[Excel] Formules veranderen ongewild in waarden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-09 19:23
Hi all,

Ik heb een issue waar ik niet uit kom. Sinds een tijdje (ik weet niet precies hoe lang) merk ik dat in Excel bestanden waarmee ik werk formules worden vervangen door waarden. Dit lijkt alleen te gebeuren wanneer ik de bestanden opsla op Onedrive. In het bestand blijven formules die verwijzen naar waarden op eenzelfde tabblad gewoon werken. Formules die verwijzen naar een ander tabblad zijn na opslaan -> sluiten-> openen veranderd inwaarden

Wanneer ik een nieuw bestand aanmaak en dit opsla op Onedrive gaat het goed. Het probleem lijkt zich te beperken tot reeds bestaande bestanden. Ik maak geen gebruik van VBA in mijn bestanden.

Ik gebruik:
Windows 10
Office 365

Komt dit issue een van jullie bekend voor?

Alvast dank!

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:55

g0tanks

Moderator CSA
tiesum schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:24:
Ik heb een issue waar ik niet uit kom. Sinds een tijdje (ik weet niet precies hoe lang) merk ik dat in Excel bestanden waarmee ik werk formules worden vervangen door waarden. Dit lijkt alleen te gebeuren wanneer ik de bestanden opsla op Onedrive. In het bestand blijven formules die verwijzen naar waarden op eenzelfde tabblad gewoon werken.
Even voor de duidelijkheid wat bedoel je met 'vervangen door waarden'? Bedoel je dat de formules worden vervangen door een hard getal, maar dat het getal in principe de juiste uitkomst heeft?

Ik ben wel bekend met het probleem waarbij OneDrive referenties tussen bestanden kapotmaakt, maar jij hebt het dus ook tussen sheets in hetzelfde bestand?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesum
g0tanks schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:37:
[...]

Even voor de duidelijkheid wat bedoel je met 'vervangen door waarden'? Bedoel je dat de formules worden vervangen door een hard getal, maar dat het getal in principe de juiste uitkomst heeft?

Ik ben wel bekend met het probleem waarbij OneDrive referenties tussen bestanden kapotmaakt, maar jij hebt het dus ook tussen sheets in hetzelfde bestand?
De formules zijn inderdaad vervangen door de uitkomsten (harde waarden). En het gaat inderdaad om formules die verwijzen naar een andere sheet in hetzelfde bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:55

g0tanks

Moderator CSA
Erg vreemd.
tiesum schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:24:
Wanneer ik een nieuw bestand aanmaak en dit opsla op Onedrive gaat het goed. Het probleem lijkt zich te beperken tot reeds bestaande bestanden. Ik maak geen gebruik van VBA in mijn bestanden.
Ben jij de enige die toegang heeft tot de bestanden? Kan je nog verschillen ontdekken tussen de bestaande en nieuw aangemaakte bestanden? Wellicht zijn de oude bestanden in xls- en niet xlsx-formaat?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesum
g0tanks schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:38:
Erg vreemd.

[...]

Ben jij de enige die toegang heeft tot de bestanden? Kan je nog verschillen ontdekken tussen de bestaande en nieuw aangemaakte bestanden? Wellicht zijn de oude bestanden in xls- en niet xlsx-formaat?
Ik ben de enige die toegang heeft tot de bestanden. Ik heb al geprobeerd de bestanden op te slaan in xls of xlsx. Dit lost het probleem niet op. Het lijkt dat wanneer ik een nieuw bestand aanmaak het issue niet optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hihans
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-08-2021
Kijk eens in deze forumdiscussie.
https://onedrive.uservoic...ive-from-changing-excel-r
Hier wordt gesproken over het uitzetten van een automatische synchronisatie.
Pagina: 1