Verschil P1 kabel en RJ11/RJ12 telefoonkabel?

Pagina: 1
Acties:

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 08:46
Ik heb zelf al de nodige jaren een HomeWizard met bijbehorende Energylink in gebruik.
Daarmee kan ik prima via de P1 kabel de meterwaardes uitlezen.

Omdat ik wist dat mijn ouders over een tijdje ook een energiemeter met P1 poort kregen heb ik van iemand een gebruikte Energylink overgenomen, de HomeWizard hebben mijn ouders immers al.

Het vreemde is dat ik de gebruikte Energylink niet werkend krijg met de bijgeleverde kabel. Als ik mijn P1 kabel probeer dan werkt hij wél. Ik heb nog het nodige aan RJ11 en RJ12 (4-polig en 6-polig) liggen, in de veronderstelling dat deze 'hetzelfde' zijn, maar die kabels werken ook niet.

Tenslotte heb ik de beruchte P1 kabel nog gewisseld met de P1 kabel van een Eneco Toon module, maar dan zegt dat display ook dat er geen connectie is.

Gebruikt de HomeWizard Energylink een afwijkende P1 kabel of is geen enkele RJ11/RJ12 kabel te gebruiken als P1 kabel, weet iemand hier het antwoord op?

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:32

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Zo ver ik weet is het gewoon een standaard RJ12. RJ11 past dan ook maar is er geen voedingsspanning en die kan de andere kant nodig hebben. Maar misschien dat de Energylink kabel anders is. Als je de uiteinden van de Energylink kabel naast elkaar houdt, zitten de draden dan op dezelfde volgorde? Of gespiegeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
P1 kabel is een 6P4C-RJ11 kabel met gespiegelde uiteinden.

Vergelijk de werkende en de niet-werkende kabels maar met elkaar :)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpi80
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-01 13:01
Maar een gewone RJ12 kabel naar eenRJ12 splitter zou dan wel moeten werken, toch? Zolang ik de p1 kabels van de splitter naar de apparatuur gebruik, lijkt me.

Scheelt in ieder geval flink in de kosten. P1 splitter kost 16 tot 25,-