nieuwe ATX case (met huidige hardware) +- €100

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• allseye
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-02-2021
Beste,

(Sorry mods als ik het verkeerde fora heb gekozen)

Ik beschik over een redelijk recent aangekocht systeem, maar ben niet echt content van mijn budget case.
Ik moet het zijpaneel open laten of mijn kast voelt aan alsof die elk moment kan wegsmelten, en dan zwijgen we nog van de stofmagneet een open case is.
Fans installeren langs de bovenkant lijkt mij dan ook weg gesmeten geld, want er zitten geen lucht gaten.

Wenslijst

-Dus ik ben op zoek naar een case met ingebouwde fans toch zeker een stuk of 4.
Ik kan de 2 fans van mij oude kast eventueel recuperen, en bijbouwen in de nieuwe case.

-RGB is helemaal NIET nodig, case staat onder tafel dus daar heb ik echt niks aan, al heb ik het gevoel dat er bijna geen andere keuze meer is.

-USB 3 vooraan/boven (zeker 1)

-Future proof, moederbord, cpu en gpu worden op een dag vervangen.

-Budget +-€100

Houdige hardware:

AMD R5 3600 (standaard cooling)
MSI B450 Tomahawk max
EVGA RTX 2060 KO Ultra
Crucial p1 m.2 SSD 1TB
Samsung SSD 840 (oud)
G.skill 16GB @3200Mhz
Corsair 650W ( niet modulair ofzo, dus niet gebruikte kabels hangen wat in het rond)

Wat ik al vond
https://azerty.nl/product...04GAnuEAQYAiABEgIuh_D_BwE

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:27
Fractal meshify C
be quiet pure base 500 dx

• allseye
Merci voor de tips, die laatste is inderdaad mooi. En er zitten al fans bij voor een betaalbare prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:19
Afgelopen paar weken heb ik een voor een aantal builds de 500DX gebruikt waarbij die behuizing mij steeds meer tegen ging staan. De prestaties zijn goed, daar ligt het niet aan maar de kwaliteit vind ik tegen vallen voor die prijs. Het front met RGB module komt mijn niet erg degelijk over. De stoffilter zijn wel weer goed. Ruimte om kabels weg te werken is vrij beperkt en de voeding moet er vanaf de achterkant met kabels en al in en als de voeding erin zit dan is het vrij onmogelijk om er nog een modulaire kabel in te krijgen. De ATX kabel naar het moederbord krijgen is een regelrechte ramp. De doorvoer is veel te krap en zit te dicht op het moerbord. Dan doen Fractal, Phanteks en Metallic Gear het wat dat betreft beter met pricewatch: Fractal Design Define 7 Compact Zwart, pricewatch: Phanteks Eclipse P400A Digital Zwart en pricewatch: Metallic Gear Neo Air Wit

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-08 14:15

Bolletje

Moderator Harde Waren
Kan in CAA, aangezien een behuizing een component is :)

> move naar CAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allseye
Uszka schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:47:
Afgelopen paar weken heb ik een voor een aantal builds de 500DX gebruikt waarbij die behuizing mij steeds meer tegen ging staan. De prestaties zijn goed, daar ligt het niet aan maar de kwaliteit vind ik tegen vallen voor die prijs. Het front met RGB module komt mijn niet erg degelijk over. De stoffilter zijn wel weer goed. Ruimte ...
Hey bedankt voor je antwoord. Ik vind die NEO AIR WHITE wel tof en zeker voor die prijs.
Ik had eventueel graag aan de bovenkant nog een extra cool systeem gestoken.
Enige sugestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:19
allseye schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:27:
[...]

Hey bedankt voor je antwoord. Ik vind die NEO AIR WHITE wel tof en zeker voor die prijs.
Ik had eventueel graag aan de bovenkant nog een extra cool systeem gestoken.
Enige sugestie ?
Wil je fans met of zonder RGB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allseye
Uszka schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:51:
[...]

Wil je fans met of zonder RGB?
Maakt niet zo veel uit, mag maar moet niet.
Al kwam ik er al met wit led tegen. Die vond ik anders wel passen bij de witte kast.

Ik weet al dat ik plaats heb voor 2x 120mm.
Maar blijkbaar heb je nog verschillende stroom aansluitingen, en ik weet niet wat mijn MSI b450 tomahawk max voor pin connector heeft, of welke ik moet gebruiken.

Ik kan zelf een pc samensteken met de juiste stukken, maar de juiste (passende) stukken vinden, blijft nog lastig.

Alvast bedankt voor je hulp, top!
Pagina: 1