[PS5] Audio Extractors

Pagina: 1
Acties:

• martijnuitoss
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 19:22
Hallo mensen

Nu hebben we natuurlijk wel een probleem.
Ik heb bv een astro a50 gen 3 en moet gebruik gaan maken van een hdmi audio extractor van bv astro maar astro heeft deze niet en weten niet wanneer ze komen.

Nu zijn er andere extractors maar welke is goed want je zit natuurlijk met 4k uhd en hdr.
Daar komt bij dat de extractor van astro bv ook geen 120fps aan kan.

Ook de steelseries arctis pro wireless heeft.bv hetzelfde probleem.

Dus wat nu want nieuwe headsets met bv een hdmi base die zijn er (nog) niet.

Een topic om te brainstormen en ervaringen uit te wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• broncky
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-11-2020
als uw tv optische ingang heeft is dit niet een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
nou ik weet niet of dit topic zo groot wordt

het zal meestal toch zo werken dat het geluid via hdmi naar de tv gaat en via hdmi naar de audio set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnuitoss
De headset moet optisch in hebben maar de playstation heeft geen optisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Laatst online: 01-10 03:17
broncky schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 04:00:
als uw tv optische ingang heeft is dit niet een oplossing ?
Dit wordt continue als oplossing aangedragen. Helaas werkt het niet voor de Chat/Live mix opties van bijvoorbeeld een Mixamp die Steelseries headset hebben.

Belangrijk is wel om dat onderscheid te maken. De headset werkt! qua geluid ontvangen en kunnen praten via de mic. Dus inprincipe is het werkbaar. Als je echte de chat/live mix functie gewend bent is het een enorme stap terug.

En ja, die functie zit ook in de Party Chat functie op de PS5 maar ik heb gisteren al ontdekt dat die niet zo innovatief werkt.
Met de Steelseries Mixamp kan je veel beter het volume tussen chat en game geluid finetunen. Daarnaast is dat direct in de game te regelen en hoef je niet meer naar het PS menu om in de chat die slider aan te passen.

Het beste voorbeeld is een game als Rainbow Six Siege en Warzone (vliegtuig) waarbij je tussendoor lekker duidelijk je vrienden wil horen qua chat. Maar zodra je in de game zit wil ik ze juist zachter hebben en het game geluid dominant.

Ik heb er in elk geval contact over gehad met Steelseries maar die geven aan dat het niet gesupport wordt en dat is het. Op verschillende forums als reddit lijkt de HDMI met optical tussenstuk in elk geval niet de oplossing om je Live en Chatmix functie te verkrijgen.

Ik zoek in elk geval nog verder en als iemand de oplossing heeft hoor ik dat graag. Misschien moet ik nog iets op m'n LG OLED tv aanpassen of klopt mijn instelling op de Playstation 5 toch niet?
In elk geval mis is de optical aansluiting enorm op dit verder fantastische apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnuitoss
Klopt als je veel gebruik maakt van chatmix net als ik is het enorme achteruitgang.
Ik schakel best veel want in warzone kun he tijdens het looten mooi kletsen maar als het spannend word wil ik die chat zachter zetten voor de voetstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finalchaos
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-07-2023
Is hier al een oplossing voor.

Ik heb de steelseries arctis pro wireless gekocht.

330 euro. Geen probleem als je er iets voor terug krijgt.
Maar om er vervolgens achter te komen dat hij niet eens op de Denon AVR x4500h kan worden aangesloten.

Een high end receiver van 1200 euro..

Dan denk ik... waar zijn die ontwikkelaars mee bezig??

Dus ik heb een ps5 van 400 euro.
Een receiver van 1200 euro. (Met dolby atmos et al)
Een headset van 330 euro.

En nu moet ik alsnog een splitter gaan kopen.... seriously... wtf???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:26
Finalchaos schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 02:18:
Is hier al een oplossing voor.

Ik heb de steelseries arctis pro wireless gekocht.

330 euro. Geen probleem als je er iets voor terug krijgt.
Maar om er vervolgens achter te komen dat hij niet eens op de Denon AVR x4500h kan worden aangesloten.

Een high end receiver van 1200 euro..

Dan denk ik... waar zijn die ontwikkelaars mee bezig??

Dus ik heb een ps5 van 400 euro.
Een receiver van 1200 euro. (Met dolby atmos et al)
Een headset van 330 euro.

En nu moet ik alsnog een splitter gaan kopen.... seriously... wtf???
Tja, beter inlezen in wat je koopt he

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Pagina: 1