LG UltraGear 27GL850 vs MSI Optix MAG272QP of alternatief

Pagina: 1
Acties:

• elrangerman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-01 09:47
Beste forumleden,

Vorig weekend kocht ik een MSI Optix MAG272QP, echter, ben ik niet helemaal tevreden van de beeldkwaliteit. Mijn kennis is beperkt maar na wat googlen kwam ik op de term ghosting, wat wel vrij aanwezig is bij deze monitor. Nog iemand met deze ervaring of een oplossing? Nu met black friday viel mijn oog op de LG 27GL850. Is dit een kwalitatief beter scherm? Betere beeldkwaliteit? Eventueel een ander alternatief?

Ik zoek een?
Gaming monitor 1440p min. 144 Hz, 1ms respons

Wat is je budget?
450 euro max

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
PC-gaming, Nvidia RTX 2080 ti.

• WinterEFG
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:14
Als je last hebt van ghosting met dat scherm zou ik inderdaad voor iets als de LG 27GL850 gaan met een IPS panel (desnoods als je er heel erg last van hebt nog voor een TN panel maar dat zullen weinig mensen aanraden).

De MSI waar je oorspronkelijk voor ging heeft een VA panel en dat soort panels staan er over het algemeen om bekend om het langzaamste soort monitor te zijn waardoor je eerder last hebt van ghosting.

Als alternatief voor de LG is de Dell S2721DGF(A) nog een optie pricewatch: Dell S2721DGF Zwart

Het gaat om hetzelfde panel maar over het algemeen lijkt iets beter te presteren met een betere stand.

pricewatch: Asus TUF Gaming VG27AQ Zwart

De bovenstaande ASUS kan ook nog een optie zijn, al heeft die wel wat problemen op een lagere refreshrate maar dat moet op een 2080ti niet zo'n heel groot probleem zijn. (dit is wel opgelost met een recenter model pricewatch: Asus TUF Gaming VG27AQL1A Zwart maar als je een videokaart hebt waar je meer dan 100FPS met gemak haalt is dat het verschil in prijs niet waard)

Zelf ben ik ook op zoek naar een dergelijke monitor en probeer zo veel mogelijk informatie te verzamelen als er eventueel Black Friday deals zijn die snel uitverkocht zijn.

Hierbij moet ik wel eerlijk vermelden dat ik zelf alleen maar TN panels gehad heb en niet uit persoonlijke ervaring kan zeggen wat het verschil is

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:17

Bad Brains

<(0.o)>

IPS, 1MS, 144Hz (freesync) 34"

pricewatch: Iiyama G-Master GB3461WQSU-B1 Zwart

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• elrangerman
Bedankt voor de reacties. Nu ben ik nog in dilemma Dell S2721DGF vs LG 27GL850. Ik lijk uit reviews te verstaan dat de Dell nét beter is.

@Bad Brains Nog vergeten te vermelden dat het een 27 inch moet zijn.

• Bad Brains

Bad Brains

<(0.o)>

Je hebt een 2080ti en je wilt geen 34"?
Staat de PC in de gangkast ;)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• elrangerman
Persoonlijke voorkeur, geen fan van groot scherm, ik kom van 22 inch...

• Bad Brains

Bad Brains

<(0.o)>

Alles went, en sneller dan je denkt.
maar wat je zegt, persoonlijk, ik heb het liefst meer realestate. Zit daarom ook te loeren naar een 38" :9~

Pagina: 1