UltraWide Gaming Monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dimentrix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:54
Ik ben opzoek naar een nieuwe gaming monitor. Ik heb nu een Asus PG279Q en wil upgraden naar een breed scherm.

Wat is je budget?
Mijn budget is 1000 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Een harde eis, Native (echte) GSync monitor. Resolutie: 3440 x 1440 pixels UltraWide

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Puur voor Gaming.

Als ik mijn eisen in tweakers pricewatch filter toepas, dan zijn er maar 5 schermen die aan mijn eisen voldoen.
Filter settings zijn: AH-IPS, IPS of Nano IPS // 3440x1440 // G-Sync

Resultaat is

1. Acer Predator X34P Zwart
2. Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart
3. Alienware AW3420DW Zwart
4. LG UltraGear 34GK950G Zwart
5. Asus ROG Swift PG349Q Titanium

2 en 5 vallen weg. 2 is paar jaar oud model en 5 oud techniek betreft paneel en wat opvalt, weinig tot geen reviews van koppers, mensen laten dit scherm links liggen.

1. Veel positieve reviews, 100Hz native (120 OC mode) kleurdiepte 10-bit (8-bit + FRC) (1,074 miljard) reactie tijd 4ms. (Maakt gebruik van LG Nano IPS scherm??) 300cd/m²

3. Veel positieve reviews, 120Hz native, reactie tijd 2ms. (Maakt gebruik van LG Nano IPS scherm) kleurdiepte 8-bit (16,7 miljoen) 350cd/m²

4. Veel positieve reviews, 100Hz native (120 OC mode) reactie tijd 5ms. kleurdiepte 8-bit (16,7 miljoen) 400cd/m²

Ik neig naar de Alienware AW3420DW, omdat deze 120hz native heeft en 2ms reactietijd, ook is het de jongste scherm van de drie. Ook heb ik gelezen dat Dell hele goede support heeft op Alienware series.

Omdat het toch een investering is, ben ik benieuwd of ik iets over het hoofd zie of iemand ervaring heeft met minimaal twee van deze producten.

Alvast bedankt.

Aanvulling: Ik heb nu ook een Monitor met G-Sync module. Wat ik op internet lees, is dat monitor met G-Sync module nog steeds beter is dan een G-Sync Compatible scherm. Hoe iemand dat omschreef, als je een scherm met G-Sync module een 10 zou geven, dan is een G-Sync Compatible een 8. Dus, zeker geen slecht cijfer voor G-Sync Compatible. Maar scherm met G-Sync module is nog steeds suprieur.

[ Voor 10% gewijzigd door Dimentrix op 19-11-2020 15:07 ]