aanschaf nieuwe auto

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• André1959
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-11-2020
Mijn vraag
Ik wil volgende week een splinternieuwe auto kopen. Hij staat al in voorraad bij de dealer.
Is het verstandig om de auto nu te kopen (registreren dec. 2020) of wachten tot januari 2021. Dit scheelt 1 jaar afschrijving als ik over een paar jaar deze weer wil inruilen. Wat is financieel verstandig om te doen?
Alvast bedankt voor het meedenken. Met een vriendelijke groet André

Alle reacties

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:03

Polycom

Poes van goud

Het is financieel niet verstandig om een nieuwe auto te kopen ;)

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Gaan de auto- belastingen niet weer duizenden euro's omhoog per januari?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Polycom schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:40:
En mijn inziens ook niet om deze jonggebruikt weer weg te doen. Vreselijke afschrijving. De enige manier die je volgens mij hebt om een nieuwe auto financieel interessant te maken is een demo of uitgaand model te kopen (kun je een goeie prijs bedingen) en vervolgens met fatsoenlijk onderhoud helemaal tot de draad op rijden. Uiteraard kies je iets met zeer redelijke onderhoudskosten en dito verbruik/vaste lasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Het kan mss iets schelen idd aan verkoopwaarde later, maar je kan nu ook de dealer gaan vragen voor mega korting. Die wilt ook zijn target halen voor dit jaar.
Per saldo maakt het dus wrs niet uit (korting nu of hogere verkoopwaarde later).
Wel goed kijken naar bijv belasting etc die vaak per januari veranderd kan worden.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-09 16:03
Het scheelt zeker geen jaar afschrijving, een beetje koper ziet echt wel dat er geen vol jaar tussen zit. Dat gezegd hebbende, het scheelt wel iets (meer dan een maand afschrijving) en als een koper zoekt op auto's van 2021 en nieuwer, komt die van jou wel uit de zoekopdracht als je hem in januari registreert. Je zult dus iets meer kandidaat kopers verwachten bij verkoop in jaar X. Ik vind het de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Polycom schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:40:
Het ding is inderdaad gelijk minder waard als je de deur uitrijdt.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:36
Dieken Taffert schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:41:
Het scheelt zeker geen jaar afschrijving, een beetje koper ziet echt wel dat er geen vol jaar tussen zit. Dat gezegd hebbende, het scheelt wel iets (meer dan een maand afschrijving) en als een koper zoekt op auto's van 2021 en nieuwer, komt die van jou wel uit de zoekopdracht als je hem in januari registreert. Je zult dus iets meer kandidaat kopers verwachten bij verkoop in jaar X. Ik vind het de moeite waard.
Handelaren bieden ook meer op auto’s die in januari op kenteken zijn gezet dan op auto’s die in december op kenteken zijn gezet.. Kan echt wel serieus geld schelen. Auto afschrijven, maakt voor de belasting dienst niet uit of je de auto in januari of december op kenteken zet.. Die gaan gewoon uit van 5 jaar gebruik van de auto niet 5 kalander jaren.
bombadil schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:44:
Gaan de auto- belastingen niet weer duizenden euro's omhoog per januari?
Voor zakelijke aanschaf niet van belang. De BTW kan je terug vragen.
Privé, ja als de regels zoals in september zijn opgesteld dan kan een auto tussen de 500 en 2000 euro duurder uitvallen dan op 31 december..

Nu wordt berekend auto inc BTW en dan BPM
In januari Wordt de Auto inc BPM berekend en daar dan weer de BTW over,.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 16:44
André1959 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:26:
Mijn vraag
Ik wil volgende week een splinternieuwe auto kopen. Hij staat al in voorraad bij de dealer.
Is het verstandig om de auto nu te kopen (registreren dec. 2020) of wachten tot januari 2021. Dit scheelt 1 jaar afschrijving als ik over een paar jaar deze weer wil inruilen. Wat is financieel verstandig om te doen?
Alvast bedankt voor het meedenken. Met een vriendelijke groet André
Om wat voor een auto gaat het? Ik stond dit jaar voor dezelfde keuze. Normaal gesproken kocht ik altijd een auto van 1 jaar oud, maar afgelopen zomer heb ik voor het eerst een hele nieuwe gekocht.
Hoe lang ben je van plan er in te blijven rijden? Bedenk dat bijvoorbeeld een diesel al snel geweerd gaat worden uit veel steden. Benzine kan je nog wat langer mee doen, maar het algemene beleid is dat een auto op fossiele brandstoffen snel duurder wordt. Het heeft mij in ieder geval doen besluiten om een EV aan te schaffen. Ook daarvan weet je niet wat de restwaarde doet, maar het is in ieder geval direct beter voor je portemonnee en het milieu. Zeker als je panelen op je dak hebt icm vervallen van de salderingsregeling.
Pagina: 1