nog even over die HuisKamer

Pagina: 1
Acties:

• Boomrups
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-10 12:08
veel mensen zien hun draadjes in de HK verdwijnen, die ze dan dus vervolgens niet meer kunnen volgen omdat ze daar geen toegang hebben.
Zou het dan misschien een oplossing zijn om iedereen 'alleen-lezen' toegang tot de HK te geven?

Verwijderd

Huh.... ff denken hoor.
Heb ik deze vraag niet ooit eerder gezien :? >:)

Ik zou zeggen gebruik de search eens ;)
Antwoord is "nee", want het trekt verkeerd publiek aan.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:00

Jaymz

Keep on moving !

Op zondag 12 augustus 2001 00:01 schreef Boomrups het volgende:
veel mensen zien hun draadjes in de HK verdwijnen, die ze dan dus vervolgens niet meer kunnen volgen omdat ze daar geen toegang hebben.
Zou het dan misschien een oplossing zijn om iedereen 'alleen-lezen' toegang tot de HK te geven?
Andere oplossing:

Geen draadjes starten die overduidelijk in de huiskamer einigen. Dat gebeurd nog wel eens namelijk :)

• Boomrups
Antwoord is "nee", want het trekt verkeerd publiek aan.
Het trekt verkeerd publiek aan? Hoe bedoel je?

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op zondag 12 augustus 2001 00:09 schreef Boomrups het volgende:

[..]

Het trekt verkeerd publiek aan? Hoe bedoel je?
Voor deze oplossing is gekozen omdat bleek dat steeds meer niet PC-geinterresserden naar Gathering kwamen, om alleen in de Genneral Chat fora rond te hangen.

Dit ging ten koste van de primaire doelgroep van Gathering. Na lang beraad, en afwegen van de voors en tegens (die zijn goed uitgekauwd, geloof me. Ik heb nog last van me kaken)
Is uiteindelijk voor deze 'oplossing' gekozen.

'Verkeerd' publiek betekent niet dat het verkeerde mense zijn, maar eerder dat deze mensen niet tot de primaire doelgroep van Gathering behoren.

(disclaimer, excuss voor de typo's, ik heb dit in +/- 1 minuut ingeklopt. Het verhaal is wat kort, maar ik hoop dat dit overkomt)

Verwijderd

Voorheen hebben we hier op GOT het OffToppic forum en de kroeg gehad (voorlopers van de HK als het ware).

Helaas trok dit destijds verkeerd publiek aan.
Mensen kwamen niet voor ICT-gerelateerde zaken naar GOT, maar voor de gezeligheid in de GC.

Er is toen besloten om het weer meer een ICT-forum te maken (zoals het altijd bedoeld is) en om dat soort mensen te weren. Immers daar is bijvoorbeeld FOK voor.
Verder zou dit zorgen voor een beter niveau :)

Een van de gevolgens is dus de 60/150 regeling voor de HK en de regeling voor SG.
Je moet het verdienen :) . Dit weert dergelijk publiek natuurlijk best wel goed.
Als je nu de HK en SG readonly gaat maken voor iedereen, dan trek je dat publiek juist weer aan.

Verder is en blijft het natuurlijk in 95% van de gevallen een fout van de topicstarter als zijn draadje in de HK belandt en hij daar niet bij kan.
Het draadje had immers niks te zoeken in het originele forum.

• Boomrups
Hmm.....owke

ik wou hier nog een hele preek achteraan pleuren, maar aangezien dat toch geen zin heeft en ik bestwel moe ben laat ik het hier maar bij.....

Bedankt voor de moeite, welterusten en deze draad mag op slot van mij :)

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op zondag 12 augustus 2001 00:19 schreef nelske het volgende:

Er is toen besloten om het weer meer een ICT-forum te maken (zoals het altijd bedoeld is) en om dat soort mensen te weren. Immers daar is bijvoorbeeld FOK voor.
Weren is een groot woord in deze. Minder aantrekkelijk zou ik zelf zeggen :)

Verwijderd

Het lijkt me vrij duidelijk dat dit niet mogelijk kan zijn, aangezien je dan inderdaad een verkeerd publiek aantrekt (zie ook FAQ over 'tweakers')

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 00:21 schreef Jaymz het volgende:

[..]
Weren is een groot woord in deze. Minder aantrekkelijk zou ik zelf zeggen :)
Het lukt misschien niet voor 100% van die users nee, maar in feite komt die regeling zelf in mijn ogen toch echt wel over als het weren van dergelijk publiek ;)

Woorden als "verkeerd publiek" zijn in dit draadje niet slecht bedoeld hoor. Het is zoals gezegd gewoon uit te leggen als: "Niet de doelgroep van GOT".

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op zondag 12 augustus 2001 00:25 schreef nelske het volgende:

[..]

Het lukt misschien niet voor 100% van die users nee, maar in feite komt die regeling zelf in mijn ogen toch echt wel over als het weren van dergelijk publiek ;)
Yup, alleen breng ik het liever als onaantrekkelijk maken, dat komt gastvrijer over :)

Verwijderd

Tja, nuances he ;) :)

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op zondag 12 augustus 2001 00:46 schreef nelske het volgende:
Tja, nuances he ;) :)
They _can_ make a big difference. Het verschil tussen (uiteindelijk) een flame van iemand anders, of gewoon duidelijk zijn.

Netjes, zonder al te diplomatiek te zijn.

It's not _what_ you say, it's the words you use :)

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 00:20 schreef Boomrups het volgende:
Hmm.....owke

ik wou hier nog een hele preek achteraan pleuren, maar aangezien dat toch geen zin heeft en ik bestwel moe ben laat ik het hier maar bij.....

Bedankt voor de moeite, welterusten en deze draad mag op slot van mij :)
nou, nou, nou...; nog ff wachten voor je mag modereren....; :(

overigens blijft het 'betere publiek' -zoals ik- sowieso wel uit de huiskamer.... :) ;

en "alleen-lezen" publiek zou gaan bestaan uit 'voyeurs'.... :P en dat is niet per definitie "slecht- publiek" ;) .

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-12 21:55
Ik lees af en toe wel wat postings in de HK en soms reageer ik nog wel eens op een topic maar over het algemeen zijn het echt bull-shit topics.

Je mist er niets aan.

Verwijderd

Goed idee, dat je alleen mag lezen als je nog in je proefperiode zit. Dat van dat slecht publiek aantrekken, daar merk je niets van omdat die toch niet mogen posten.

Ik stem voor >:)

• zeef
  • Laatst online: 29-11 01:17
Op zondag 12 augustus 2001 10:46 schreef Douwe het volgende:
Goed idee, dat je alleen mag lezen als je nog in je proefperiode zit. Dat van dat slecht publiek aantrekken, daar merk je niets van omdat die toch niet mogen posten.

Ik stem voor >:)
Maarja dan heb je proef periode (60/150) op proefperiode, dat lijkt me een slecht idee.

Laten we het nu maar zo houden, iedereen weet waar hij/zij aan toe is.

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 11:55 schreef zeef het volgende:

[..]

Maarja dan heb je proef periode (60/150) op proefperiode, dat lijkt me een slecht idee.

Laten we het nu maar zo houden, iedereen weet waar hij/zij aan toe is.
Dat snap ik niet? Je zit in je proefperiode (30 dagen, 150 berichten) maar je kunt wel in de SG/HK kijken. Dat is toch mooi meegenomen. Die proefperiode geldt alleen maar voor het posten in die HK/SG.

Als je nu direct die SG/HK mag lezen dan scheelt dat heel wat ergernissen (wanneer een post van jezelf naar de SG/HK verplaatst wordt en je ziet er niets meer van).

Verwijderd

kun je de hk niet zo maken, dat als jou topic naar HK wordt gemoved dat jij als topic starter wel in je eigen topic kunt lezen?.

• zeef
Op zondag 12 augustus 2001 11:58 schreef Douwe het volgende:

[..]

Dat snap ik niet? Je zit in je proefperiode (30 dagen, 150 berichten) maar je kunt wel in de SG/HK kijken. Dat is toch mooi meegenomen. Die proefperiode geldt alleen maar voor het posten in die HK/SG.

Als je nu direct die SG/HK mag lezen dan scheelt dat heel wat ergernissen (wanneer een post van jezelf naar de SG/HK verplaatst wordt en je ziet er niets meer van).
Maar het idee achter de proefperiode is juist om te voorkomen dat mensen hier speciaal komen voor de HK/SG.

Geloof me, ik was fervent tegen de proefperiode voor de HK, maar ben het er achteraf wel mee eens. Juist die barriére zorgt ervoor dat het niet zo gillend uit de klauw loopt als in OT en kroeg forum.

De kans dat rotte appels zich in het tweaker fruitmandje begeven wordt enigszins ondervangen door de 60/150 periode. EN dan wordt er gelet op je HK post ratio.

Stel je post 150 semi bagger berichten en slipt ertussen door. Daarna knal je de HK vol, en doe je geen tech posts meer. Dan wordt je gedrag toch opgemerkt en gecorrigeerd.

HK is een uitje, een schoolreisje, het snoepje op zondag van je Oma. Het is geen way of life, en het zou geen doel an sich moeten zijn.

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 12:00 schreef aarninkron het volgende:
kun je de hk niet zo maken, dat als jou topic naar HK wordt gemoved dat jij als topic starter wel in je eigen topic kunt lezen?.
Ook goeiemorgen. Lees eerst de start van dit topic en dan je eigen posting nog even en doe dan dit : |:(

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 12:20 schreef zeef het volgende:

[..]

De kans dat rotte appels zich in het tweaker fruitmandje begeven wordt enigszins ondervangen door de 60/150 periode. EN dan wordt er gelet op je HK post ratio.

Stel je post 150 semi bagger berichten en slipt ertussen door. Daarna knal je de HK vol, en doe je geen tech posts meer. Dan wordt je gedrag toch opgemerkt en gecorrigeerd.
Dat ben ik met je eens en een proefperiode voordat je mag POSTEN in HK/SG kan ik me voorstellen. Dat ratio verhaal is ook wel goed bedacht. Dat voorkomt vervuiling. Alleen, als iedereen de HK/SG direct mag lezen, wat is dan het probleem? Dat zorgt niet voor vervuiling.

• zeef
Op zondag 12 augustus 2001 12:27 schreef Douwe het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens en een proefperiode voordat je mag POSTEN in HK/SG kan ik me voorstellen. Dat ratio verhaal is ook wel goed bedacht. Dat voorkomt vervuiling. Alleen, als iedereen de HK/SG direct mag lezen, wat is dan het probleem? Dat zorgt niet voor vervuiling.
Begrijpelijk, maar geen goed plan. Jij leest daar dat ik iets zeg waar je het TOTAAL niet mee eens bent. Je mag in de HK nog niet reageren. Dan ben je snel geneigd om in een ander (tech) forum te reageren. En dat kan een valide reactie op het tech topic zijn, waaronder je even iets anders kwijt wil zoals bv :
offtopic:
hey zeef ik ben het trouwens niet eens met zus-en-zo uit de HK
En zo verplaats je de discussie naar een andere plek, waar deze juist weg moe(s)t.

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 12:39 schreef zeef het volgende:

[..]

Begrijpelijk, maar geen goed plan. Jij leest daar dat ik iets zeg waar je het TOTAAL niet mee eens bent. Je mag in de HK nog niet reageren. Dan ben je snel geneigd om in een ander (tech) forum te reageren. En dat kan een valide reactie op het tech topic zijn, waaronder je even iets anders kwijt wil zoals bv :
[..]

En zo verplaats je de discussie naar een andere plek, waar deze juist weg moe(s)t.
Hmm, zou die situatie vaak voorkomen? Is wel weer een goed punt trouwens.

• zeef
Op zondag 12 augustus 2001 17:55 schreef Douwe het volgende:

[..]

Hmm, zou die situatie vaak voorkomen? Is wel weer een goed punt trouwens.
Mmm ik weet het niet. hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe kwaad en/of snugger je bent. Maar het gemiddelde puberale 15 jarige zwaar op z'n pik getrapte tweakertje zal welhaast zeker (ongewild) de fout ingaan.

En dan heb je weer een waarschuwing en een slotje. Zonde toch ?

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 11:14
Op zondag 12 augustus 2001 12:22 schreef Courage het volgende:

[..]

Ook goeiemorgen. Lees eerst de start van dit topic en dan je eigen posting nog even en doe dan dit : |:(
Uit zijn post blijkt niet dat hij dat niet heeft gedaan. Lees _jij_ _zijn_ post nog maar eens na. Het is een compleet nieuw idee.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Pagina: 1