Welke Samsung tv voor 1300 euro?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpveen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-01 12:54
Mijn vraag
Ik ben al een enige tijd opzoek naar een tv. Het liefste een Samsung. Nu zie ik door alle verschillende types het bos niet meer. Ik twijfel nog tussen een 50 inch of een 55 inch.

Waarom 50 of 55 inch?
Mijn muur is 125 breed dus vandaar. De meeste 55 inch zijn 124 of 123 cm breed waardoor ik maar een klein randje van mijn muur ziet.
50 inch is vaak 113 breed dus dan klopt het symmetrisch wat beter.

Mijn budget is overigens 1300 euro en de tv komt aan een beugel te hangen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ps5
Camera systeem

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Dit heb ik al gevonden

pricewatch: Samsung QLED Series Q80T 50" Zwart

pricewatch: Samsung The Frame QLED (2020) 50" (Ultra HD) Wit, Zwart

pricewatch: Samsung QE50Q60T Zwart

Hebben jullie nog suggesties als echte tweakers? Ik ben hier zelf niet echt in thuis.

Mvg,

Rick

Beste antwoord (via hdpveen op 22-11-2020 08:39)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 19:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Als esthetische factoren boven beeldkwaliteit gaan, The Frame. Speelt beeldkwaliteit wel een rol, dan is de Q80T een betere keus. Wil je de beeldkwaliteit die bij een budget van €1300 hoort, de LG 48" CX.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 08:24

Kasai

Legendary

Waarom Samsung?

Atlas#22744

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:16

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Neem een tv met hdmi 2.1.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexkalin
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-05 10:15
Kijk naar Q90T/Q95T. Zijn veel aanbiedingen rond BF.
Wat dan? LG oleds met honderden problemen en inbranding? Niet iedereen wil dat gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpveen
Ik heb hiervoor een Samsung gehad en nu ook eigenlijk. Is me altijd goed bevallen dus daarom eigenlijk. Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:35
lexkalin schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:09:

[...]

Wat dan? LG oleds met honderden problemen en inbranding? Niet iedereen wil dat gedoe.
Waar zijn die aanbiedingen vd q90t?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjappe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 13:40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjappe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

[...]

Welke honderden problemen? En inbranding is sterk afhankelijk van het gebruik. Ik wil niet zeggen dat het niet voorkomt, maar je moet wel aardig extreem bezig zijn om er last van te krijgen. Daarnaast: zijn Samsung en LG de enige fabrikanten van televisies?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Bedankt voor de tip. Ik denk nog even na of ik preorder of toch maar elders voor 1290 bestel.. Preorderen en je weet niet of je hem krijgt en wanneer (stel er zijn teveel pre orders)

keuzes keuzes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexkalin
MetalSonic schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:25:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik denk nog even na of ik preorder of toch maar elders voor 1290 bestel.. Preorderen en je weet niet of je hem krijgt en wanneer (stel er zijn teveel pre orders)

keuzes keuzes :)
Ik was gelukkig om mijn QE55Q90T vorige week in het begin van de aktie aan te schaffen (voor maar1050). Ze leverde volgende dag en ik kon sinds weekend al mijn TV setup met XsX genieten in al pracht en praal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:37

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op: TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpveen
Ik ben bang dat de 55 inch te groot word helaas. Is de q80t dan de beste optie als 50 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
lexkalin schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:14:
[...]

Ik was gelukkig om mijn QE55Q90T vorige week in het begin van de aktie aan te schaffen (voor maar1050). Ze leverde volgende dag en ik kon sinds weekend al mijn TV setup met XsX genieten in al pracht en praal.
Had jij besteld via Apollo? had je nog pixel garantie pakket 5 jaar erbij gekocht, zoja waarom wel of niet? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
hdpveen schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:12:
[...]
Ik heb hiervoor een Samsung gehad en nu ook eigenlijk. Is me altijd goed bevallen dus daarom eigenlijk. Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom!!
Als je 1300 euro neertelt wil je topkwaliteit. Als je bij Samsung kijkt dat ga je naar hun vlaggeschip Q90R/Q90T kijken. Probleem hier is dat de televisies achteruit zijn gegaan, de Q90T van 2020 is slechter dan de Q90R van 2019. Het gat met de concurrende OLED's van LG is daarmee groter geworden en daarom is het advies steeds meer "OLED, tenzij..."

Neemt niet weg dat goede ervaringen een argument zijn om toch voor Samsung te kiezen en de Q90T is echt geen slechte televisie, dus ik wil je zeker niet afraden om opnieuw voor Samsung te kiezen. Het is een afweging tussen enerzijds de beste techniek van het moment, waar Samsung achter loopt, en anderzijds goede de ervaring die je al met Samsung hebt en gewoon opnieuw kunt kopen. Je gaat er beslist op vooruit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjappe
Momenteel kan je de qe55q80t krijgen voor €899. Prijs-kwaliteit kan je momenteel niet beter scoren vind ik. Oorspronkelijke prijs was €1799 en tot twee dagen geleden nog €1399.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

[...]

Wat een bangmakerij weer.

@hdpveen Neem een kijkje in [BF/CM] OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic voor de beste OLED prijzen.

Mijn advies zou de 55CX zijn, wil je een mooier design dan kan je ook naar een 55GX kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Greatsword op 20-11-2020 16:27 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Greatsword schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:24:
Mijn advies zou de 55CX zijn, wil je een mooier design dan kan je ook naar een 55GX kijken.
Nee, nee, als je een voet wilt koop je de CX, als je muurmontage wilt koop je de GX. Dat is het criterium waarmee je tussen deze twee modellen kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexkalin
Greatsword schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:24:
[...]

Wat een bangmakerij weer.

@hdpveen Neem een kijkje in [BF/CM] OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic voor de beste OLED prijzen.

Er zijn veel andere problemen. En hoe vaker zie ik berichten over het paneel vervangen door lg wegens pixels/branden ezv hoe meer word ik overtuigd nog niet voor oled te gaan. Plus problemen met 120hz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Kijk eens even in het Televisies-forum hoeveel problemen daar met LCD's voorbij komen die binnen de garantie stuk gaan. Ik heb er een taak aan om daar allemaal op te antwoorden, het is echt pure onzin dat OLED's korter meegaan dan LCD's. Zeker, inbranden bestaat gewoon, maar de hoeveel tekst die erover geschreven worden is buitenproportioneel. Angst speelt een enorme rol bij aankoopbeslissingen, maar dat laat onverlet dat angst een hele slechte raadgever is om aankoopbeslissingen op te baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpveen
Beste allemaal, ik heb even een mal gemaakt met de maat van een 55 inch tv en even op de muur gehouden. Zie de foto Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gixblcyA_4J0yXhkPsbSZLiub1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ABWNqj1IZT0XdrFt554Q7iaj.jpg?f=fotoalbum_large

Naar onze mening is dit te groot. Nu is mijn vraag welke 50 inch tv raden jullie aan? Budget is nog steeds 1300 euro.

Mvg,

Rick

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Als esthetische factoren boven beeldkwaliteit gaan, The Frame. Speelt beeldkwaliteit wel een rol, dan is de Q80T een betere keus. Wil je de beeldkwaliteit die bij een budget van €1300 hoort, de LG 48" CX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
dmantione schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:46:
Kijk eens even in het Televisies-forum hoeveel problemen daar met LCD's voorbij komen die binnen de garantie stuk gaan. Ik heb er een taak aan om daar allemaal op te antwoorden, het is echt pure onzin dat OLED's korter meegaan dan LCD's. Zeker, inbranden bestaat gewoon, maar de hoeveel tekst die erover geschreven worden is buitenproportioneel. Angst speelt een enorme rol bij aankoopbeslissingen, maar dat laat onverlet dat angst een hele slechte raadgever is om aankoopbeslissingen op te baseren.
LCD tv's heb je natuurlijk al vanaf een paar honderd euro. Dan moet je wel de duurdere Q(leds) vergelijken met een OLED....

En met betrekking tot de TV ik zal je wat vertellen.

Ik gebruik nu al 15 tot 20 jaar, weet het niet precies een Samsung HD ready TV. Hij staat nu in mijn woonkamer. Ik heb daar duizenden uren op gegamed, en nu is de beeldkwaliteit nog steeds best ok. 26 inch...

Wat ik heerlijk vind? Geen burn in, en ik heb daar ook nooit om hoeven stressen. Het is geen organisch materiaal..... Oleds hebben burn in, dat komt gewoon bij elke OLEd tv na een tijdje, de prijs die je betaalt voor mooi beeld.

Ik wil niet tv kijken en denken:
- heb ik de logo's wel op doorzichtig?
- kijk ik niet al te lang naar hetzelfde logo?

Ik wil probleemloos voor 10 jaar tv kijken, zelfde tv. En niet straks tijdens het kijken naar Ajax ineens het logo van NOS door het Ajax logo hebben.

Maar das mijn mening. Er zijn ook mensen die het niet erg vinden dat een logo na een tijdje zichtbaar blijft, of een balkje of wat dan ook. Of ze vinden het wel hinderlijk maar ze kopen toch elke 2-3 jaar een nieuwe televisie. Hangt ook van je budget af :)

Ik vind het vooral jammer dat OLED dit heeft, bij de CX gaan ze het tegen via een wat lagere standaard brightness maar ook dan is er na een tijdje burn in.
Zie ook:
YouTube: New 2021 TVs: Samsung Neo QLED, LG C1 OLED, QNED, Dual Cell & EL-QD

[ Voor 17% gewijzigd door MetalSonic op 20-11-2020 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik vind het prima als jij tevreden bent met je 15 tot 20 jaar oude HD-Ready TV, waarvan de lamp inmiddels flinke slijtage zal hebben, maar wat ik minder fijn vind is dat je hier weer olie op het angstvuur gooit door te suggereren dat een OLED 2 tot 3 jaar meegaat. Dat is precies het verspreiden van de desinformatie waar ik tegen ageer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

MetalSonic schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:05:
[...]

LCD tv's heb je natuurlijk al vanaf een paar honderd euro. Dan moet je wel de duurdere Q(leds) vergelijken met een OLED....

En met betrekking tot de TV ik zal je wat vertellen.

Ik gebruik nu al 15 tot 20 jaar, weet het niet precies een Samsung HD ready TV. Hij staat nu in mijn woonkamer. Ik heb daar duizenden uren op gegamed, en nu is de beeldkwaliteit nog steeds best ok. 26 inch...

Wat ik heerlijk vind? Geen burn in, en ik heb daar ook nooit om hoeven stressen. Het is geen organisch materiaal..... Oleds hebben burn in, dat komt gewoon bij elke OLEd tv na een tijdje, de prijs die je betaalt voor mooi beeld.

Ik wil niet tv kijken en denken:
- heb ik de logo's wel op doorzichtig?
- kijk ik niet al te lang naar hetzelfde logo?

Ik wil probleemloos voor 10 jaar tv kijken, zelfde tv. En niet straks tijdens het kijken naar Ajax ineens het logo van NOS door het Ajax logo hebben.

Maar das mijn mening. Er zijn ook mensen die het niet erg vinden dat een logo na een tijdje zichtbaar blijft, of een balkje of wat dan ook. Of ze vinden het wel hinderlijk maar ze kopen toch elke 2-3 jaar een nieuwe televisie. Hangt ook van je budget af :)

Ik vind het vooral jammer dat OLED dit heeft, bij de CX gaan ze het tegen via een wat lagere standaard brightness maar ook dan is er na een tijdje burn in.
Zie ook:
YouTube: New 2021 TVs: Samsung Neo QLED, LG C1 OLED, QNED, Dual Cell & EL-QD
Als jij enkel voetbal op je tv kijkt, dan is een oled inderdaad niets voor jou. Ben je echter niet zo'n extreme gebruiker, maar gewoon iemand die af en toe voetbal, af en toe RTL, af en toe SBS, soms gamen, soms Netflix kijkt, dan heb je 0,0 kans op inbranden.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Bart ® schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:23:
[...]
Als jij enkel voetbal op je tv kijkt, dan is een oled inderdaad niets voor jou. Ben je echter niet zo'n extreme gebruiker, maar gewoon iemand die af en toe voetbal, af en toe RTL, af en toe SBS, soms gamen, soms Netflix kijkt, dan heb je 0,0 kans op inbranden.
Komende weken maanden is het vooral voetbal. Volgend jaar haal ik wellicht een nieuwe Xbox en dan zal ik er ook af en toe op gamen. Genieten van een hoge refreshrate en mooie beeldkwaliteit. Sluit ook niet uit dat ik na een tijdje een computer eens erop aansluit of wellicht ooit een game laptop.

Helemaal bij die laatste twee dingen wil ik zorgeloos gebruik kunnen maken. Computer stikt helemaal van de statische dingen.

@dmantione
Je ziet het te zwart wit (no pun intended).. Ik ben een kritische koper en Oled is voor mij afgevallen. Ik heb mij het afgelopen jaar veel verdiept in QLED of OLED, van veel verschillende reviewers analyses gekeken.
Zelfs de "kans op lichte burn in binnen een paar jaar" verpest voor mij al het gebruik van de televisie.

Ik voer geen anti oled campagne, ik denk dat een OLED tv prachtig is. Ook dat komt in de youtube filmpjes naar voren. Het is volgens veel de beste tv voor gamers. Als ik met deze toevoeging niet heb duidelijk gemaakt dat ik niet anti oled ben weet ik het ook niet meer, :> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpveen
Niet echt het juiste topic om jullie meningen over OLED of QLED te delen denk ik. En over wat je wel of niet kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpveen
Ik heb de Q80T besteld, hij word binnen nu en een uur bezorgd. Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterKoblenz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:22
Ik zit op dit moment in dezelfde situatie, en twijfel nog. Misschien deel je jouw ervaring met de Q80T hier of in een review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
DieterKoblenz schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:26:
Ik zit op dit moment in dezelfde situatie, en twijfel nog. Misschien deel je jouw ervaring met de Q80T hier of in een review?
[UHD TV] Samsung 2020 QLED en non-QLED TV's
Pagina: 1