Triple monitor met DP + HDMI TV tegelijkertijd maar hoe?

Pagina: 1
Acties:

• mustiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:57
Beste mensen,

Momenteel heb ik een TV met HDMI aansluiting en 3 monitors met DP aansluiting op mn grafische kaart.

Alleen hoe kan ik de monitors gewoon actief aanlaten staan dus met surround of zonder met m'n bureaublad en tegelijkertijd een TV met HDMI ook aansluiten?

Bijvoorbeeld, ik gebruik m'n PC met m'n monitors(soms met nvidia surround, soms 3 losse monitors) en dan wil ik m'n bureaublad schakelen naar m'n TV om daar op grote scherm te kunnen gamen. Zonder of met m'n monitors nog steeds actief is maar wel met een aparte bureaublad op m'n TV. Zodat ik nog steeds via TV m'n PC kan gebruiken en de 3 of 1 met surround bureaublad op m'n monitors gewoon blijven zoals ze waren met youtube open en andere programma's etc..

Beetje verwarrend denk ik 8)7 :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:19
https://sourceforge.net/projects/monitorswitcher/

Je kan dat proberen.

Het werkt met enkele schermen. Of het ook met multi monitoren setup naar een enkele werkt weet ik niet.
Je kan dan na het instellen eenvoudig een hotkey aanmaken om te switchen.
Native support is er niet dus het zal niet makkelijk zijn.

Of je makkelijk kan switchen door iets als een hardware switch kan ik je ook niet vertellen.
Ik weet namelijk niet of de tripple setup onthouden zal worden of als primairy blijft gelden als je door een hardware switch de monitor 'verwijderd' en dan weet inschakeld.
Dit kan je misschien testen door even de DP stekker eruit te trekken en er weer in te doen en kijken wat er gebeurd.
Mogelijk probleem met een switch of uit en aan schakelaar voor displayport kan zijn dat je problemen krijgt met een aantal van de protocollen zoals HDCP. En je heb natuurlijk dan of 3 switched of a switch met 3 poorten nodig waarvan ik betwijfel of die er is.

Multi monitor setup in wat voor vorm dan ook blijft altijd een buitenbeentje met magere support.

• mustiej
computerjunky schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:51:

Je kan dat proberen.

Het werkt met enkele schermen. Of het ook met multi monitoren setup naar een enkele werkt weet ik niet.

Of je makkelijk kan switchen door iets als een hardware switch kan ik je ook niet vertellen.
Ik weet namelijk niet of de tripple setup onthouden zal worden of als primairy blijft gelden als je door een hardware switch de monitor 'verwijderd' en dan weet inschakeld.
Dit kan je misschien testen door even de DP stekker eruit te trekken en er weer in te doen en kijken wat er gebeurd.
Mogelijk probleem met een switch of uit en aan schakelaar voor displayport kan zijn dat je problemen krijgt met een aantal van de protocollen zoals HDCP. En je heb natuurlijk dan of 3 switched of a switch met 3 poorten nodig waarvan ik betwijfel of die er is.

Multi monitor setup in wat voor vorm dan ook blijft altijd een buitenbeentje met magere support.
Thanks, programmatje ziet er wel belovend uit. Misschien anders mn pc casten naar mn tv? Maar goed PC heeft geen bluetooth of wifi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
computerjunky schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:51:

Je kan dat proberen.

Klein update:
Het werkt! Hotkeys voor PC en TV zijn PageUp en PageDown elk voor een profiel dus. Met een PS5 controller lekker gamen op de grote TV in m'n bed en voor toetsenbord/muis gebruik ik Remote Mouse app op m'n iPhone en hiermee kan ik ook switchen naar PC/TV en terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bedenkelijk
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik heb min of meer dezelfde setup

Je kan bij je TV nog een USB hub met eigen stroom adapter plaatsen, deze kunnen grote afstanden aan usb kabel overbruggen zonder issues.

Vervolgens kan je:
pricewatch: Logitech Wireless Trackball M570 Zo heb je geen stevige ondergrond nodig, kan je prima op een bed of bank gebruiken
Voeg daar een goedkoop wireless toetsenbord aan toe en je hebt je volledige computer besturing bij je TV.
Via de usb hub kan je ook je playstation of xbox controller aansluiten zodat je PC games dus op het grote scherm kan spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
Bedenkelijk schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:48:
Ik heb min of meer dezelfde setup

Je kan bij je TV nog een USB hub met eigen stroom adapter plaatsen, deze kunnen grote afstanden aan usb kabel overbruggen zonder issues.

Vervolgens kan je:
pricewatch: Logitech Wireless Trackball M570 Zo heb je geen stevige ondergrond nodig, kan je prima op een bed of bank gebruiken
Voeg daar een goedkoop wireless toetsenbord aan toe en je hebt je volledige computer besturing bij je TV.
Via de usb hub kan je ook je playstation of xbox controller aansluiten zodat je PC games dus op het grote scherm kan spelen
Ik ben een beetje in de war.. wat is de bedoeling van de USB hub? Voor de toetsenbord/muis bluetooth adapters?

Om burn in te voorkomen ga ik de PC op de TV uitsluitend voor games gebruiken en daarbij kan ik met een xbox of een ps5 controller wireless gamen erop. Met de ios app hoef ik alleen het spel op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bedenkelijk
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-08-2023
@mustiej Ok, als je PC dicht bij genoeg is om bluetooth te kunnen ontvangen dan valt mijn advies af haha :)

Mijn PC staat in een andere kamer dus ik heb 1 zeer lange HDMI en USB kabel door de muur getrokken, De USB hub is er voor de bluetooth receivers en eventueel controller op aan te sluiten als de batterij laag is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Ik gebruik zelf Helios Display Management. Je kunt daarbij gemakkelijk switchen van je 3 scherm surround setup naar je 4e scherm.
Als je surround gebruikt voor je 3 schermen kun je helaas je 4e scherm niet aansturen zonder dat het een geheel wordt van je bureaublad.

Maar met Helios zou je dus wel een aantal scenario's kunnen maken:
- 3 schermen met Nvidia Surround
- 3 schermen (zonder Surround) + TV
- Alleen TV
- 3 schermen

etc.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
Bedenkelijk schreef op zondag 20 december 2020 @ 00:09:
@mustiej Ok, als je PC dicht bij genoeg is om bluetooth te kunnen ontvangen dan valt mijn advies af haha :)
Oh haha ja inderdaad, TV en PC zit beide in m'n slaapkamer maar net tegen over elkaar en daarbij zijn 3x1080p en 1x4k niet echt gtx1080 friendly op zware games gok ik.
SgtElPotato schreef op zondag 20 december 2020 @ 00:14:
Ik gebruik zelf Helios Display Management. Je kunt daarbij gemakkelijk switchen van je 3 scherm surround setup naar je 4e scherm.
Als je surround gebruikt voor je 3 schermen kun je helaas je 4e scherm niet aansturen zonder dat het een geheel wordt van je bureaublad.

Maar met Helios zou je dus wel een aantal scenario's kunnen maken:
- 3 schermen met Nvidia Surround
- 3 schermen (zonder Surround) + TV
- Alleen TV
- 3 schermen

etc.
Nice, dat ziet er goed uit. Heb de repo opgeslagen, mocht m'n huidige setup niet voldoen dan is deze proberen waard.

Wel heb ik een vraag over m'n huidige setup. In m'n huidige setup heb ik bijvoorbeeld desktop icoontjes, taskbar en achtergrond veranderd naar burn in friendly instelling. Als ik switch naar PC dan zou ik deze graag weer anders zien. Enige tip voor dit?
Pagina: 1