Ik weet dat het een oud topic is, maar wilde toch graag even reageren. Ben ook heel benieuwd hoe het TS is afgegaan, en of het doel is behaald.
Ik zag wat voorbijkomen over Winc Academy. Ik ben zelf een van de alumni van de klas van april 2020 (mijn leeftijd toen ... net 40, 20 jaar ervaring als Grafisch Ontwerper). Het was destijds een hardcore fulltime bootcamp van 6 weken achter elkaar stampen. Ik had zelf geen ervaring, en merkte dat dit toch wel erg heftig was en snel ging. Verder, dikke complimenten voor de lesstof en de leraren en leraressen, de lesstof was van hoge kwaliteit en de leraren en leraressen waren zeer competent.
Wat voor mij persoonlijk roet in het eten gooide was de Corona crisis. Dat heeft ervoor gezorgd dat bijna niemand een baan kon vinden in die tijd. Dat lag dus niet aan Winc.
Ik heb een baan gezocht in een (voedsel)fabriek (die bleven namelijk gewoon operationeel tijdens de lockdown, dus ik had daardoor gewoon inkomsten), waar ik in ploegendiensten werkte, en ben vanaf dat moment met de basiskennis die ik bij Winc had opgedaan (HTML / CSS / JavaScript / REACT / Git) op eigen houtje verder gaan studeren, iedere vrije minuut die ik had.
Platformen die ik daarbij heb gebruikt zijn:
Scrimba
(ik heb het totale front end developer path gedaan, dikke aanrader)
Frontendmentor
(hier fungeert de website als "opdrachtgever" en krijg je alleen een omschrijving van de opdracht en wat Figma screenshots met hoe het er ongeveer uit moet komen te zien, hoe je het maakt, en met welke technologie mag je helemaal zelf bepalen, je krijgt als je project klaar is feedback van de community, heel erg waardevol)
Freecodecamp
(onmisbaar in je leertraject)
Vergeet ook vooral niet een domeinnaam te registreren waar je je portfolio op gaat bouwen. Dit is je CV.
Ik heb VScode gebruikt als mijn main editor, die is gratis. (Ik gebruik nu PHPStorm, kost zo'n 120€ per jaar).
Leer vooral ook goed hoe je omgaat met Git & Github. Ik zou je willen adviseren om eerst via de commandline te leren hoe je omgaat met version control voor je programma's gaat gebruiken als GitKraken bijvoorbeeld. Dit zijn mooie en makkelijke programma's, maar je moet ook weten wat er onder de motorkap gebeurt.
Al mijn bloed, zweet en tranen hebben er uiteindelijk voor gezorgd dat ik na 100+ afgewezen sollicitaties in januari 2023 ben aangenomen bij een startup als junior front end developer, en daar werk ik tot op de dag van vandaag nog steeds. Hier heb ik leren werken met VueJS, Tailwind en TypeScript, onder andere.
Geef niet op, blijf leren, blijf aan je portfolio werken, en blijf solliciteren. Er komt een dag, dat het je gaat lukken, ik ben het levende bewijs dat je GEEN HBO papiertje nodig hebt, alleen HBO denk- en werkniveau.
Voor iedereen die het nodig heeft; SUCCES, en je kan het.
[
Voor 15% gewijzigd door
Zr40 op 26-03-2024 17:26
]