Vraag

• Vitwiz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-06 09:51
Goedenavond! Mijn vriendin en ik zijn samen op zoek naar een nieuwe tv voor onze zojuist bemachtigde PS5. Hierin is onze oog gevallen op een OLED maar ook een QLED zou eventueel interessant zijn. Een must hierin dat hij niet groter is dan 55 inch. Groter past namelijk niet op de tv kast..

Wat is je budget?
Ons budget is ongeveer rond de 1200/1300 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral om onze nieuwe PS5 optimaal te gebruiken, maar ook films/series/ander ''normaal'' tv gebruik. We hebben o.a. ook een 4k Netflix abonnement

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: LG OLED55CX6LA Zwart deze hebben we vooral gevonden door het aantal reacties op deze tv hier op Tweakers en de goede verhalen. Wel net buiten ons budget zonder BF korting of andere korting.
pricewatch: LG OLED55BX6LB Zwart Deze is mij vanmiddag aanbevolen door een medewerker van Media Markt, deze zou volgens hem bijna gelijk aan de bovenstaande zijn maar dan net iets ander scherm en deze zou qua prijs vanaf morgen rond de 1100 euro worden.
pricewatch: Samsung QLED 55Q74T Zilver, Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Zelf heb ik niet veel verstand van de nieuwste tv's en op het gebied van wat je ECHT moet hebben voor een PS5, wel dat hmdi 2.1 en een hogere hz (100/120) wel een ''must'' is. Ik hoop dat jullie mij hierin kunnen adviseren wat jullie denken een goede aankoop is voor ons of als jullie nog een andere tv hebben hou ik mij ook heel graag aanbevolen!

Beste antwoord (via Vitwiz op 20-11-2020 13:28)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De CX heeft een betere beeldprocessor en zorgt voor een iets betere beeldverwerking. Een iets vloeiendere kleurgradatie, wat betere bijna-zwart (near-black) prestaties en een hogere piekhelderheid in HDR. Ook is er 4x HDMI 2.1 (ipv 2x). Beide zijn zeer goede keuzes en geschikt voor jullie gebruik. Voor €1250/€1299 kan je de CX6 krijgen en voor circa €1099 / €1077 de BX6.

OLED vs QLED 2020 (LG CX vs Samsung Q90T)
De Q70T is totaal niet vergelijkbaar. Het beste wat Samsung te bieden heeft is de Q90T, maar dat is een LCD tv met backlight. Moet verder met prijsaanvraag voor circa €1050 te krijgen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door benbaba op 19-11-2020 22:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
De CX heeft een betere beeldprocessor en zorgt voor een iets betere beeldverwerking. Een iets vloeiendere kleurgradatie, wat betere bijna-zwart (near-black) prestaties en een hogere piekhelderheid in HDR. Ook is er 4x HDMI 2.1 (ipv 2x). Beide zijn zeer goede keuzes en geschikt voor jullie gebruik. Voor €1250/€1299 kan je de CX6 krijgen en voor circa €1099 / €1077 de BX6.

De Q70T is totaal niet vergelijkbaar. Het beste wat Samsung te bieden heeft is de Q90T, maar dat is een LCD tv met backlight. Moet verder met prijsaanvraag voor circa €1050 te krijgen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door benbaba op 19-11-2020 22:02 ]

• Vitwiz
benbaba schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:33:
De CX heeft een betere beeldprocessor en zorgt voor een iets betere beeldverwerking. Een iets vloeiendere kleurgradatie, wat betere bijna-zwart (near-black) prestaties en een hogere piekhelderheid in HDR. Ook is er 4x HDMI 2.1 (ipv 2x). Beide zijn zeer goede keuzes en geschikt voor jullie gebruik. Voor €1250/€1299 kan je de CX6 krijgen en voor circa €1099 de BX6.

Super bedankt voor je reactie!

Zou jij in onze situatie met onze eisen dan een paar 100 euro meer betalen en voor de CX6 gaan of is dan de BX6 meer dan “voldoende”?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Tja, die keuze moet je uiteindelijk zelf maken. In de praktijk zal er in de meeste gevallen geen verschil waarneembaar zijn. Als je budget toch toereikend is en je veel HDR content gaat kijken dan zou ik voor de CX gaan. Anders is de BX meer dan voldoende. Misschien heb je aan deze video nog iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitwiz
Bedankt voor je input, zojuist bij plattetv de CX gekocht met een mooie deal met een A-Z garantie erbij!