Berichten Whatsapp, Telegram komen niet binnen (iOS)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:33
Ik heb sinds een paar dagen een probleem op mijn Iphone X dat berichten op whatsapp en telegram pas binnen komen op het moment dat ik de app open, dus ook geen notificaties op het icoontje. Ook als ik via whatsapp gebeld wordt geen notificatie, pas bij openen zie ik een gemiste oproep. Toevallig vandaag kwam er wel 1 app binnen, maar dat was ruim een uur nadat deze verstuurd was, in de tussentijd whatsapp niet open gehad.

Dit is van het ene op het andere moment gekomen, geen instellingen veranderd, geen nieuwe versies IOS geinstalleerd en zover ik kan zien die dag ook geen updates van de betreffende apps.

Aangezien het 2 verschillende apps zijn lijkt het me aan IOS te liggen, maar zou niet weten wat ik nog meer kan doen na onderstaande stappen genomen te hebben.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1. instellingen van beide apps gecontroleerd, "toon meldingen" en "toon voorvertoning" staan beide aan voor beide apps.
2. Telefoon herstart.
3. Soft reset telefoon.
4. Toevallig nieuwe update IOS naar 14.2
5. Gecontroleerd op zowel WIFI als 4G.
6. Energiebesparingsmodus staat niet aan. Ook tijdens laden dezelfde problemen.
7. Niet storen staat niet aan.
8. Paar dagen gewacht.

Iemand enig idee hoe ik hier vanaf kom?

Alle reacties

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:53
Is ververs op achtergrond toevallig uitgezet voor die apps?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

danjan2411 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:26:
ook al staat dat uit, komen er nog steeds berichten binnen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Malt007
danjan2411 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:26:
Nee, staat gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Nu een paar weken verder en nog steeds dezelfde problemen hier. Ondertussen een update naar IOS 14.3 gedaan maar dit heeft niet geholpen ook al stonden er in de release notes dingen die op mijn problemen leken alleen dan voor sms berichten (waar ik overigens geen last van heb).

[ Voor 70% gewijzigd door Malt007 op 16-12-2020 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAlthoff
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12-01-2021
Ik heb exact hetzelfde probleem en alles geprobeerd, geen meldingen van Whatsapp en ook niet op Iwatch.
Weet iemand of er al een oplossing is? Heb alleen whatsapp nog niet opnieuw geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TAlthoff schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:08:
Ik heb exact hetzelfde probleem en alles geprobeerd, geen meldingen van Whatsapp en ook niet op Iwatch.
Weet iemand of er al een oplossing is? Heb alleen whatsapp nog niet opnieuw geïnstalleerd.
Doe dat maar eens. vaak helpt het ook door notificatie te wijzigen. toestel herstarten, en dan weer aanvinken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xGROOVER
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:27
Ik heb dit probleem ook gehad bij mij hielp het herinstalleren van deze apps, het lijkt alleen bij apps van facebook te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAlthoff
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12-01-2021
Ja, whatsapp opnieuw geïnstalleerd en het werkt weer. Maar alle berichten vanaf 11 december zijn verdwenen, volgens mij precies de datum dat er geen meldingen meer binnen kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
TAlthoff schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:37:
Ja, whatsapp opnieuw geïnstalleerd en het werkt weer. Maar alle berichten vanaf 11 december zijn verdwenen, volgens mij precies de datum dat er geen meldingen meer binnen kwamen.
Ben je dan je volledige geschiedenis kwijt? Daar heb ik namelijk geen behoefte aan ivm foto's en dergelijke die ik niet op de fotorol opsla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGROOVER
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:27
Malt007 schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:52:
[...]

Ben je dan je volledige geschiedenis kwijt? Daar heb ik namelijk geen behoefte aan ivm foto's en dergelijke die ik niet op de fotorol opsla.
Je kan via whatsapp een backup maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:28

Santford

FP PowerMod
Ik heb hetzelfde probleem gehad, en het lijkt voor te komen na een update van Whatsapp. Het achtereenvolgens uitvoeren van onderstaande stappen heeft het opgelost:

- uitschakelen van mobiele data voor Whatsapp in instellingen
- openen en vervolgens afsluiten van de Whatsapp app
- inschakelen van mobiele data voor Whatsapp
- Whatsapp openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:58
Malt007 schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:52:
[...]

Ik weet niet je precieze beweegredenen maar ik zou toch eerder vertrouwen op de Foto’s app en iCloud zelf dan op de backups van Whatsapp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
Volkan1984 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 07:27:
[...]

Ik weet niet je precieze beweegredenen maar ik zou toch eerder vertrouwen op de Foto’s app en iCloud zelf dan op de backups van Whatsapp?
Je hebt zeker gelijk, alleen een jaar of 5 geleden werd het allemaal al teveel qua ontvangen foto’s en toen heb ik het ooit uitgezet. Nu vind ik het ook wel handig omdat je op deze manier een soort van fotoboek per persoon hebt. Nog eens over nadenken hoe ik dit veilig ga oplossen.

@Santford jouw methode leek te werken, had ineens zo’n rode notificatie voor whatsapp, voor het eerst sinds het probleem optrad. Maar een test appje mocht niet baten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TAlthoff schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:37:
volgende keer eerst reservekopie maken in What'sApp zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bhoogenboom
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-01-2021
Ik had hetzelfde probleem met mijn iPhoneX. Dank voor al jullie reacties. Ik heb het allemaal geprobeerd. Bij mij hielp uiteindelijk het Whatsapp helemaal verwijderen (na een reservekopie gemaakt te hebben) en het weer opnieuw erop zetten. Ook whatsapp Web werkt nu weer naar behoren (die deed het alleen nog als ik mijn iPhone aan had èn Whatsapp open had staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodaa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-10-2021
Dit zelfde probleem speelt bij mij ook al een aantal dagen.
Al tal van forums afgezocht en dit is precies hetzelfde probleem wat ik ondervind.

Alles ondertussen al geprobeerd wat hierboven beschreven staat.

Iemand nog een idee wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Broodaa schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 07:43:
Dit zelfde probleem speelt bij mij ook al een aantal dagen.
Al tal van forums afgezocht en dit is precies hetzelfde probleem wat ik ondervind.

Alles ondertussen al geprobeerd wat hierboven beschreven staat.

Iemand nog een idee wat te doen?
Volgens mij was het pas opgelost voor mij toen ik een nieuwe telefoon in gebruik nam. Geen idee waar het aan lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erki67
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-12-2021
Bij mij was de oplossing het verwijderen en het opnieuw installeren van whatsapp. Heel simpel.
Pagina: 1