Hallo allen! Ik heb sinds kort een Intel NUC waarop ik windows 10 heb geinstalleerd. Ik gebruik deze als media server voor Plex en een webserver. Gisteren viel deze opeens uit en moest ik deze opnieuw opstarten. Toen verder geen problemen. Ik heb niet gekeken of er iets in de logs stond want ik dacht er verder niet echt over na. Sinds vandaag kan ik de NUC niet meer opstarten.
In het begin kreeg ik de melding tijdens het opstarten dat deze windows aan het repareren was. Maar sinds dien kon ik niet meer opnieuw opstarten.
Het vreemde is hier alleen:
- In de BIOS kan ik de SSD niet meer zien. Er wordt helemaal geen schijf meer herkent.
- Als ik windows installeer kan de windows installer de SSD wel zien.
Ik kan windows zonder problemen installeren, maar wanneer ik dan opnieuw opstart ziet de BIOS de SSD wederom niet en kan ook niet booten. De SSD wordt nog steeds niet herkend.
Als ik een Ubuntu disk maak en hier vanaf opstart zie ik ik de SSD niet, bij het opstarten van "try Ubuntu" zie ik de foutmelding
Initramfs unpacking failed: Decoding failed
nvme nvme0: failed to set APST feature (270)
nvme nvme0: Could not set queue count (11)
Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel NUC Kit NUC8i5BEK
Kingston A2000 500GB
Corsair vengance 16gb CMSX16GX4M1A2400C16
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Windows 3x geprobeerd te installeren
- Ubuntu geprobeerd te installeren (kan SSD niet vinden)
- Bios gereset
- Bios geupdated
- CMOS battery losgehaald en opnieuw geinstalleerd
- nvme losgehaald, connectoren schoongemaakt en weer geinstalleerd
Ik kan de SSD niet in een andere PC proberen.
Hebben jullie nog ideeen? Waar ligt de waarschijnlijke boosdoener? Waarschijnlijk de SSD?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
In het begin kreeg ik de melding tijdens het opstarten dat deze windows aan het repareren was. Maar sinds dien kon ik niet meer opnieuw opstarten.
Het vreemde is hier alleen:
- In de BIOS kan ik de SSD niet meer zien. Er wordt helemaal geen schijf meer herkent.
- Als ik windows installeer kan de windows installer de SSD wel zien.
Ik kan windows zonder problemen installeren, maar wanneer ik dan opnieuw opstart ziet de BIOS de SSD wederom niet en kan ook niet booten. De SSD wordt nog steeds niet herkend.
Als ik een Ubuntu disk maak en hier vanaf opstart zie ik ik de SSD niet, bij het opstarten van "try Ubuntu" zie ik de foutmelding
Initramfs unpacking failed: Decoding failed
nvme nvme0: failed to set APST feature (270)
nvme nvme0: Could not set queue count (11)
Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel NUC Kit NUC8i5BEK
Kingston A2000 500GB
Corsair vengance 16gb CMSX16GX4M1A2400C16
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Windows 3x geprobeerd te installeren
- Ubuntu geprobeerd te installeren (kan SSD niet vinden)
- Bios gereset
- Bios geupdated
- CMOS battery losgehaald en opnieuw geinstalleerd
- nvme losgehaald, connectoren schoongemaakt en weer geinstalleerd
Ik kan de SSD niet in een andere PC proberen.
Hebben jullie nog ideeen? Waar ligt de waarschijnlijke boosdoener? Waarschijnlijk de SSD?
Alvast bedankt voor jullie reacties!