Vraag over afspelen films op mediaspeler zoals Nvidea

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunnaka
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-07-2024
Ik heb een vraag en ben niet super technisch onderlegd, dus bare with me ;)

Ik heb diverse externe schijven afgelopen jaren vergaard, met daarop allerlei films en series. Ik speel deze altijd af met een oude mediaspeler, de AC Ryan Playon HD Mini 2. Destijds kon ik met YAMJ en mijn toenmalige Windows-computer daar ook een mooie 'Jukebox'-menu van maken a la Netflix, met metadata, artwork, etc. Die Playon kreeg wat dat betreft nogal kuren en nu werkt dat hele jukebox-gebeuren al lang niet meer, maar via een browser kan ik gewoon al mijn bestanden benaderen op mijn aangesloten schijven. Alles speelt ie af, nog steeds, dat is fantastisch. Ik heb nu, omdat ik toch een backup wilde van mijn content, een tijd geleden een WD 10TB externe harde schijf gekocht, en daar alle inhoud van mijn aparte schijven op gekopieerd. Nu gebruik ik deze schijf aan mijn Playon, maar ik wil nu toch wat meer 'luxe' en van alles weer een mooi menuutje krijgen. Ik heb met vanalles gespeeld op mijn MacBook, en ben bijvoorbeeld met Emby aan de slag gegaan. Nu wil ik een mediaspeler kopen waar ik dit menu op kan krijgen en vanuit mijn luie stoel kan browsen op een mooie manier door mijn eigen content. Zonder dat ik hoef te streamen en mijn laptop aan moet zetten om een film te kijken.Nu werken veel van dit soort programma's met netwerken, en dat is iets wat ik niet wil. Streamen is voor mij dus niet wat ik wil.

Wat ik wil: een mediaspeler waar ik via USB mijn externe WD schijf DIRECT aan kan pluggen en dat mijn content direct kan worden afgespeeld, waarbij de mediaspeler een app installeert (Emby, Kodi?) en van mijn externe schijf een mooi 'Netflix'-menu maakt. Ik heb zelf inmiddels -laptop, tablet, telefoon- van Apple, maar als ik zo rondkijk wat een Apple TV kan, dan kun je daar niet direct een schijf op aansluiten en is er ook niet echt een programma zoals EMby of Kodi dat daar op kan.

Wellicht is de Nvidea Shield Pro iets voor mij, heeft iemand ervaring met deze (of een andere) speler, waarmee ik bovenstaande gerealiseerd kan krijgen? En dan ook redelijk 'out of the box', waar geen programmeer-kennis voor is vereist?

Dank je!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1989
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-10 16:19
Dan zou ik denk ik inderdaad gaan voor Nvidia Shield Pro.

Die heeft USB aansluitingen, vervolgens installeer je Kodi via de app store en ben je klaar.

Mijn Nvidia draait al een aantal jaar nu, en tot op heden geen moment spijt gehad van de aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-10 16:49
Jazeker, een vero4k kan ik van harte aanraden. Speelt alles (4k, HDR, audio passthrough) feilloos af en heeft een prachtige interface. Daarnaast is de software open source en wordt regelmatig geupdate.

https://osmc.tv/vero/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:04

DukeBox

loves wheat smoothies

Voor een volgende keer zou ik ook een NAS overwegen i.p.v. telkens externe HDD's om pluggen. Ook met Kodi e.d. is dat handiger omdat deze centraal de content/meta-data bij werkt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunnaka
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-07-2024
Dank jullie wel! @DukeBox , een NAS heb ik ook wel, maar dat werkt allemaal via WiFi en zo traag als maar zijn kan. Ik heb nu maar 1 grote schijf met al mijn content die gewoon lekker onder de TV staat, aan een nieuwe mediaspeler vasthangt en daar niet meer wegkomt. Hooguit 1x per half jaar om nieuwe dingen op de zetten. Ik vind een thuisnetwerk gewoon te moeilijk gedoe, haperen met streamen e.d. En sowieso wil ik geen nieuwe hardware meer kopen. Behalve de mediaspeler.

Maar bedankt voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 00:48
@Wunnaka Dit heeft weinig met Spielerij te maken, dus ik verplaats je topic naar Mediaspelers...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

En ik verplaats je weer naar [CEA] Aankoopadvies :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgenv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-04 14:10
Wunnaka schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:57:
Dank jullie wel! @DukeBox , een NAS heb ik ook wel, maar dat werkt allemaal via WiFi en zo traag als maar zijn kan. Ik heb nu maar 1 grote schijf met al mijn content die gewoon lekker onder de TV staat, aan een nieuwe mediaspeler vasthangt en daar niet meer wegkomt. Hooguit 1x per half jaar om nieuwe dingen op de zetten. Ik vind een thuisnetwerk gewoon te moeilijk gedoe, haperen met streamen e.d. En sowieso wil ik geen nieuwe hardware meer kopen. Behalve de mediaspeler.

Maar bedankt voor jullie reactie!
Hey, welke nas is het juist? misschien zijn daar toch wel mogelijkheden (bekabeld aansluiten). Dan je daar eventueel plex of emby op draaien als server. En dan een goedkope chromecast als speler. Is in principe gemakkelijker dan wat je nu van plan bent met externe schijven en goedkoper dan dure mediaspelers.

Met als extra voordeel dat je media en metadata centraal word bijgehouden. Zo kan je dan bijvoorbeeld een tweede tv in huis uitbreiden met een extra chromecast. Als je dan bijvoorbeeld in de woonkamer een film begint te kijken en je wilt deze op de slaapkamer verder afkijken, kan je op de slaapkamer gewoon verder kijken waar je gebleven was.
Pagina: 1