Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug?] FP toont drie blokken boven nieuwsartikelen

Pagina: 1
Acties:

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:01
Sinds vanmorgen lijkt de FP hier drie blokken met reviews/in-depth artikelen te tonen in plaats van de normale één. Hierdoor moet er behoorlijk ver gescrolled worden op de mobiel voor ik bij de nieuwsberichten kom.
Bugje?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ZfwgosW5kpfeGOSg1S2hraqP20=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jlrYa2w23wfVlzGjPO5v7xxP.jpg?f=user_large

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:04

crisp

Devver

Pixelated

Nee, geen bug. Wel een a/b test.

Intentionally left blank

• EDIT
Dank voor je reactie :)
Dan hoop ik dat die snel weer over is en dat het niet definitief ingevoerd wordt, want dit (om het maar kort te zeggen) is zwaar irritant.
Als ik eerst langs een hoop irrelevante dingen moet scrollen die ik al gelezen heb voor ik bij het nieuwsoverzicht kom, dan gaat de lol van het lezen van de FP er toch behoorlijk af tbh.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000

crisp

Devver

Pixelated

Dit is intern ook niet omomstreden hoor. Het blijft een lastig probleem om alle artikelen de aandacht te geven op de frontpage die ze verdienen. Vandaar dat we dit soort testen ook uitvoeren, en ook een negatieve test is daarbij een gelukte test ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

Hoeveel mensen er langs scrollen en hoeveel mensen klikken is wat je doet in een a/b test. Blij om te zien, veel nuttiger dan direct feedback vragen aan mensen.

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ah, ik ging ook al op zoek naar "de bug". Vind het ook zwaar irritant.

Afgezien van de nieuwsberichten lees ik vrijwel nooit willekeurige reviews op mijn telefoon. En nu zie ik ook nog eens de hele dag dezelfde (voor mij niet interessante) reviews terugkomen? Terwijl de nieuwsberichten daaronder natuurlijk wel elk uur nieuwe items erbij krijgt, maar dat zie je dan niet in 1x terugkomen.

Maar goed, dat zal hopelijk ook uit deze ab test komen :+

• EDIT
Ik werd er zo gek van dat ik telkens zo'n eind moest scrollen op mijn mobiel, dat ik net mijn sessie heb weggekieperd en alle gegevens heb gewist op mijn mobiel, zodat ik niet meer meedoe aan de test op dat apparaat.
Sorry, maar het is gewoon ergeniswekkend. Ik hoop dus van harte dat dit nooit ingevoerd gaat worden, anders moet ik aan de slag met custom CSS of zoiets om het bezoek aan de FP weer een beetje fatsoenlijk te laten verlopen en ik gewoon weer normaal nieuws kan lezen (want daarvoor kom ik tenslotte op de FP).

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Hé dit had ik ook vandaag. Vind het een groot voordeel dat er meer dan één review getoond wordt. Gezien het hoge tempo dat review op de FP verschijnen sinds de transitie met Hardware.info mis ik er nog wel eens een aantal.

Echter om het nu zo pagina vullend te doen (en dan ook de gehele tijd dezelfde) vind ik dan weer niet zo geweldig. Een carrousel die een wisseling maakt tussen een x aantal reviews zou hier meer de voorkeur hebben.

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
rens-br schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:45:
Hé dit had ik ook vandaag. Vind het een groot voordeel dat er meer dan één review getoond wordt. Gezien het hoge tempo dat review op de FP verschijnen sinds de transitie met Hardware.info mis ik er nog wel eens een aantal.

Echter om het nu zo pagina vullend te doen (en dan ook de gehele tijd dezelfde) vind ik dan weer niet zo geweldig. Een carrousel die een wisseling maakt tussen een x aantal reviews zou hier meer de voorkeur hebben.
Eens. Dit is een beetje too much.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Kunnen die blokken op een relatief klein scherm zoals een smartphone niet anders ingedeeld worden? Zo lijken het, als je scrolt, op advertenties en die negeer ik compleet.

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:30
Mag ik weer naar de a of juist b test. Heel irritant dit.

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:04
Dit is inderdaad erg irritant... Cookies verwijderd, alle custom CSS uitgezet, uitgelogd... Blijft het een AB test te zijn :/

Ik ben in ieder geval geen fan, zie screenshot. Ik zie echt helemaal geen enkel nieuws meer (ondanks veel verticale hoogte op m'n telefoon) en moet wel erg ver scrollen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-nrxgI6vSafN_mFlgw9rehqFI2A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jcGdqUb0qTDtQAICmeXLS7q8.png?f=fotoalbum_large

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:03

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Op de mobiel scroll je er sneller langs met een swipe, maar dan bereik je niet het juiste doel lijkt mij.
Dat de reviews een goede plek verdienen mee eens, maar deze grootte en indeling is net teveel van het goede.

Tweakers Discord

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:24
Eens, dit is erg irritant... Voelt aan als dikke schreeuwerige reclame blokken en ik betaal om die niet te zien hier. Hoop dat die test snel voorbij is en dit idee de drekbak in gaat -O-

Gamertag: FinrazielNL

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:33
Een mooie plek voor reviews is op tweakers.net/reviews

De FP gaat toch vooral om de headlines wat mij betreft.

• cleef
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Ik vind het wel mooi om meer dan 1 review op mobiel te zien. Miste eerder best vaak reviews. Bij HWI hebben ze een tijdje iets gedaan met een soort links/rechts scrollen de "banner" met de verschillende reviews erin. Dat is misschien ook een idee. Maar goed er zijn vast meer ideeën hierover ;-)

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Op desktop staan de reviews er in kleinere tekst onder en niet als zo’n groot blok. Dat vind ik perfect, je ziet in één oogopslag de reviews die je mogelijk gemist hebt zonder dat ze veel ruimte innemen. Op mobiel zou dat ook een stuk prettiger zijn, want even snel de FP checken voor nieuws is er niet meer bij :/

• mchaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-10 12:23
Ik dacht ook even dat het een bug was. Net zoals de meeste hier, deel ik de mening dat je 'te veel' moet scrollen om te checken of er nieuws is.

Battlenet: Cha0sMast4r#2452 - Origin: Cha0sMast4r

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:09

The_Worst

Unox

Eens met de mensen hierboven. Enorm irritant en om dan in totaal 4 blokken te hebben. Nee dank je.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-11 11:51
Is er een mogelijkheid om uit de a/b test te stappen? Behoorlijk irritant is het namelijk :+. Of kan een modje duidelijkheid geven hoe lang deze test duurt?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• EDIT
Even uitloggen en alle cookies verwijderen en weer inloggen. Zo heb ik het gedaan. Daarmee was het voor mij gelukkig weer normaal.

[ Voor 10% gewijzigd door EDIT op 21-11-2020 18:51 ]

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-11 11:51
EDIT schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:50:
Even uitloggen en alle cookies verwijderen en weer inloggen. Zo heb ik het gedaan. Daarmee was het voor mij gelukkig weer normaal.
Dank!

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik dacht ook dat het hier ging om een mislukte CSS update of iets dergelijks, maar het blijkt dus een bewuste actie.

Zo te zien hoef ik er niet meer aan toe te voegen dat dit, zeker op mobiel, niet bepaald een succes genoemd mag worden.
Pagina: 1