Time Capsule + Externe HDD voor backup

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-04 14:56
Naar alle waarschijnlijkheid is mijn HD in de TimeCapsule stuk. Ik heb dus een externe HD gekocht (WD MYBook). Deze heb ik geformatteerd ect en aan de TimeCapsule gekoppeld zodat daar de TimeMachine back-ups op gemaakt kunnen worden. Maar elke keer als de back-up start vliegt de verbinding er uit en krijg ik de melding dat de HD schijf niet gevonden kan worden. Via het Airport configuratie programma zie ik de HD aan de TimeCapsule gekoppeld zitten. Ik kan hem via de Finder ook zien als ik verbinding heb. Ik kan er bestanden opzetten enz. Maar elke keer als de back-up start is de verbinding verbroken.
...

Ik werk op macOS Catalina op een iMac 5k 2019. De TimeCapsule is een van de laatste versies. Een torenmodel.
...

Ik heb de TimeCapsule al gereset met een harde reset. Ik heb iMac opnieuw opgestart, TimeCapsule opnieuw opgestart. Paar keer de schijf verwijderd en opnieuw geselecteerd bij de TimeMachine voorkeuren. Maar het probleem blijft.

Wat doe ik verkeerd?
:(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Niemand? :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:01

lasharor

7 december 2004

Waarom vervang je niet de interne HDD van de TimeCapsule? Dat lijkt me een betere oplossing dan wat je nu doet.

De interne HDD van de Mybook kan je vrij gemakkelijk eruit halen: YouTube: Western Digital My Book shucking guide (GET CHEAPER HARD DRIVES!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
lasharor schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:42:
Waarom vervang je niet de interne HDD van de TimeCapsule? Dat lijkt me een betere oplossing dan wat je nu doet.

De interne HDD van de Mybook kan je vrij gemakkelijk eruit halen: YouTube: Western Digital My Book shucking guide (GET CHEAPER HARD DRIVES!)
Leek mij als niet technisch persoon niet makkelijk om te doen, zag ook een filmpje van de TimeCapsule open.
Maar deze oplossing die ik nu heb zou toch ook gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Of makkelijker nog waarom hang je de nieuwe externe WD HD niet rechtstreeks aan de iMac.

TimeCapsule hoeft er helemaal niet tussen te zitten.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Greatsword schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:38:
Of makkelijker nog waarom hang je de nieuwe externe WD HD niet rechtstreeks aan de iMac.

TimeCapsule hoeft er helemaal niet tussen te zitten.
Omdat een andere iMac op het kantoor er ook een backup op maakt via wifi??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Citroentaart Als je meerdere apparaten van een dergelijke backup wilt voorzien is een WD Mybook geen goede aankoop anno 2020.

Dan kan je beter kijken naar een (Synology) NAS, kan je prima instellen i.c.m. Time Machine en bijkomend voordeel boordevol extra functies zoals ook buitenshuis makkelijk benader en deelbaar etc.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Greatsword schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:58:
@Citroentaart Als je meerdere apparaten van een dergelijke backup wilt voorzien is een WD Mybook geen goede aankoop anno 2020.

Dan kan je beter kijken naar een (Synology) NAS, kan je prima instellen i.c.m. Time Machine en bijkomend voordeel boordevol extra functies zoals ook buitenshuis makkelijk benader en deelbaar etc.
Ok, daar had ik ook naar gekeken. Maar het draait puur als back up voor mijn 2 zakelijke iMacs. Het is ook een derde back-up van mijn projecten data. Verder werken we in Dropbox, dus die andere functies hebben we eigenlijk niet nodig. Vandaar dat ik deze optie had gekozen.
Pagina: 1