Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

High end Gaming build checkup

Pagina: 1
Acties:

• deathsniper
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-11 13:14
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

De main focus is gamen.
Soms ook screenshare/live op discord + ben ook een twitch moderator van een female streamer.
Dus gamen + stream+chat open mag geen probleem zijn. zoals mijn oude pc nu wel heeft.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Zonder monitor mag het een max bedrag van 3100 euro zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

PC van 8 jaar oud gaat naar vader ik hou wel tijdelijk de 1070gtx die ik heb omdat de nieuwe videokaarten wel eens lang kunnen gaan duren.Zelf houd ik alleen mijn computer scherm.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Ja gewoon al het gebruikelijke de wens is om alles op high frames/refresh rate te kunnen spelen min 1440P en 4k tenzij de keuze gaat naar een 4k monitor.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Ik sta open voor alle merken , zolang de kwaliteit maar in orde is ^^.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Dit is wat ik zelf heb samengsteld na reviews te bekijken+ benchmarks en tips van andere mensen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 5900X Boxed€ 569,-€ 569,-
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ULTRA€ 272,04€ 272,04
1VideokaartenAsus ROG Strix GeForce RTX 3080 OC€ 929,-€ 929,-
1BehuizingenFractal Design Meshify S2 Black - TG€ 138,-€ 138,-
1WaterkoelingCorsair iCUE H115i Elite Capellix Liquid CPU Cooler, 280 mm€ 165,20€ 165,20
1VentilatorenFractal Design Dynamic X2 GP-14 PWM, 140mm€ 12,20€ 12,20
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC€ 169,90€ 169,90
1VoedingenCorsair HX750 V2€ 158,-€ 158,-
1Solid state drivesSamsung 980 Pro 1TB€ 229,-€ 229,-
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 2TB€ 232,59€ 232,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.874,93

Ga je overklokken?

Semi overclocking als het veel meer oplevert dan stock speeds.

Wat verwacht je van ons?[i]

Advies of er eventueel dingen zijn die beter bij elkaar zouden passen of beter zijn dan wat ik nu heb samengesteld.
+ advies over een gaming monitor waar G-sync op werkt sinds de recente reviews van de 6800xt tog beetje tegenvallen tov 3080 als je rekening houd met raytracing en alle andere dingen.

-min 1440P high refresh rates of 4k met min 120hz budget van monitor is max 1k/1000 eurotjes.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:35
r9 is voor je doel zware overkill - maar het kan gewoon :)
B550 van 150-200 euro biedt alles wat je je maar kan wensen qua bord.
Sta je al in wachtrij voor de RTX3080?
mooie behuizing :)
Die AIO is extreem duur, maar als je het wilt go for it.
VOeding is ook erg duur, waarom exact?
Beide SSD's heb je de pro varriant gepakt. De reden valt beetje weg?

• deathsniper
- R9 was ook gekozen omdat ik beetje futureproof wil zijn , mijn pc die ik nu gebruik was ook 8 jaar oud een i5 3570k alleen achteraf gezien niet beste keuze omdat je niet veel tegelijk kan doen. ^^

-ik sta open voor andere opties , maar ik dacht gewoon dat degene die ik gekozen had betere performance had en ook iets betere speeds / future proof pcie 4 snelheid etc en ook betere VRM?

-Nee sta nog in geen enkele wachtrij daarom ik nog alle kanten uitkan , en ik dus tijdelijk mijn 1070 in de nieuwe build steek.

-Thanks

-is idd prijzig , maar de prestaties waren tog ok dacht ik en zelfs beter dan de 3 fan versie.

-voeding omdat het gewoon kwaliteit is? ik had in deze 8 jaar oude pc een 750ax zitten was toen gold certified. en werkt gewoon nog prima.

-ja ik had gewoon naar de tweakers review gekeken en deze staan er tog bij als ultimate en excellent.
Dacht gewoon om bepaalde games die ik veel speelde op de snelste schijf te zetten + windows ofcourse, en de rest van data / downloads op de andere.

Maar zoals ik zei ik sta open voor veranderingen.

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 10:25
deathsniper schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:08:
- R9 was ook gekozen omdat ik beetje futureproof wil zijn , mijn pc die ik nu gebruik was ook 8 jaar oud een i5 3570k alleen achteraf gezien niet beste keuze omdat je niet veel tegelijk kan doen. ^^

-ik sta open voor andere opties , maar ik dacht gewoon dat degene die ik gekozen had betere performance had en ook iets betere speeds / future proof pcie 4 snelheid etc en ook betere VRM?

-Nee sta nog in geen enkele wachtrij daarom ik nog alle kanten uitkan , en ik dus tijdelijk mijn 1070 in de nieuwe build steek.

-Thanks

-is idd prijzig , maar de prestaties waren tog ok dacht ik en zelfs beter dan de 3 fan versie.

-voeding omdat het gewoon kwaliteit is? ik had in deze 8 jaar oude pc een 750ax zitten was toen gold certified. en werkt gewoon nog prima.

-ja ik had gewoon naar de tweakers review gekeken en deze staan er tog bij als ultimate en excellent.
Dacht gewoon om bepaalde games die ik veel speelde op de snelste schijf te zetten + windows ofcourse, en de rest van data / downloads op de andere.

Maar zoals ik zei ik sta open voor veranderingen.
Paar reacties op je punten:

1. Future proof zou ik nooit als reden doen voor een dure aankoop. Je kan beter nu kopen wat je nu nodig hebt (en niet meer) en dan over een x aantal jaar een dan net nieuw onderdeel kopen, ipv nu overkill te kopen.

2. Future proof, zelfde reactie. Ik ben verder geen fan van Gigabyte moederborden, maar goed, hopelijk zijn ze nu beter dan 15 jaar geleden. Ik ben op t moment niet ingelezen in de nieuwste AM4 moederborden, maar kies gewoon iets met de features die je nodig hebt, en niet meer dan dat.

3. Prima, ik zou als ik jou was ook de 6800XT overwegen, reviews zien er fantastisch uit - gezien je toch kan wachten.

4. Er is ook net een nieuwe versie van de Meshify uitgekomen, kijk hier ook nog eens naar. Die hebben weer wat mooie verbeteringen. nieuws: Fractal Design brengt Meshify 2-behuizingen met afneembare bovenkant uit

5. Qua AIOs zou ik eerder een van Fractal of NZXT nemen. Corsair zit in mijn ervaring steeds hoog qua prijs, en jammergenoeg midden qua prestatie.

6. Prima voeding, als je zoals ik in punt 1/2 suggereer je componenten gaat upgraden als ze verouderen, dan is het fijn om ruimer te zitten qua voeding. Ik heb zelf een HXi serie voeding.

7. Samsung pro serie is niet echt het geld waard voor particulier gebruik in mijn mening. Pro is iets sneller en moet langer mee gaan en heeft langer garantie. Mijn rationale is ik koop nu een EVO, en tegen de tijd dat deze aan zn eind komt koop ik er dan een extra schijf bij (tegen dan hopelijk beter €/GB prijzen) en zet ik alleen non-essential dingen op de oude.
Specifiek, Pro serie van samsung is MLC en EVO is TLC NAND.
PS: XPG is volgens mij over het algemeen een beetje matige kwaliteit, maar zelf geen ervaring mee.

Bonus:

8. Check voor ryzen altijd RAM compatibiliteit met je moederbord, ik heb het voor deze gigabyte niet gecheckt, maar als je nog wijzigt, of definitief besluit deze te nemen, zorg dan dat de maker van het moederbord, ergens heeft gepubliceerd dat deze werkt met het setje RAM dat jij koopt.

🇺🇦

• deathsniper
1/2 : ik begrijp je reactie , maar ik ben nogal iemand die nu zegt vooral focus op gaming maar dat kan binnen 5 maand ofzo alweer veranderen , daarom dat ik dus wil dat je bijna gewoon alles kan doen ^^.

3: ja ik heb wel tijd denk ik om af te wachten hoe de andere branded kaarten van de 6800xt het gaan doen , en dan kiezen tussen die of de 3080.

4: bedankt dit had ik zelf gemist ,heb het aangepast dus nu heb ik de nieuwere case gekozen.

5: ja als je suggesties hebt van specifiek welk model etc en eventueel prestaties zie ik dit graag.Het is mij niet meteen om de rgb lights te doen , want dat zat eerst in mijn hoofd om full icue build te doen.

6: i agree.

7:ja het is gewoon ik heb nu wss dan die pcie 4.0 om dan er geen van deze in the hebben steken , lijkt mij beetje raar. Ik kende die XPG ook niet egt maar ik neem aan als in verschillende reviews naarboven komt dat deze degelijk zijn , denk ik dat er niets mis is?

8: heb net gekeken en dit word ondersteund stond bij de support list op de website.

Heb trouwens ook al wel er mee in mijn hoofd gezeten om als ik alles zou veranderen compleet naar 5600x cpu + goedkoper moederbord + goedkopere AIO koeling , ik volgens mij al ruimte heb om eventueel naar een 3090 te gaan of 6900xt.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

https://tweakers.net/wate...-s24_p628317/vergelijken/

@Nycrea XPG is Adata, niets mis mee.

Vet overdreven om 1TB 980 pro te kiezen natuurlijk. snelheidsverschil met de XPG ga je niets van merken.
PCIe 4.0 is ook overdreven, en nog niet nodig. (2021 komt DDR5 ram en PCIe 5.0)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• deathsniper
-Ik zal deze eens bekijken en proberen info te vinden maar bv Azerty heeft deze niet.

-Ik weet dat het mss iets te overdreven is om te kiezen voor die 980 pro 1tb maar tog lijkt het de beste optie voorlopig omdat er niet veel andere goede PCIe 4.0 zijn.

-Ja zo kan je in de technologie wereld natuurlijk altijd blijven wachten want elk jaar komt er wel iets beter :D,
maar ik zit nu met het feit dat mijn i5 3570k zowat een bottleneck is voor deze 8 jaar oude pc + 1070 gtx gpu.

En zoals een artikel dat ik net heb gelezen er is bv nog 70+ procent van de mensen die nog steeds PCIe 3.0 hebben.
Ja in 2021 komt intel wss met ddr5 ram en PCIe 5.0 , amd in 2022 , maar de cpus die komen in 2021 van intel die zitten dan pas op 4.0.

Dus nu voor 4.0 kiezen is tog een veilige optie . Ik ben iemand die niet snel upgrades gaat doen aan zijn pc ,enigste dat ik in die 8 jaar veranderd heb is van een 680gtx naar 1070gtx en dat was alles.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
deathsniper schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:57:
-Ik weet dat het mss iets te overdreven is om te kiezen voor die 980 pro 1tb maar tog lijkt het de beste optie voorlopig omdat er niet veel andere goede PCIe 4.0 zijn.
Zeker niet de best presterende SSD. Dan moet je de pricewatch: WD Black NVMe SSD SN850 1TB (zonder heatsink) hebben. Check deze review maar eens. Kijk ook zeker naar de originele review van Tweaktown.

• deathsniper
-interessant dan word het een van de 2 he ^^

-Zijn er nog andere mensen die mss een alternatief hebben voor de dingen die ik gekozen heb, ben zelf nog wel aan het rondkijken , het hoeft van mij ook geen AIO waterkoeling zijn hoor , wil gewoon goede prestaties al kan het natuurlijk ook meegenomen zijn als het er ook nog iets of wat goed uitziet :P

-En heeft niemand een goed idee voor een Gaming Monitor , ik weet het is mss te vroeg omdat ik nog niet weet of ik de 6800xt of 3080 ga nemen.
Pagina: 1