Meten hoe vaak bepaalde melding wordt getoond via GTM

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:17
Op onze webshop tonen we een melding indien een gebruiker een bepaald product + service combinatie wil bestellen. Aangezien het nogal een conversiekiller is, wil ik in kaart brengen hoe vaak dit voorkomt.

De boodschap wordt getoond aan de hand van een html class:

<p class="delivery-method__notifcation subtitle is-warning is-6">

Ik had gehoopt een trigger te maken die ik kon koppelen via "zichtbaarheid van element". Dat gaat helaas niet.

Nu ben ik ook zeker geen expert op het gebied van GTM, maar ik vroeg me af of zoiets mogelijk is.

PSN ID Binloading_nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:25
je kan bij het renderen van dat block toch ook een stukje javascript kunnen plaatsen? Of een onload op de p ofzo.

Of vanuit de backend, of vanuit het afhandelen van de request als het AJAX is.

[ Voor 28% gewijzigd door 418O2 op 20-11-2020 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Dat zou ook nog kunnen idd. Dan heb ik echter onze develoeprs nodig, wat kan, maar had gehoopt het zonder die hulp te doen en dat ik een tag kon af laten vuren obv een HTMl element

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 00:25
steefje schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:54:
Dat zou ook nog kunnen idd. Dan heb ik echter onze develoeprs nodig, wat kan, maar had gehoopt het zonder die hulp te doen en dat ik een tag kon af laten vuren obv een HTMl element
Als developer kan ik je zeggen dat je zulke dingen beter in overleg kan doen. Neem aan dat zij ook de GTM implementatie doen en er wellicht een veel betere/snellere oplossing is dan wanneer jij gaat lopen klooien.

Ik zou je in geval even duidelijk maken dat je zulke dingen niet op eigen houtje moet gaan doen. Als je devs bijvoorbeeld niet weten dat je dit hebt gedaan, kunnen ze het ongewild stuk maken.

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 20-11-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
GTM is natuurlijk allang geïmplementeerd en ik zie eerlijk gezegd niet in dat wanneer ik een tag toe voeg in Tag manager om iets te meten, de de boel stuk zou maken.
- Aan de code in de site verandert namelijk niets.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Laatst online: 09:02

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Zelf geen ervaring mee, maar als ik een beetje google moet het wel mogelijk zijn: https://support.google.com/tagmanager/answer/7679410?hl=nl

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltpas
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-10 11:57
Is dit al gelukt? Zou met een element visibility moeten werken. Laat maar weten als je hulp nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Jep heb het uiteindelijk zo opgelost ivm met css visibility

PSN ID Binloading_nl

Pagina: 1