BluOs connecten via Guest network

Pagina: 1
Acties:

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 21:42
Ben mijn netwerk thuis opnieuw aan het inrichten en heb daarbij nu 3 netwerken.
1. Primaire netwerk
2. Internet of Things netwerk
3 Guest netwerk

Het guest network is by default al mooi afgeschermd. Voor het IoT netwerk heb ik hiervoor een 2-tal firewalls toegevoegd. Dit lijkt goed te werken :D

Nu probeer ik ook mijn BluOS receiver (soort sonos) via het Guest netwerk beschikbaar te maken. Nu lees ik heel veel over firewalls en dat dit ontzettend lastig is. Nu heb ik het wel werkend gekregen met pre authorized access control. Volgens mij simpel weg 1 IP adres, van de receiver, gewhitelist en deze mag nu wel bereikt worden vanuit het guest netwerk.

Is dit een goede manier? Of is het toch beter om het via firewall rules te doen?

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:13
Als je het werkend hebt gekregen zoals jij dit wilt met de apparatuur die je beschikbaar hebt dan ben je toch klaar ? Verder kan ik niet inschatten wat je hebt staan en hoe het is ingericht, ik kan wel roepen dat je alles moet regelen met policy's op je firewall (en je hebt er 2 ?) maar als je daar niet in thuis bent kan dit best lastig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
Iets te vroeg gejuigd, de Login portal van unifi lijkt niet goed te openen als ik connect op het guest network. Telefoon die reeds bekend was deed het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:53
Dan zul je even moeten kijken of je een uitzondering kunt maken op het login portal voor je bluos.

Verder heb je Multicast routing nodig ten behoeve van mDNS als je je blueos spelers in een ander subnet bekend wilt hebben.

Als de het Bluos device al in het gasten netwerk zit zou de portal uitzondering er al voor moeten zorgen dat dat de Bluos speler internet toegang heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door mash_man02 op 20-11-2020 14:07 ]

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
Het vreemde nu is dat het lijkt te werken op 2 telefoons (samsung) maar dat het op de oneplus en de huawei niet lukt. Daarbij krijg ik geen contact met de bluOS of inlog page. Vreemd! Mijn desktop kan de inlog pagina wel bereiken maar BluOs niet.