Vraag

• Imprezzz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-07 20:59
Hi,

Opeens krijg ik super hoge temps op mn processor. Dit resulteert in flinke fps fluctuaties in games.

Heb al geprobeerd thermal paste opnieuw aan te brengen en gezorgd dat de koeler er goed op zit.

Ik snap serieus niet waar het aan kan liggen. Het is uit het niets begonnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wq9q_CuOsQTXFjp2uy0JbYA6a2s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mMmYZv04FZvtLWQY3Mk3C9ln.png?f=user_large

Gr,
Imprez

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:29
Als de fans van de cpu koeler draaien dan zit de koeler niet goed. Welke cpu koeler en behuizing heb je?

• Imprezzz
De cpu koeler draait op volle toeren, heatsink is niet warm en er komt ook geen warme lucht uit de behuizing.

Ik weet even niet meer hoe deze behuizing heet, maar in ieder geval heel klein met een mini-itx moederbord.

De koeler zit toch echt goed op de processor. Heb hem meerdere malen opnieuw erop gezet, zit echt strak erop.

[ Voor 20% gewijzigd door Imprezzz op 19-11-2020 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Imprezzz schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:34:
De cpu koeler draait op volle toeren, heatsink is niet warm en er komt ook geen warme lucht uit de behuizing.

Ik weet even niet meer hoe deze behuizing heet, maar in ieder geval heel klein met een mini-itx moederbord.
Maar kom even met serieuze specificaties.

- Model CPU
- Model processorkoeler
- Is er voldoende airflow in je kast?

Als de koeler niet warm wordt, dan is er geen of slecht contact met je CPU.
Is de pasta wel netjes uitgesmeerd nadat je de koeler hebt bevestigd?

I reject your reality and substitute my own

• Imprezzz
- Model CPU: i7 9700K
- Model processorkoeler: Arctic Alpine 12 CO
- Voldoende airflow: Fan aan de zijkant, voorkant en achterkant.

Ik heb gecheckt of de pasta wel goed is uitgesmeerd. Zit een dun laagje over de processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Die koeler is niet geschikt voor een 9700K.

Dat 10 euro koelertje is net zo waardeloos als de Intel standaard koeler. Neem iets van een Hyper 212 Evo of vergelijkbaar. Met zo’n slechte koeler is je processor kreupel.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Ook al is het een goedkoop koelertje (net als de stock koeler) maar 100 graden is zelfs dan nog te hoog.

Te veel pasta? wat voor pasta?

Haal al de oude pasta eraf (CPU en koeler).
Rikstkorreltje erop / of heeeeel dun uitsmeren en opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Imprezzz Zonder info van alle hardware is het moeilijk advies geven.

Koop ten 1e een betere koeler
Maak de boel stofvrij
Monteer je koeler goed, en gebruik in kleine ITX kasten, goede koelpasta pricewatch: Thermal Grizzly Conductonaut Liquid Metal (1 gram)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzz
Ik denk dat de koeler niet goed meer vastklikt in het moederbord. Heb jullie advies opgevolgd, maar geen verschil.

Vandaag krijg ik een nieuwe behuizing binnen en een waterkoeler. Als de temp dan nog steeds zo hoog blijft kom ik bij jullie terug. Bedankt voor de hulp in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzz
Mag gesloten worden. Waterkoeler is nieuwe behuizing heeft geholpen, komt met stress test niet boven de 68 graden uit.
Pagina: 1