Tekst vanuit verschillende tabbladen in een kolom zetten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Lisar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-05-2021
Mijn vraag
Ik ben bezig om een voorraadlijst te maken en nu heb ik verschillende gebruiksartikelen die op een bepaald tabblad moeten komen te staan. Ik heb de tabbladen ingedeeld op zones van het bedrijf. op tabblad 1 (zone 1) heb ik een aantal gebruiksartikelen op tabblad 2 (zone 2) , tabblad 3 (zone 3) en tabblad 4 (zone 4). Dit wil ik graag in een tabblad in een kolom, maar mij lukt het alleen met kopiëren. Ook zou ik graag willen dat er geen dubbele dingen in staan want soms komt het zelfde gebruiksartikel in verschillende zones voor. Iemand enige idee hoe dit werkt?

Relevante software en hardware die ik gebruik
-

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
op YouTube gezocht

Alle reacties

• hihans
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-08-2021
Een voorbeeldje in Excel zou handig zijn.
Kan je ook de office versie die je gebruikt vermelden.

Waarom per zone een apart tabblad?
Neem het zonenummer op in het bestand, zodat je er op kan filteren.
Dat maakt het leven een stuk makkelijker lijkt me.
Eventueel kan je de tabbladen per zone dan vanuit het mastertabblad vullen met een query.

[ Voor 96% gewijzigd door hihans op 19-11-2020 17:06 ]

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:36
In excel zetten per kolom (zone) en dan alles selecteren en “duplicaten verwijderen”, excel geeft dan aan hoeveel, allewn niet waar

• Lisar
https://docs.google.com/s...B2jDlKio/edit?usp=sharing

Hierbij de link met een voorbeeld.

Het moet per zone in een apart tabblad omdat er ook nog veel meer gegevens instaan.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:16

g0tanks

Moderator CSA
Ik ben het met @hihans eens. Werken met één hoofdlijst lijkt mij de beste oplossing. Als je zones wil uitsplitsen naar verschillende tabbladen kan je gebruikmaken van draaitabellen met filter op zone. En als je de hoofdlijst zonder dubbelingen wil kan je ook een draaitabel maken.

[ Voor 40% gewijzigd door g0tanks op 19-11-2020 17:48 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Lisar
Het probleem is dat als ik al die zones op een tabblad zet het een heel onduidelijk bestand wordt en ik moet het zo inrichten dat iedereen het begrijpt :[

• hihans
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-08-2021
@lisar Dat begrijp ik, maar als je mijn opmerking verder leest.
Vanuit dat hoofblad met alle info kan je vervolgens met een query de tabbladen vullen.
Via menu gegevens - Ophalen uit werkblad
Per zone maak je een apart tabblad en dat tabblad vul je met een query waarbij je een selectie maat voor de betreffende zone.
Ten slotte verberg je het hoofdblad, zodat de gebruikers dit niet zien.
Elke andere oplossing is geknutsel!
Pagina: 1