Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:03

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Er zijn powerbanks die draadloos kunnen opladen. Echter, ik zoek de omgekeerde versie. Zijn er powerbanks in omloop welke je zelf draadloos kunt opladen?

Achtergrond: ik ga een dashcam in de auto installeren. Ik wil de parkeermodus aanzetten, waardoor hij stroom nodig heeft. Onze toekomstige E-soul heeft slecht 12v management, de 12v accu wordt leeggetrokken.Daarom is een hardwire aansluiting geen echte optie. Ik lees in het Kia topic dat ondanks deze aansluiting mensen toch een lege accu hebben gehad

Maar.. de auto heeft ook de mogelijkheid draadloos op te laden, vandaar dat ik de powerbank draadloos wil opladen, om zodoende altijd een volle powerbank te hebben voor de dashcam.

[ Voor 11% gewijzigd door greatgonzo op 20-11-2020 08:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Voor dashcams kan je een hardwire kit kopen.
De goede kits kan je instellen dat als de accu onder waarde xx.xx komt de dashcam uit gaat.

Voordeel, mooier weg gewerkt, geen zichtbare draden. Je laadpad in de auto blijft beschikbaar .

Nadeel, kost iets meer tijd om in te bouwen...

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:03

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
ja, die ken ik, maar zoals beschreven gaat Kia hier toch niet goed mee om. In het E-niro topic staan verschillende posts met 12V accu's die toch leeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik ga er van uit dat je gelijk hebt kwa brakke 12v in je toekomstige elektrische auto.. (aka ik ga niet zoeken naar de voorbeelden en oorzaak)

Maar ik betwijfel oprecht of dat met een hardwire set te maken heeft.
De auto heeft namelijk in deze niks te willen of te vinden.
Of het kastje van de hardwire set vind dat de accu boven 11.50 volt is. En geeft stroom. Of het kastje vind dat de spanning onder de 11.50volt is en geeft geen stroom. Als de auto daarna zelf nog zo veel verbruikt van de accu dat rijden onmogelijk is, dan ligt de oorzaak daar en mag wat mij betreft de garage het oplossen.

Los van het bovenstaande. Ik vermoed dat jij dit wil.
Een dashcam aangesloten op een powerbank
Die powerbank moet draadloos laden, en woont dus op de laadplaat.
Deze laadplaat krijgt alleen spanning als je rijd, dus in de tussen gelegen tijd zonder rijden loopt de powerbank leeg en wanneer je rijd laad hij bij...

Ik kan ze alleen niet vinden,. Ik vermoed dat de rede daarvoor is dat het volladen van een powerbank draadloos te veel tijd kost.

Heb je een USB met laadmogelijkheid in de auto, eentje die geen spanning geeft zonder contact aan?
Dan zou je USB aansluiting-kabel-powerbank-kabel-dashcam kunnen doen.

[ Voor 9% gewijzigd door jack zomer op 20-11-2020 10:13 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.