit dat de fps op bepaalde resoluties net zo zwaar zal worden als bij RDR2. Dat gaat denk ik niet lukken met de genoemde setup.

• doebbalapoent11
Djarune schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:02:
[...]

Ja dat mag! Vanaf 10 december ben je welkom :+

Ik ga er vanuit dat de fps op bepaalde resoluties net zo zwaar zal worden als bij RDR2. Dat gaat denk ik niet lukken met de genoemde setup.
Daar ben ik het zeker mee eens, daarnaast is het ook al heel duidelijk dat de pc enorm verouderd is. Ik zou zelf geen geld meer tegen zo'n systeem gooien.

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Zoals andere mensen hier ook al aangeven, is je systeem zodanig oud dat je beter kan doorsparen en voor een heel nieuw systeem kan gaan. Wat je kan doen om wat extra spaarcentjes vrij te spelen is je huidige computer even een goede systeemcheck te geven, op te schonen en door te verkopen aan iemand anders.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Pagina: 1