netwerk trouble

Pagina: 1
Acties:

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 22:11
ok ik heb het volgende probleem... echt vaag. Allereerst de situatie:

Win-pc|---|hub|---|linuxbak|----|adsl-modem|

vanuit de win pc kan ik beide kanten van de linux bak pingen maar niet het adsl modem. Vanaf de linux bak is de winpc wel te bereiken, weer de twee kanten van de linux bak. Maar weer het modem niet.

Nu draai ik de utp kabels om zodat de vroegere binnenkant de nieuwe buitenkant wordt en de vroegere buitenkant de binnen kant. Dan kan ik vanuit de linux bak het modem wel pingen, en ook de twee kanten van de linux bak maar ik kan de win pc niet pingen. Vanuit de winpc kan ik niet eens de binnen kant van de linux bak pingen....

Iemand zoiets al eens gezien..... Heeft het iets met routeringen te maken of aan de bekabeling (..overal liggen straight utp (cat 5e) kabeltjes..)
wie weet het???

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

• Sjoq
  • Laatst online: 26-07-2023
Ga eens de search optie gebruiken !! :)
zullen ongetwijfeld wel meerdere dezelfde topics over dit onderwerk zijn geweest.

Linux is zo cool dat ik het koud heb

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Lijkt mij toch een kapot kabeltje hoor.
probeer eens een andere kabel waarschijnlijk werkt het dan wel.

• hobbeldebobbel
Op zaterdag 11 augustus 2001 23:50 schreef Sjoq het volgende:
Ga eens de search optie gebruiken !! :)
zullen ongetwijfeld wel meerdere dezelfde topics over dit onderwerk zijn geweest.
als je me een link geeft geloof ik je.... ik weet namelijk niet waarop ik moet zoeken: dus niet komen met de oplossing: netwerk trouble, want dat kan ik ook: niks uit gekomen.

maar die staat er niet

• hobbeldebobbel
Op zondag 12 augustus 2001 00:52 schreef marshal het volgende:
Lijkt mij toch een kapot kabeltje hoor.
probeer eens een andere kabel waarschijnlijk werkt het dan wel.
heb ik al geprobeerd... had namelijk zelf ook al het vermoeden dat er iets met de kabeltjes aan de hand was. Echter als ik de kabels omdraai hou ik dezelfde problemen.

Echt raar. Kan het zijn dat het een software probleem is of zie ik soms iets over het hoofd?

maar die staat er niet

• hobbeldebobbel
iemand?

maar die staat er niet

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op maandag 13 augustus 2001 15:47 schreef hobbeldebobbel het volgende:
iemand?
Het vriendelijke verzoek je topic niet zo omhoog te schoppen.

Bovendien kan je (zoals eerder gezegd) het antwoord ook wel met de search vinden, kijk daar eens. Trefwoorden moet je ook zelf wel kunnen verzinnen, zoals "linux" of "ADSL" ... spreekt toch voor zich lijkt me?

Kabels omkeren levert in dit geval niets op, maar probeer het eens met een compleet andere kabel, want van de kabel die je omkeert weet je niet zeker of 'ie wel 100% is dus dan kan het heel goed dat omkeren het probleem ook niet oplost.
Pagina: 1